tisdag 4 mars 2008

Min största last...

Ja, för dig som känner mig väl kommer det ju inte direkt som en överraskning. Min största last är ljuslyktor! Jag ÄLSKAR ljuslyktor i alla möjliga former och färger!!!
Mina vänner beskriver mig ofta som en romantiker när det gäller min inredningsstil. Rostapeter, vitmålad pärlspont och vackra gamla möbler är enligt dem mitt signum.
~*~
När det gäller mina älskade ljuslyktor har jag ingen speciell hållning utan flirtar med alla stilar.
Hemma hos mig samsas stilrena moderna med gamla klassiker. Och de romantiskt söta står brevid de med lite orientalisk touch.
~*~
Här nedan kommer en liten kavalkad av några av de ljuslyktor jag har framme just nu.































































































































Ja, som du ser är det en brokig blandning!!!
~*~
Och ja, man skulle kunna säga att jag brinner för ljuslyktor...
~*~
Just nu har jag ljuslyktor nästan husets alla rum.
I småkillarnas finns det förstås ingen av säkerhetsskäl och i tvättstugan har jag inte lyckats klämma in någon än...;)(men det kommer nog)
~*~
Vilket rum som har rekordet hos oss?
I vardagsrummet/köket har jag bara 35 st... *fniss*
~*~
Nu funderar jag på att joina maken framför tv:n. Det är fotboll... Jag kan ju vara vaken lite längre ikväll då vi har studiedag i morgon och jag ska jobba hemifrån.
Ha det gott i mörket!
Kram Annica











4 kommentarer:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hihu;)
Du är rolig du!!
Ja är nog lika galen i ljuslyktor som dig...går åt ett helt paket när man ska tända dem;)
Har inte alla mina framme samtidigt dock....utan olika för speciella tillfällen..som vid alla hjärtans dag , då dök det upp en hög.

var tvungen att räkna mina i köket...blidde 18 st...så riktig lika tokig är jag inte!!!
Men varmt blir det när alla är tända;)

vi syns på spoten!!

Svenska inredningsbloggar sa...

Ljuslyktor kan det lätt bli många av, finns ju så många fina att välja bland!

Trevlig onsdag!
Kram Linda

Karin i Villa Grå sa...

Ljuslyktor är underbara och de två vita, krusidulliga lyktorna hemma hos dig skulle GÄRNA få flytta hit :-)

Vi bor också på 200 kvadrat (då har jag inte räknat vind och källare) och även här är det stökigt precis hela tiden. Städar jag ett hörn stökas det till i alla andra hörn. Det är ett helt hopplöst projekt att hålla ordning här, men som sagt, drömma går ju ;-)

Ha det bäst!

Kram, Karin

Södralycke sa...

Jag är också ljuslyktefantast, och anser att man ALDRIG kan få för många ljuslyktor!

Ha det gott!