söndag 16 mars 2008

Söndag...

Här bodde jag då jag var tonåring...
Hej på dig!!

Jag sitter och njuter av lugn och ro med en kopp te vid datorn.
Familjen är på innebandyresa idag.

Själv är jag nyss hemkommen från Stockholm där jag tillbringat helgen.


Som jag berättade i mitt förra inlägg skulle jag upp dit en sväng för att gå på en träff med ett gäng från min gamla högstadieklass. Det är nämligen 20 år sedan vi gick nian nu i sommar och jag och några till tyckte helt enkelt att vi måste dra ihop något...

Sagt och gjort!


I fredags tog jag tåget upp till Stockholm där jag bestämt träff med Å som är en av mina absolut bästa vänner. Vi traskade från Centralen till vår favoritstadsdel Gamla Stan där vi fönstershoppade i gränderna. Där finns ju så fantastiskt många söta butiker! Till slut nådde vi målet för vår promenad. Ett mysigt kafé med murade källarvalv.
~*~

Vi pratade om ditt och datt under några timmar och passade på att njuta av en varsin latte med hasselnötsmak. Till det en varsin smaskig pajbit. Å valde en citronmarängpaj och jag en hallon... Yummie!!

Sedan åkte vi hem till Å där vi fikade igen. Men denna gång var det te i koppen och vi skippade kaloristinna bakelser ;) Men pratade...DET gjorde vi. I några timmar... hehe. Sedan gick vi och la oss och fortsatte att prata...

Det blev inte många timmars sömn inte...


Följande dag blev det frukost innan jag smet iväg med tunnelbanan för att hälsa på mina farföräldrar. Farmor fyller år om några veckor så jag hade köpt med mig ljusmanchetter till hennes söta ljuslykta som hon fick förra året då hon fyllde år. Stannade även till hos Interflora och köpte två fina buketter med gula tulpaner som såg helt fantastiska ut!!!
härligt att träffa Farmor och Farfar. De betyder så otroligt mycket för mig...
~*~


Kvällen tillbringades sedan i glada fd klasskamraters lag.

Vi var 10 st som dök upp på den grekiska restaurangen (tre avhopp kom samma dag pga sjukdom...lite trist men kanske var det bra att vi inte blev 13 kring bordet??)

Det åts och dracks gott.

Det slank ner både för- varm- och efterätt.

Och det pratades en hel del!

(ett under att jag har rösten kvar idag hehe)


Efteråt var vi några stycken som valde att gå vidare för att ta en drink och prata vidare innan vi tog en taxi "hemåt".


Idag har Å och jag varit ute i det vackra vädret och njutit.

Stockholm är en fantastiskt vacker stad och då pratar jag inte bara om inne i stadskärnan...

Axelsberg där jag växte upp ligger precis vid Mälaren. Och där finns fantastiska stigar att trampa runt på. Det kan man knappast tro när man ser de fula bruna höghusen från tunnelbanan!


Nu är jag hemma i Östergötland igen, jättenöjd med helgen som varit!


Kram Annica



2 kommentarer:

Helena Sjögren sa...

Hej å välkommen tillbaka efter lyckad helg i sthlm . Borta bra men hemma bäst , eller ?
Här är det påsklov, det blir ett lugnt sådant , det ska bli skönt. Är inte så super pigg så jag behöver ta det lugnt nu ! Ha det kram kram !

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Låter ju som en kanonhelg!1!
Nyttig att komma iväg sjäv ju!!!

ha det got Millan