onsdag 5 mars 2008

Sitter och är riktigt seg... Drömmer om ett vackert välstädat hem där. I fönstren står vackra blommande växter....
Det är som sagt en dröm
för här ser ut som ...
och blommorna har jag slängt ut...
~*~
~*~
Tänkte jag skulle få lite energi... Har inte ens orkat öppna den senast i brevlådan intrillande inredningstidningen Allt i hemmet. Framsidan ser väldigt vårig och fräsch ut.
~*~
~*~
Bläddrar förstrött. Tittar på bilderna utan att läsa en enda rad. Min hjärna är alldeles för trött... Har suttit vid datorn och jobbat hela dagen. Min blick fastnar på söta påskharar och gulliga tuppar och hönor i annonser från Village (http://www.village.se/ ). Sådana skulle jag kunna tänka mig!!! Slår igen tidningen utan att ha läst den. Får spara den till helgen helt enkelt...
~*~

~*~
Längtar till påsken helt plötsligt... Att få vara ledig är ju inte dumt. I mer än en vecka dessutom!
Känns riktigt skönt!!! När påsken väl är passerad så brukar sommaren komma ganska snart.
Gud vad jag längtar efter sommaren...
Efter fjärilar
efter sol och blommor
efter hav och sjö
kvällsdopp
hur det luktar nyklippt gräs och grillad mat
efter jordgubbar
hallon och blåbär
efter lugn och ro...
~*~
Kramar till er alla
Annica

7 kommentarer:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Så söt så!!

ja...samma här...köper massa tidningar, men tittar mest bara på bilderna...


Snöiga hälsningar Millan!!
* Kramelikram *
~~~~~~~`*'*´~~~~~~~
*

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Tack så mycket!!!

Dock blir det aldrig riktigt som man tänker sig i alla fall!! O så kommer man ju på ny a ideer hela tiden!!
Tak höjden skulle dock varit 30 cm högre....wett fel vår käre byggherre gjorde...går ju aldrig att rätta till nu,
I detta rum spelar det inte så stor roll, men i de övriga.

kram ha det nice!!!

Stina sa...

Ja, jag vill också ha sommar. Hoppa över pollensäsongen, vet jag.:-) Kramis

Helena Sjögren sa...

MM sommar ! Jag längtar också, hoppas vi får sol å varmt i år !
Kram Helena

IKT i min vardag sa...

Hej! Det blir ju kul för örhängena att få se världen lite ;-). Pengarna kom fram oxå!

Kram Linda

Stina sa...

Det var inte dåligt att ha samma initialer på alla kidsen. Praktiskt! Puss :-)

Karin i Villa Grå sa...

Ibland slår tröttheten till och den är alltid obarmhärtig och tar ingen hänsyn till vad man vill eller borde. Men vet du, den kommer att ge med sig och gå över! Du behöver ljus! Och gärna lite ledighet *ler*

En stor kram får du av mig!

Karin