fredag 28 mars 2008

Danmarksresan del 2...


Som jag berättade igår trivdes jag som fisken i vattnet, inte bara i bassängerna utan även i miljöerna runtomkring.


Stugan vi bodde i såg lite lustig ut från utsidan men invändigt var den heeelt i min smak med vit träpanel i hela kåken. Ja, tom i badrummet var det vit träpanel...


För att bryta av hade man valt att inreda husen med möbler i ljust trä. Alla tyger gick dessutom i blått...

En sak kunde jag dock knappt stå ut med:
heltäckningsmattorna som täckte sovrums- och vardagsrumsgolv.


Huvvaligen!!!


Jag slarvade lite med fotograferingen, tyvärr tänkte jag att jag hinner det senare.


Men
Ni vet hur det är...

Tiden bara svischar iväg när man har roligt!


Jag hann dock med att föreviga den pyttepyttelilla hallen.


Till vänster ser ni ingången till badrummet och till höger den lilla men funktionella barköket där det tillagades både frukost, lunch och middag.



Hann även med att plåta matplatsen som var placerad i vardagsrummet. Den blå skålen föll mig i smaken så den hade jag gärna tagit med mig hem ;)


~*~


Inne i själva Lalandia fanns det gott om mysiga miljöer där man kunde fika. Man hade byggt det så att det såg ut som små gulliga gränder, med fina detaljer som fönster, växter och ljuslyktor.

Här nedanför ser ni ett litet hörn som jag gillade jättemycket.




För er som inte känner mig kommer nu ett stort avslöjande...

*fniss*

Jag har två passioner när det gäller arkitektur och inredning.


Den ena är, som jag tidigare berättat, ljuslyktor.
Ljuslyktor kan man som sagt inte få för många av!!!

*ler*


Den andra är att jag är BESATT av fönster...
Var jag än är så har jag en förmåga att stirra på fönster.


Låter det knäppt?
Inte då!


För mig är fönstren på ett hus dess själ på något sätt. Det speglar dess personlighet. Samma sak är det med dörrar men jag är mer "into" fönster


*skratt*


(Ok, nu tycker ni att jag är riktigt riktigt knäpp men det får jag leva med )


Varför skriver jag då om detta?


Jo för att här på Lalandia kändes det inte som något hade lämnats åt slumpen!
T.o.m fönstren man satt dit inomhus sa mig något...



Hoppsan denna bild hamnade visst fel...
Men visst ser det charmigt ut!!!


Avlsutar mitt svammel om fönster med denna bild!
Förstår ni vad jag menar nu?


Övergår raskt till de i mitt tycke jättefina väggdekorationer som satt över hela Lalandia.





















Och så sista bilderna för idag....



Dessa underbara statyer/fontäner!!!




Något att ha i hemmiljön kanske?
Jag tycker iallafall att de är jättevackra!!!


~~*~~


Förutom dessa saker som föll mig i smaken fann jag dessutom en härlig butik där jag shoppade lite inredningsdetaljer.


*~*~*


Dem visar jag i morgon!

Kram Annica














5 kommentarer:

Karin i Villa Grå sa...

Ännu fler underbara bilder *gillar*

Jag är som du, älskar ljuslyktor och är helt fascinerad av fönster, gärna spröjsade sådana. Det är alltid fönstren som är intressantast. Besöker vi ett slott så tittar jag först och främst på - that´s right, fönstren, hi hi!

Kram!

Karin

Katta sa...

Vilket härligt ställe ni varit på det ser ju ut som vid medelhavet.Vet du jag är också fullkommligt knäpp i ljuslyktor har så många att på sommaren hänger jag ut några av dom i träden på vår innergård.vet du en sak till jag är också fullkommligt tokig i fönster och dörrar.Så du är inte ensam.Kram Katta

Södralycke sa...

Välkommen tillbaka! låter som att du haft en toppen-minisemester (det är inte utan att jag är lite avis....)hade varit skönt att åka bort lite. Får väl titta på dina bilder och drömma mig bort :)

trevlig helg!

Kram johanna

Ps. har också dille på ljuslyktor...

thessan sa...

Hejsan vännen!
Vad mysigt ni verkar ha haft det... ni är värda det:o) Man blir ju riktigt sugen på att själv ta sig en sväng dit.
Kram på er

IKT i min vardag sa...

Kan också bli väldigt facinerad av vackra fönster, de ger så mycket karaktär.
Det får allt bli en tur till Danmark snart, var längesedan nu...

Kram