onsdag 20 februari 2008

Onsdag eftermiddag...

Det vackra vädret vi haft i några dagar är som bortblåst.
Himlen är grå och molnig.
På marken syns tydliga spår av det regn som fallit.
*
Vi håller oss inne idag...
Inte bara pga regnet utan även för att dottern ligger nerbäddad med feber, huvudvärk och halsont.
*
Så vad hittar man då på en dag som denna???
Fick tänka till ordentligt innan jag kom på något som tilltalade hela barnaskaran.
Vad det blev?
Pärlplattor och vattenfärger (våttivått)
*
Barnen var fantastiskt kreativa.
De tre äldsta skapade pärlplattor i olika färger och fomer.
Minstingen målade...Det blev många alster!
Dock bara i en färg...brunt *ler*
Jag försökte med alla medel få honom att välja en annan.
Utan resultat.
Så om någon är aspirant på bruna målningar...Let me know *fniss*
Själv försökte jag mig på att måla en vacker landskapsbild i vattenfärg. Hur det gick? Sådär...
Det var ett tag sedan jag använde vattenfärg...
*
Nu har jag placerat barnen framför en film.
Själv tänkte fortsätta min lilla visning av huset.
Och turen har nu kommit till badrummet.
*
Egentligen hade vi inte tänkt göra om badrummet, även om det nu inte var det vackraste i världshistorien så var det ganska nyrenoverat. På väggarna satt lila våtrumstapet och på golvet en matchande matta. Här fanns ett enkelt badkar och en duschkabin. Och såklart handfat och toalett.
Men när vi redan efter någon dag fick översvämning i badrummet och sedan i tvättstugan insåg vi att något var fel.
Besiktningsmännen hade helt enkelt missat ett stort fel. Och de så trevliga säljarna var helt enkelt inte så trevliga som de låtit påskina utan lät bli att påtala att de visste om felet...
*
För att göra en lång historia kort:
Vi rev hela badrummet för att det skulle bli brukbart och renoverade det efter eget tycke och smak. Nu i efterhand finns det väl en del saker vi skulle gjort annorlunda...
*

När man kliver in i badrummet är det första man ser badkaret som är underbart att krypa ner i efter en lång arbetsvecka. Det har inbyggd radio och lampor vilket jag till en början tyckte var urfånigt. Nu älskar jag just de funktionerna. (tänkt dig en kväll när du är lite trött och urrig - att få krypa ner i badet tillsammans med en inredningstidning eller lyssna på favvokanalen på radio...det är njutning)

*

Handukstorken fanns redan innan vi renoverade så den satte vi tillbaka. Toaletten och handfatet köpte maken utan att fråga mig till råds. Hade jag fått välja hade det blivit ett annat handfat...

*

Den måttbeställda spegeln är jag mycket nöjd med. Den tillsammans med det vita kaklet gör att badrummet känns mycket större och rymligare än vad det egentligen är. Jag valde dock att bryta av det vita med blå klinkerplattor på golv och vägg för att få lite mer liv i rummet.
*

Duschhörnan saknar fortfarande duschvägg...
Vi har varit inne på olika modeller. Från början ville vi ha vägg av glasbetong men nu är jag mer inne på en enkel men snygg duschvägg av glas.
Hör av dig om du har något tips!
*
Det jag är minst stolt över i badrummet är den ruskigt fula bastudörren.
Jag vet egentligen inte varför vi sparade bastun för den används inte annat än till förvaring av toalettpapper...hehe
Finns det verkligen någon där ute som använder sin bastu till det den är avsedd för???
*undrar*
*
Som ni ser blev det blått även i detta nya rum...
Om ni tittar in igen så får ni se om även resten av huset går i blått...:)
*
Ha en bra dag!
Kram Annica




4 kommentarer:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hej, vilken visning!!Du verkar allt blivit haj på korten nu!!!Så underbart med bubbel bad....jag kommer bums!!!!!

Älskar ju att bada..1ggr varje dag!

Men klart ni ska använda bastun!!!!...så härligt....
vi håller ju på å renoverar som sagt...på övervåningen vöäntar en oinrett badrum med bstu....den dan det blir klart!!!!

Men glasbetong är ju snyggt!! Tycker jag i alla fall!!

Kram på er där hemma!!

IKT i min vardag sa...

Underbart badrum! Ser ju jättestort ut, iallafall badkaret ;-)! Där hade jag kunna ligga lääääänge. Klart ni ska använda bastun när ni har tur att ha en sådan. Min bror satte in en glasdörr i sin bastu, blev fint och lite lyxigt.
Håller med Millan, betongglas är så snyggt.

Kram Linda

En inredoholic sa...

Men gud så underbart! Vårt badrum är på 4 kvm! Hade nästan gjort vad som helst för ett badkar :)

Kram

En inredoholic sa...

Jajemän, det är ok :)