fredag 21 mars 2008

Långfredag

Idag har jag påbörjat mitt påsklov. Första dagen är det alltid extra skönt att få sova ut, att verkligen få känna att jag är ledig.
Gissa om jag blev irriterad när makens mobilalarm ringde i vanlig tid. Den hade liksom inte fattat att det var en speciell fredag...
Maken sov så hårt så jag fick springa ner på bottenvåningen för att jaga reda på telefonen och stänga av det förbenade alarmet... *morr*
Lyckades iallafall somna om och låg kvar och drog mig bra länge innan jag lyckade ta mig ner i köket för en kopp te och för ovanlighetens skull rostat bröd...
Efter frukost öppnades familjens gemensamma jättebautastora påskägg...
Godis är gott :)!




Förmiddagen ägnades sedan åt städning av småsönernas rum
( det rummet driver mig till vansinne...)
och åt gigantiska tvätthögen Urban...
Dottern skickades ut i trädgården för att hämta in lite påskris.
Påskfjädrarna verkade ha flugit sin kos, trots att de saknade tupp, så vi fick nytillverka lite pynt till riset.
Alla barnen hjälpte till.


De lite tyngre dekorationerna funkar ju inte att hänga i påskriset men i ljuskronan hänger de bra!



I påskris nummer två hängde vi gamla färgglada ägg som jag fått av farmor. De har många år på nacken vilket syns på krackeleringen...
Satte tupparna på varsin sida av vasen.
Ser nästan ut som de ska duellera *fniss*





En morsk tupp...






I ett fönster placerades de små kycklingarna som jag målade i min ungdom :)




I ett annat fönster ställde jag denna söta tupp...







som får hålla ett vakande öga över kycklingarna och äggen så att det inte blir för mycket bus!



Kuckelikuuuuuu!




Även det andra fönstret fick sig lite påskpiff!



Ett ensamt ägg... Kanske kläcks det snart??!

Innehåller det kanske en liten ...



Påsk-katt????
(på bilden ser ni familjens snart 15-åriga katt. kan säga att han är ganska härdad när det gäller att spökas ut av familjens barn...*ler*)
Kram på er alla!
Annica

5 kommentarer:

Katta sa...

Mobilalarmet vaknade jag med av i morse, det är väl typiskt.Men vad har de gjort med den stackars kissen? Han måste vara bra go och snäll som finner sig.Söt är han i allafall. Ha en fortsatt trevlig påsk, kram Katta

IKT i min vardag sa...

Hejsan! Hoppas larmet var ordentligt avstängt i morse! Så irriterande när man väl får sova.

Vilka roliga påskbilder du visade i förra inlägget.

Vilken snäll påsk-katt ni verkar ha.

Ser här att du har en viruskommentar, öppna inte "gardagami"!!

Påsk-kram

IKT i min vardag sa...

Hallå igen!

Bra att du inte öppnade den! Jag har för mig att någon på bloggen har sagt att man slipper sådana om man har den jobbiga ordverifieringen kvar.

Kram

Svenska inredningsbloggar sa...

Guud vilken gullig katt och fina kycklingar/tuppar. Önskar dig en trevlig påsk mvh//Martina

Anonym sa...

hejhej! tack för de fina orden om griffeltavlan, kan kolla vilket märke den har, så kanske man kab luska ut vart mer den säljs??

fint påskpyntat du har, och katten är sååå söt!!

stor kram sara