fredag 22 februari 2008

God morgon vänner!

Ja för er är det kanske inte morgon förstås...
Men jag har faktiskt nyligen klivit ur sängen och sitter just nu med frukosten framför datorn.
Mmm, det är härligt med lite varmt te speciellt om man som jag är lite rosslig i halsen!
*
I gårdagens inlägg lovade jag att ta er med upp på övervåningen för att inspektera.
På detta våningsplan finns mycket kvar att göra!
Alla rum var färgglada när vi flyttade in.
Inget fel på det egentligen, men det var liksom i fel färger...
(Och jag ska kanske inte sticka under stol med att jag föredrar lite mer neutrala färger. Jag är ingen sådan person som ska måla om hela tiden utan
byter gärna textilier ofta)
Vi har så smått börja att renovera.
Några rum är påbörjade.
Bara ett är klart...
Så jag får helt enkelt hälsa dig
VÄLKOMMEN IN I POJKRUMMET
Här bor en kille vars älsklingsfärg är blå och som till sommaren fyller 10 år.
Största intressena, när han inte tränar eller ute och leker,
är att spela tv-spel och kolla på film
och att läsa Lucky Luke...
(Jag har lovat att göra en väggmålning av just Lucky Luke på motsatta väggen, i ett svagt ögonblick...)
Sängen är extra bred så att övernattande gäster får plats.
*

För att få plats med alla seriealbum och små prylar inhandlades hyllan Expedit på IKEA. De randiga förvaringslådorna i olika storlekar fyndades på Ellos och innehåller spel, filmer, riddargubbar och allehanda småsaker.
*


Den ljust blå färgen har sonen valt själv. Den mörka blå färgen är den som fanns i rummet när vi flyttade in. Den var ganska fin men gjorde rummet, som bara har detta lilla fönster, så mörkt.Tanken var att hela rummet skulle målas om i den ljusa, men när jag stod där och hade grundat två väggar fick jag en ny idè om att bara måla ca halva rummet...
Gjorde en liten specialare där det ljusa övergår från ljust till mörkt...
*



Jag tog ett foto innan vi satte upp listerna där de två färgerna syns tydligt.
*

Upp med gardiner så blev det lite hemtrevligare...


*

Och så här ser det ut när jag hängt upp julgardiner och sonen fått dekorera med lite julsaker.
Om jag inte minns fel kom det dit lite fler tomtar sedan...:)

Jaha, det var ännu ett blått rum...
är alla rum i hela huset blå kan man ju undra?!?

Imorgon tar vi en titt på ännu ett rum.
Välkommen tillbaka!

Kram Annica







7 kommentarer:

Anonym sa...

Det var ett riktigt pojkrum. Ordning och reda ser jag.:-) Kram

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hello I´m feeling blue!!!

ja det var ett härligt pojkrum...killar ska ha blått så det så!!! HIHI


Tack för goa ord....ne du..hela frysen är full av muffins o cup cakes...tycker det är såå kul att baka...eller mest garnera;)
Men ungarna har faktiskt slutat gilla srössel o grnityr häär...kan det ha blivit för mö tro!!!

Blir att skicka till makens jobb...där lär det gå åt!!!

Själv aka jag börja med mina "soppor " igen....somsagt...det är ju en sommar att tänka på med!!!O det vill man ju!!

Ha en riktigt skön helg!!♥♥Kram♥Millan♥♥

Karin i Villa Grå sa...

Det är så KUL att få se hela rum *gillar*

He he, jag säger också spröjs :-) Kan aldrig bli för mycket av det goda!

Kram på dig!

Karin

Helene på Rörvik sa...

Hej!
Vilket fint pojkrum :)
Tack för kommentaren på min blogg, ja en färgburk kan göra under :)
Ha en fin dag!
Helene

IKT i min vardag sa...

Barn behöver färg!!!I lillens rum går färgerna i lime, vitt och ljusblått med beiga väggar till. Får väl visa det någon dag.

Ha det gott!
Kram Linda.

Arga Mamman sa...

Hej du! Tack för kommentaren "hemma hos mig"... Önskar dig en riktigt skön helg! Kraaam!!

Anonym sa...

Fin, fint. Det är så viktigt att barnen får vara med o bestämma.
Dottern min vill oxå ändra sitt rum..