måndag 18 februari 2008

Åh vilket underbart väder...


Kan sportlovet börja bättre vädermässigt??
Ja, lite snö hade kanske inte skadat så man kunde åka pulka och göra snögubbar...men jag ska inte klaga...

*

Vi har varit ute i det vårlika vädret idag, jag och barnen.
Vi tog en liten promenix ner till badplatsen där vi letade stenar.
Dottern som älskar att pyssla hittade en liten träbit som slipats av havet. Den fick följa med hem. Vad den ska bli vet jag inte än men hon är påhittig min dotter så det blir säkert något jättefint!

*

Vi vandrade sedan vidare uppåt skogen där vi hittade en underbar gran. Den var ganska hög men inte jättejättehög. Det som var så härligt med den var att den var så yvig för grenarna var det som en koja där man kunde leka. Och massor av bra grenar fanns det att klättra på!

*

Vi bestämde oss för att äta på fiket på väg hem men det var potatisbullar som dagens, vilket var exakt samma mat som jag planerat att vi skulle äta hemma så vi valde att ta en fika istället.
Mat får vi väl äta där en annan dag...
Barnen klämde i sig varsitt bakverk och ett glas saft medan jag tog en kopp te.

*

Visst kan det låta lite idylliskt och mysigt att få sitta så där med familjen och fika. Sanningen är att mina barn är lite för små än så länge för att jag ska kunna njuta av det.
Att sitta i lugn och ro med barnen ja, det får jag nog vänta några år till på...

*

Nu njuter jag av lugnet här hemma.
En son spelar dator
De två andra sitter och tittar på en film
och
Dottern är på sitt rum och fnular

*

Kanske ska ta mig en liten kopp te...?

*

Njutning........


Kram Annica

2 kommentarer:

Anonym sa...

Titta vännen. Det går ju jätte bra det här ;-)

KRAM

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Tack för titten på min sida! Såklart får du länka till mej, jag blir så glad för det!
Det lät som ni hade en väldigt mysig dag du och dina barn!
Man får passa på, för tiden går så fort och sen vill de inte följa med längre...
Kram
Marie