torsdag 28 februari 2008

Idag skiner solen igen!

Visst är det härligt?!?!
~*~
Idag tänkte jag visa upp några handmålade doptallrikar.
Tjejen som målat dem heter Kerstin och målar förutom dessa söta tallrikar även på andra porslinspjäser.
De söta tallrikarna har släktens alla barn fått i dopgåva sedan vi "hittade" Kerstin.
Och vi har beställt en och annan spargris och kaffeservis oxå...:)
Perfekta personliga presenter om man inte hinner göra något själv!

~*~
(sorry about the shiny spot...syntes inte i kameran ;) )
Storken som kommer flygande med den lilla som målats i passande klädesfärg.
Blommor målas efter önskemål. Kanske passar det bra med blommor efter årstid som här:
söta små blåklockor

~*~
Här istället ett fat med videung och små söta blåsippor
~*~

Blåklockor och rosa rosor ramar in kyrkan där barnet är döpt.

Visst är de väl söta tallrikarna??

~*~

Jag är ju lite nyfiken av mig, så idag har jag lagt upp en liten räknare för att se hur många som tittar in på min blogg.

Ha en skön kväll!
Kram Annica



5 kommentarer:

Stina sa...

Snacka om duktig alltså.:-) Kramis

Cia sa...

verkligen fina tallrikar, synd att jag inte har ngn som skall döpas nart, det är alltid svårt att hitta personliga dopgåvor
jag brukar köra m dalahästar som är spec beställda m namn o datum

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

ja, så jättesta..duktif honKerstin,men det är ju du med å andra sidan...din vackra porslinsmålning!!

Tack för rara söta ord om våra ägg!! Den där hönan..måste va hönapöna ala millan...;) Ha en go kväll!!

♥Kram Millis♥

Karin i Villa Grå sa...

Vilken mysig tradition att ge sådana söta tallrikar till släktens småttingar..! *rörd*

Själv döptes jag inte och har inte heller döpt mina barn, men OM jag hade vetat att de skulle få sådana där tallrikar så kanske... *ler*

Kram!

Karin

Södralycke sa...

Jättefina doptallrikar! Vad kul att du kommit igång med ditt eget porslinsmålande också. Jag har faktiskt inhandlat ett par roliga porslinshönor, får väl se om jag hinner måla dem innan påsk.....

Du får jättegärna länka till mig, jag gör det detsamma!

Kram!