onsdag 12 mars 2008

God kväller

Idag blir det ett kort inlägg, vilket iofs är bättre än inget inlägg alls... Igår orkade jag nämligen inte ens få till ett kort ett...
~*~Tidigare i veckan var jag in i den lokala butiken som säljer "piff" och "rassel" som de säger i inredningsprogrammen på TV.
Där hittade jag dessa söta änglar som jag gott skulle tänka mig att köpa hem...
Om jag vågat dvs...
~*~
Jag är ju stolt moder till fyra underbara barn.
Tre av dem är pojkar.
Och vilda som små troll.
~*~
Ofta ligger de i en hög och brottas.
Eller har fotbolls -eller innebandymatch inomhus.
Och då mina vänner.
Då ryker både en och en annan av mina kära ägodelar.
Kan väl säga att det gråtits en och annan tår av den plågade modern över förlusterna...
Blir arg ibland oxå.
Som om det hjälpte *suck*

Förutom änglar så är jag vansinnigt förälskad i vackra blommor.
Pioner och rosor är två favoriter.
Jag har två fantastiskt fina pioner som blommar med stora vackra mörkt rosa blommor.
Förra sommaren fick lillplutten för sig att han skulle fäktas med mina pioner.
Chop chop chop
och så fanns det inte en blomknopp kvar.
DÅ var jag riktigt arg...
Men min gulliga arbetskamrat E gick hem till sina mamma och berättade vad som hänt och på skolavslutningen kom de med den vackraste av vackra blombuketter med pioner i samma färg som mina skulle haft...
~*~
Åh vad jag blev glad!!!
Nu ska jag strax lägga mig så att jag orkar med morgondagens experimenterande och byggande tillsammans med mina elever.
Hoppas ni sover skönt runt om i landet!
Godnattkram Annica

6 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Hej! Hittade hit för att jag såg att du gjort ett inlägg på Inredningsbloggar alldeles före mig :)
Vilken mysig blogg du har!
kram
Mia

IKT i min vardag sa...

Hejsan! Såg att affären hade samma stenrosor som jag har på balkongen. Är ängeln också från miljögården? Den var jättesöt och skulle gärna få göra rosorna sällskap.
Sov gott, ska snart också landa på kudden...

Kram!

Södralycke sa...

Visst är det fint med pioner....är en av mina favoritblommor också :)

Kram Johanna

Jenny Oak Fae sa...

Pioner är en favvis för mig också, du vet väl att man kan torka dem, precis som med rosor ?

Kram, Jenny

<3

VIKTORIA sa...

Hej, tack för att du tittade förbi mig och så fick ju jag anledning att hitta till din fina blogg. Känner igen det där med goa men klåfingriga små barn! Fniss! Jag vet inte hur ofta vi har sagt: -"om fem år ska vi fixa till ditt eller datt alternativt köpa det ena eller andra"! Å andra sidan skulle man ju inte vilja byta en endaste av sina egna änglar för alla prynadsänglar i världen.
Må så gott och jag tittar förbi igen,

Helena Sjögren sa...

Men hallå skådar inte mitt öga en kaffe latte ? Å så gott.
Hoppas det går bättre med sömnen nu, så du får känna dig lite pigg.
Själv e jag lite orolig för att det börjar rasa utför igen med mig. Får nog lov att ta det lite lugnt igen....
Ha det kram Helena