söndag 30 mars 2008

Tack Helena!

Idag har jag fått ta emot en award av underbara Helena som har bloggen "Min blogg". Jag är självklart glad och tacksam ! Glad för att du uppskattar både mig och min blogg! Tacksam för att jag funnit dig genom mitt bloggande...
Jag vill även jag visa min uppskattning och väljer att skicka denna award vidare till några av mina favoritbloggar:
~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Sara som har bloggen Vägen till Drömhuset-för din mysiga blogg som ger mig inspiration, även i rosa ;)
~*~
Karin med bloggen I villa grå- För din underbara stil och för att du gör mig glad...
~*~
Inredningsgalen- För din personligt härliga blandning av inredning, gummistövlar och ja...allt!
~*~
Camilla med bloggen Mamma Millans förtrollande värld- För att du är den underbara människa du är! Love your blogg och din sprudlande personlighet!
~*~
Sist men inte minst vill jag ge tillbaka awarden till dig Helena! För att jag gillar dig helt enkelt...För att du finns där och bryr dig...Kram på dig!
~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Nu till det jag tänkt att dagens inlägg ska handla om...Att inreda av hjärtans lust...eller snarare med hjärtan...Här nedan ser du de färgade trähjärtan som jag införskaffade i Danmark. Många bloggare har tipsat mig om att de är söta att dekorera fina presenter med och tänk det var den tanke som slog även mig från början...



Men jag har kommit på att det finns många användningsområden för små hjärtan.



~*~



Påskpyntet är numera ett minne blott, men varför kasta ut riset...?!



Så här sött blev det med trähjärtanen i.
Det pryder verkligen sin plats på köksbordet!!!
(försök bortse från fläckarna på köksbordet -det gör jag fram till sommaren då det ska ut på altanen för slipning och ytbehandling...)




Så här hänger nu mina hjärtan i väntan på nästa anhalt...


Var de hamnar härnäst vete katten men jag lovar att tala om när jag vet ;)
Kram Annica





14 kommentarer:

inredaren sa...

de blev ju jättebra med hjärtanen där, nu är problemet löst..hehe. Oh ja jag blev så glad fick den i present..:) o jag hoppas den kommer att fylla sin funktion. ha det bra mvh//martina

Helena Sjögren sa...

Japp vinst för oss. Tre pinnar. Lika bra att fira , det kanske blir enda vinsten i år nej förresten tredje såklart . Det är klart att de vinner sina matcher mot Hammarby ;)
Himla tur för Hammarby att det fortfarande finns grabbar i motståndar laget som gör mål. ( Syftar på självmålet i gårdagens match ) Men får vara lite storsint jag oxå , så grattis till tre poäng !
Tack för de fina orden till mig i din blogg och tack för awarden ! Ha det gott

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Men hjälp...vilken överaskning!!!
Tack såå hjärtligt...underbart vackra ord!! Så rörd jag blir nu!!!TACK TACK!!!!!
Så jättegulligt sååååååå!!

så gulligt med hjärtana...vilken bra ide ju!!Jag slängde just ut riset nyss...men satte in syren kvistar & äppelkvistar..hoppas på blommning..men just nu ser de ju ut som ris..vore kul att piffa upp ju!!!!

Tack än en gång!!!!!!!!!!!!!!!!!!

KRAM MILLAN!!!

Livet i Gläntan sa...

Vilka jättefina hjärtan. Härligt att kasta ut påskriset nu och få in lite vårfärger i hemmet. Ha en bra kväll, kram Jessica

ColonialEast sa...

Tack för titten hos mig! Tycker absolut att du ska satsa på en vit rabatt. Det blir jättefint! KRAM!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hihi;) samma här...kakmonster är vi allihopa!! Drar in på bakning nu...Håller på med diet!!äter så mycket själv ju annars.....Men ääääälkar ju kladdkaka!!!!!Favorit att baka...lätt o gott!!!!

Kvällskram Millan!!

Karin i Villa Grå sa...

Hej raring!

Du gjorde mig så GLAD, tack så mycket för utmärkelsen! Det var precis vad jag behövde, jag har faktiskt funderat på att lägga ner bloggandet eller åtminstone lägga det på is. Nu tuffar jag på ett tag till, tror jag ;-)

Är så trött och har så ont i benen! Varför köpte jag mig en stegräknare? *fniss*

Gillar dina små hjärtan skarpt!

Kram på dig!

Karin

me and alice sa...

Hej!
Grattis till utmärkelsen!
Hjärtan får man aldrig för många av. Din ide i riset var jättefin...
kram Susanne

Living by Milla sa...

Grattis till utmärkelsen, vad roligt !
Vad fint du hade pyntat riset !
Kram Camilla

Katta sa...

Två dar i vecka kommer de bara att ha en fröken för båda "fröknarna" är lediga en dag var i veckan för andra project. Men de dagarna får de hjälp av en fritidsledare med.De har också en extra fritidspersonal förutom de två jag nämnde.Men jag tror det kommer att bli bättre så här än innan.Vilken årskurs har du?(nyfiken) Min son går i tvåan. Kram Katta

Anonym sa...

men jisses!! tack så mycket för de fina orden :) blir lite rörd.. du får tillbaka det på en gång för du inspirerar mig mycket kan jag lova :)

jag har också sparat påskriset, satt det i vatten och nu är det så grönt och fint.. vårigt som få :) det blev fint med hjärtanen i riset!!
ett annat användningsområde är att göra en girlang av dem, eller hänga några stycken på en kedja :)

stor kram till dig, och tack en gång till för de snälla orden :)

Maria sa...

Tack snälla du, verkligen super gulligt av dig. Är så glad att det finns människor som tar sig tid att titta in hos lilla mig!
KRAM

Karin i Villa Grå sa...

Hej igen vännen!

Du har så rätt, bloggandet ska vara lustfyllt - och det är det ju! Bloggandet är roligt, lagom ytligt och kravfritt; det är bara jag som glömmer bort det ibland när det blir för mycket runt omkring. Det har varit dödsfall, oro för minstingen och det ena med det tredje, och då drar jag ner på bloggandet..? Eh? Nåväl, jag har ju aldrig påstått att jag är smart *fniss*

Stor kram till dig!

Karin

Tankar tar tid sa...

Tack för de fina orden om mitt kök, de värmde

Kramar Christina