tisdag 19 februari 2008

God eftermiddag

Solen lyser på oss idag också, vilket man ju får vara tacksam för. Jag själv är dock ingen stolstråle dagen till ära utan känner mig ganska nere...
*

Men det är ju så livet är,
som en bergochdalbana
ena sekunden är man på toppen för att i nästa tvärt åka ner i en riktigt djup dalgång.
*

Jag har precis skickat ut mina tre vilda killar på tomten för att de ska leka av sig lite.
Det ger mig lite andrum.
Tänkte då passa på att skriva ett litet inlägg och passa på att visa lite bilder från mitt hem som är under renovering.
Det slog mig nämligen att jag inte visat några bilder på den här bloggen...
*

Huset vi bor i flyttade vi in i för tre år sedan.
Det är tillräckligt stort och rymligt för vår familj
Alla fyra barnen har möjlighet att få egna rum då det finns 5 sovrum på övervåningen
Just nu används det ena som arbetsrum och går under namnet datarummet.
Men jag har högt flygande planer på att få iordning rummet till sovrum åt minstingen inom en snar framtid iallafall...
Datorerna kan vi ju flytta på!
*

Tänkte iallafall börja med att visa vårt kombinerade kök och vardagsrum som från början var 3 minimala rum som knappt gick att möblera.
Kökets matlagningsdel. Jag hade svårt att bestämma mig för vilket kakel jag skulle ha. Till slut fastnade jag för detta.

Soffhörnan. Väggarna är målade med en ljust beige färg.





Mitt skåp som sväljer min samling ljuslyktor.








Vår matplats. Avskyr lampan så numera sitter där en ljuskrona istället...

5 kommentarer:

inredaren sa...

guud va fint kök, älskar ditt kakel, himla snyggt, passar hur bra som hellst i köket ju. ha en bra kväll mvh//martina

Anonym sa...

Hej, det funkar med bilder nu eller??

Så jätte fint hem du har, stort o härligt kök!!
Ni verkar ha ett stort hus!!

Ja vi har med ett rum kallat "datarummet" eller arbetsrummet..vet inte varför, datan står där men vi använder bara den bärbara...i rummet står medvår bäddsoffa, som vi sovit i , i 3 år nu...stön!! har byggt ut huset, men vårt nya sovrum blir aldrig klart...PUST!!Längtar...När det blir det ska data rummet blipyssel rum...

Ha en härlig dag!!
♥Kram Millan♥

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hej.. Ok va,trist med bilderna...
Vet inte hur jag ska föklara...men trixa lite till så kanske det kommer...får inte alltid heller bilderna där jag vill...ska försöka komma påhur jag ska förklara...lättast när man ser det!

Men 200m2 är ju stort!! Ne lägenhet med 4 barn är ingen höjdare..I know...växte upp med mina 4 syskon i en 3:a!!Men allting går!!

Go kväll!!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hej.. Ok va,trist med bilderna...
Vet inte hur jag ska föklara...men trixa lite till så kanske det kommer...får inte alltid heller bilderna där jag vill...ska försöka komma påhur jag ska förklara...lättast när man ser det!

Men 200m2 är ju stort!! Ne lägenhet med 4 barn är ingen höjdare..I know...växte upp med mina 4 syskon i en 3:a!!Men allting går!!

Go kväll!!

Maria sa...

Härligt, stort och rymmligt! Gillar när kaklet, eller mosaiken går hela vägen upp till taket!