fredag 7 mars 2008

God kväll!

Efter en kort arbetsdag har jag haft chans att njuta av det soliga vackra underbara vädret. Glad i hågen traskade jag från jobbet vid halvtolv-snåret. Mina ben tog mig till en liten men jättehärlig butik där de säljer inredningsdetaljer ala romantik, ljuslyktor och små söta möbler.
Jag skulle bara köpa en present till min älskade Farmor som fyller år om några veckor men kom även därifrån med några små hjärtan...
Var jag ska göra av dem???
Inte en aning!!!
Så i väntan på sin plats får de hänga på en krok i taket så att jag vet var jag har dem!
I matvaruaffären fick jag syn på dessa små sötnosar som nu lyser upp min tillvaro!
Kan ju vara bra om solen uteblir någon dag...
Krukorna fyndade jag för någon helg sedan. 10 spänn stycket...Tyckte det kunde vara kul med lite struktur istället för de vanliga släta krukorna jag har i min ägo!


Ljusfatet hittade min dotter på coop för en femma. Vad hon ska ha det till? Inte en aning. Hon är i många avseenden lik mor sin. Köper fina grejer som så småningom hittar sin plats...

När jag ändå var inne i dotterns rum och plåtade var jag tvungen att visa er denna söta sparbössa som hon fick av en klasskamrat när hon gick på lågstadiet...




Och i hennes rum finns även dessa söta blomkrukor med hjärtan. Håll till godo med dammråttorna i fönstret... (Hon har storstädning idag...vi tyckte det behövdes ;) )



Till sist: det jag gick in i hennes rum för att plåta. Såg jättefina smyckesträd hos en annan bloggare och kom då på att jag ju måste visa min dotters dito.
Hon är 12 år och har gjort det alldeles själv i slöjden!!!
Jag vill ha ett jag med!!!


Nu börjar "Så ska det låta" så nu blir det soffläge och sång ett tag!
Kram Annica





5 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!Tack för din titt hos mig!Ha en skön helg!:)Memrica

IKT i min vardag sa...

Hej igen!
Vilket fint smyckesträd din dotter gjort! Kul idé, får visa pappsen;-)!

Kram Linda

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Tack för titten o go kommentar,,blir så glad så!!

men vad ni shoppat,,ja samma här barnen är nog värre än mig!!

så jätte fint träd...hälsa din dotter att hon är ju jätte duktig ju...skulle hon kunna sälja ju!!!

Ha en trevlig helg!!
~~*Kram Milan*~~

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hej goa du o tack för mailet med...återkommer snart med svar!!

Ja , jag är säkert överkänslig, men lite trist ändå!!!

så vad blir det i kväll då..mello??

Japp här ska det grillae på altan...mums...hinna spelamelodifestivalspelet på DVD är med tänkt...men man planerar alldeles för mycket....så säger alltid barnen.."men du lova ju"..."du ljuger"!!

Får väl försöka hålla löftet idag då!!

Ha en skön Lördag!!!
Kram Millis!!♥

Helena Sjögren sa...

Hallå där, samma hjärtan har jag hemma hos mig. Om du kollar min blogg så kommer du upptäcka ett som dekoration i en blomma och en runt en liten glas burk med tulpaner i . De är så fina.
Ha en go kväll i tv soffan, det blir andra chansen i kväll för mig å barnen. Mannen befinner sig utomlands en vecka med jobbet, i soligt land dessutom , Usch å fy vad fuskigt. Hur många gånger har man som kommun anställd fått åkt utomlands ? Ingen , kan jag säga.
KRAAAM från mig