söndag 2 mars 2008

Söndag...

Och vädret är inte alls som jag hade hoppats... Man får vara tacksam för att det är uppehåll iallafall!
Maken och jag hade planerat att slänga upp de sista våderna i hallen igår. Så att det äntligen skulle bli klart. Men regnet och rusket gjorde oss bara trötta och sega. Vi tappade helt enkelt sugen ...
~*~
Idag blir det innebandy för delar av familjen.
Dottern ska lira match och pappa ska först coacha hennes lag, sedan döma det andra lagets match. Så här kommer antagligen inga tapetvåder upp denna helg heller...
Men jag överlever nog, har ju klarat mig i nåt år hehe
(Men visst skulle det vara skönt att kunna pricka av iaf en sak på listan...)
~*~
För några dagar sedan plockade jag ju fram min gamla keramik-krans som hängt och väntat på mig i ganska många år.
Blev lite sugen på att visa upp några saker som jag faktiskt lyckats färdigställa oxå.
Så jag gav min ner i klädkammaren som gud glömde och rev bland kartongerna...
Hittade några av de första sakerna jag målade och så den lite mer avancerade ängeln...
Märks kanske att jag hade en nalle och ängel-period då...*ler*
~*~
I kartongen hittade jag oxå några katter. En av dem satte jag upp på vitrinskåpet i hallen.
Det blev väl bra?
Som du ser är det här vi ska slänga upp våderna jag tidigare pratade om...
Tittut! Här sitter jag!
~*~
Den lilla ängeln är målad i många lager färg för att få fram den rätta looken.
~*~

Grönt, guld och rosa skiftar under ytskiktet.
~*~


Och bakifrån. Måste ju visa upp den ur alla tänkbara vinklar...
Jag är riktigt nöjd med resultatet!!!
~*~



Nallevas.
Nallarna representerar mina två äldsta barn- en pojke och en flicka- och den lycka jag hoppas de får i livet.
~*~




Både de små och de större nallarna är målade till de stora barnen. Bokstav och rosett i barnens älsklingsfärger.













Små söta änglar som man kan hänga i julgranen eller varför inte i ett fönster eller ovanför sängen...?!
Ha en skön dag där ute i Sveriges stugor och lägenheter!
~*~*~*~
Kram Annica








5 kommentarer:

Helena Sjögren sa...

Hallå ! Tycker jag mig inte skymta ett AIK öl glas i skåpet. Hur kan du tillåta det ? ;)
Skulle det inte va aktuellt att "råka" tappa det i golvet under rusten ?
Hoppas helgen varit bra ! Kram kram

IKT i min vardag sa...

Vad duktig du är på att måla! Katten är så söt, hade någon liknade när jag var barn.

Kram Linda

Helena Sjögren sa...

joru såna där otäcka klubb märken flyter inte bara förbi, dem får en att vilja "kasta upp " Fniss ;)

Stina sa...

Söta saker! Min kottetjej spelar också bandy. TokMaja...vet du!:-)

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hej där..japp stockholm var kanon!!

så fina alster du målar...du är duktig du!!
ja kttewn var ju bara föööör söt!!!

En solig, vårig hälsning !!
Ha en härlig dag!!
♥Kram Millan♥
~~~`*'*´~~~