torsdag 21 februari 2008

Mitt i natten

Sitter jag nu här och kan inte sova.
Det hör inte till ovanligheterna nuförtiden.
-Du är nog lite vidbränd, sa min omtänksamma arbetskamrat.
Mm, jag måste nog erkänna att så är fallet.
Även om det tar på självförtroendet...
Även jag kan ta på mig för mycket!
Nog om det...!!!

******

Tänkte fortsätta min husvisning!
Vi befinner oss fortfarande på bottenvåningen.
Närmare bestämt mellan de två rum jag tidigare visat: hallen.
******

Som jag tidigare berätta upptäckte vi fel på huset när vi precis flyttat in. Och till följd av det var vi tvungna att riva badrummmet, golvet i hallen och skafferiet samt del av köket.

******

Så här såg det ut när vi flyttade in i huset:

Gröna tapeter och grön träpanel och laminatgolv i hela hallen.
Eftersom det är lågt i tak kändes den stora hallen väldigt liten med allt det gröna. Och när vi ändå höll på och renovera passade jag på att välja ut en ny tapet.

******


Som ni ser är det rosor på den...
Jag älskar rosor och har "tvingat" min stackars karl att tapetsera ett rum i varje boende vi haft med just rostapeter (och det har blivit en del flyttar med åren så han börjar trötta på att mönsterpassa rostapeter hehe)
Till panelen valde jag en milt grå färg.

******

Den lilla telefonbänken med matchande spegel var tidigare träfärgad. Tänk vad lite vit färg kan göra. Efter att bilden togs har jag satt dit svarta smidesbeslag på lådorna. Den snirkliga smidesljusstaken har jag fått av farmor.

******




Längst in i hallen står mitt söta vitrinskåp med lite lantlig känsla.
Som ni ser är inte denna vägg färdigtapetserad än.
******



Skåpet står precis utanför dörren till skafferiet.
Färgen tog slut innan jag hunnit färdigt med alla snickerier. Men nu väntar jag på våren innan jag kör igång med målandet igen. Det funkar inte direkt lysande att måla inomhus när man har fyra barn som springer runt benen hela tiden...*ler*
******

Till höger om dörren platsbyggde vi en garderob.
Två vuxna och fyra barn betyder en hel del ytterkläder!
Jag valde att sätta upp draperier istället dörrar då det är lätt att byta ut när jag vill förändra.
Detta tyg är från IKEA.

******


Innanför ytterdörren la vi in ett svart klinkergolv med golvvärme. Underbart när man som vi har fyra små troll som har en viss förmåga att blöta ner... Ekgolvet är likadant som i köket och förbinder de båda rummen. Nästa projekt blir att bygga en praktiskt sittbänk där vi även kan förvara familjens alla skor. På den tomma väggen till höger i bild har jag ställt min nya familjemedlem: spegelbyrån som till våren ska bli upp-piffad med ny färg och nya beslag. (du kan se bild på den på bloggen)

******

Så!
Då är visningen av de färdigrenoverade (jaja allt är relativt...lite färg och en våd till så...) rummen på bottenvåningen klar.
Nästa gång tar vi trappan upp för att se vad vi har slutfört för projekt på övervåningen!
Hoppas du sover gott i din säng...Nu ska jag oxå försöka sova!

Natti natti
Annica







3 kommentarer:

Svenska inredningsbloggar sa...

hallå där själv mitt i natta!! en till som inte kan sova.....har vi samma problem tro!!!!Ja, ta åt sig för mö är lätt!!!!I know!!!

Tack för kommentaren, ska absolurt hälsa brorsan...han får läsa själv!!

Men så fint ni har det, vilke härlig o stor hall!!
Ja snyggt med klinker golvet!!Vi har oxå gjort en liknande lösning på våra garderober..vepor fr Ikea..billigare...och som agt bara att byta när man lessnar!!Allla sätt är bra!!

Fint vitrin skåp med!!

Ja, du har verkligen kommit igång med inläggen nu...kul...de blir jättefina..o alltid roligare att läsa med lite bilder!!
Nix....ska försöka nana nu...se om det går tro!!

får väl säga;
♥♥God morgon, Kram millan!♥♥

Mamma C sa...

Det såg jätte fint ut hos dig. Bra idé med tyg istället för dörrar. Hoppas du fick ett par timmar med ögonen stängda.

me and alice sa...

Hej!
Vilken förvandling ni gjort i er hall. Jättefint!
Ett förslag på beslag till er fina byrå är runda ring beslag...
kram Susanne