måndag 25 februari 2008

Välkommen in i bastun...

Nej, visst är det inte en bastu även om man nu kan luras att tro det där man ser all träfärgad panel...*fniss*
*
Så här såg det ut när vi flyttade in i husets hall på övervåningen:
Gulorangea väggar och träfärgad panel. Till det trätak och lackat massivt trägolv...
Mörkt med andra ord...
Kan säga att diskussionerna var många hur man skulle kunna utnyttja rummet då det är ganska stort om än svårmöblerat...

Vi beslutade oss för att utnyttja hallen som filmhörna.
Projektorn monterades upp på en vägg och så målades väggarna om i vitt. Rummet blev då genast mycket ljusare och kändes fräschare. Dessutom behövdes ingen filmduk sättas upp då väggen redan var vitmålad...

Panelen ska också genomgå ett lyft. Förhoppningsvis blir den ommålad till våren eller sommaren!!!

Nu en liten kärleksförklaring...
Till en soffa...
Redan när jag gick på högstadiet förälskade jag mig i den enkla designen på IKEA: långkörare Klippan.
Inte förrän vi flyttade hit till huset har jag haft någon sådan i min ägo. Nu har jag två!

Överdrag byter vi efter humör och årstid.
Vitt funkar ju alltid!!! (och är ju så praktiskt även i en småbarnsfamilj, -bara att dra av och tvätta med vittvättmedel om det behövs)


Rött till jul kanske?






Eller kanske sobert svart som bas...?



IKEA har ju ett bra grundutbud av nya överdrag. Om man är ute efter något annat har ju Bemz ett stort sortiment klädslar, inte bara till min älskling Klippan, utan även till andra soffor i IKEA:s sortiment.
Ha en skön eftermiddag och njut av kvällen när den nu kommer...
Kram Annica

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Och tack för kommenataren på min blogg, lyktor stora och små, har jag nog oxå för många egentligen men de är sååå fina.
Såg du i nåt tidigare inlägg den som jag köpt här i Singapore, den är maffig!

Va kul att ni renoverar och tar bort den träiga panelen!
Lycka till

Kram
Gunilla

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hej hej!!Ja..mina barn skuver omkring sina ninisar iden om sommrarna, fast de har ju/Hade även var sin egen vagn med...betydligt mordernare;)

här har det hänt rejer ser jag!Vilken förvandling, kul med en soffa man kan trolla med så ofta!!

Ha det gott Millan

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

oj så jag stava fel ser jag nu!!

Maria sa...

Hur många liter vitt färg räknar ni med att behöva använda!!! Det kommer bli superfint när det väl är klart, ingen tvekan!