onsdag 17 september 2008

14954

Hej alla!
Javisst kan det tyckas lite konstigt att ha en sådan rubrik på dagens inlägg men förklaringen är enkel...
Det är nämligen antalet besök på denna blogg sedan "nyfikna jag" faktiskt blev intresserad av hur många som verkligen tittar in på bloggen.
Från början var bloggen bara till för att att jag skulle hålla kontakt med mina kompisar men så märkte jag att fler hittade in.
Dessa härliga människor tog sig dessutom tid att skriva trevliga kommentarer.
Som tack för alla besök och härliga tillrop har jag bestämt mig för en utlottning/tävling vid
15 000 besök
och det verkar som att det kommer att ske ganska snart:)
Jag återkommer med reglerna när 15 000 är uppnådda.
På temat "min blogg" vill jag oxå passa på att skriva några rader till er alla som läser den.
Tack alla goa människor därute som tittar in till mig lite då och då och som lämnar härliga spår efter sig i forma av kommentarer!
Det är så uppskattat!!
Idag har jag haft min "jobbahemifråndag" och det har varit skönt!
Glatt överraskad blev jag när jag hämtade posten efter lunch.
Där låg nämligen ett så vackert vykort skickat från Härjedalen.
Kortet kom från en vän som jag funnit genom bloggandet...
Tänk, aldrig hade jag väl trott att jag skulle "lära känna" så många härliga "typer" genom att blogga!!
Igår klagade jag ju lite över det här med att inspirationen ibland tryter.
Att tröttheten bryter igenom och att man liksom tappar ork och lust.
Av era reaktioner att döma är det fler än jag som kommer till sådana här perioder då och då...
Tack så jättemycket för era kommentarer!
De värmer i hjärtat!!
Värmer, ja det gör även den brasa som nu brinner i spisen på bottenvåningen.
Kylan gör mig påmind om att hösten är här och att vintern så småningom är i antågande.
Jag gillar inte mörker och kyla men njuter ändå av att få tända brasor i våra spisar och att tända ljus.
Min samling med ljusstakar/lyktor kommer till användning och utökas ju ständigt.
Idag när jag skulle hämta barnen på dagis/frita slank jag in på Konsum för att handla några småsaker.
Då hittade jag dessa enkla men söta små ljuslyktor.
Jag kunde självklart inte passera utan att plocka ner några stycken i kundkorgen och det blev (som vanligt) tre till antalet som fick följa med hem... (lustigt det där med att jag alltid tar tre- men det är ju ett magiskt tal på något sätt...)
En tjuga kostade de mig och det var de ju klart värda.
(även om den oäkta maken protesterar;)
Hemma hamnade de på små "silverfat" på köksbordet och där brinner de nu så mysigt!
För några dagar sedan började jag rota runt lite bland gamla barnkläder.
Det är nämligen klädbytardagar här i helgen och vi har anmält oss till det då vi har massor av fina barnkläder som ligger och skrotar utan att komma till användning.
Den söta klänningen här nedan bestämde jag mig för att spara.
Tycker den är så söt i sin enkelhet.
Funderar faktistk på att rota fram en snygg galge och hänga den på en vägg någonstans som dekoration...
Jag kan inte låta bli att visa er denna dagens sista bild.
Medan jag lagade mat satt sonen vid köksbordet och filurade lite, pratglad som bara den.
Helt plötsligt så blev han helt tyst och när jag vände mig om hade han somnat.
Sötnosen...:)

Kram på er alla!
Annica


15 kommentarer:

IKT i min vardag sa...

Nä du Annica, det är inte bara hos dig som inspirationen tryter och tröttheten kryper på en allt mer. Dessutom fryser jag så in i ******. Igår var jag helt färdig efter jobbet och huvudvärken gjorde mig illamående. Känns trist att extrabatterierna som var så laddade redan börjar ta slut.
Tur att man kan pigga upp sig med små enkla medel som t ex dina fina ljuslyktor.
Så söt lillegubben är :-)

Kram

Elzie sa...

Så söt han är den lille killen. Är inte lätt när man är trött *s*. Visst är det bra med sådana där klädbytardagar. Önskar det hade funnits när mina barn var små. Man samlar på sig kläder som ingen kan ha längre.
Söta ljuslyktor du fått tag i.
Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Hej i höstmörkret! Klart att inspirationen tryter ibland! Vilka fina ljuslyktor du hittat! Kul! Vilken trött liten "soldat" du har på bild. //Linda

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Å du är som mig gillar inte hösten!
Vad söta lyktor du köpt,var fin när du ställde dom på dom små fina faten.
Lillkillen ser ut att sova gott..ler
Kram Irene

♥ Fyra årstider sa...

Det är så kul att läsa hos dig för du är så personlig! Klart att man gillar dig.
Kram Lotta

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul med alla dina besökare. Stod 15000 när jag tittade in, haha. Klart att du får så många besök. Har struntat helt i bloggen den senaste dagarna och bara kopplat av i tv soffan, så skönt. Ikväll har vi haft föräldramöte, men det var inte så välbesökt. Vi hade ju missat att det är hockey i kväll och det är ju så mycket viktigare än barnen, haha. Så fina ljuslyktor. Har också inredningstorka, eller det är nog mest det att jag känner att det skulle ta för mycket tid att fixa några större saker nu. Blir mer fart till helgen när det är dags för en Ålandstur, *s*.

Kram Ullis

Malin sa...

Ja, det där med inspiration är nåt helt för sig.

Jag fick lite panik ett tag och la av nästan för att jag kände mig pressad till bloggandet.
Så får det aldrig bli. Man ska vilja blogga och känna att det är kul!
Som tur är brukar man få lite inspiration igen när årstiderna växlar!!
Tycker att du har en jättehärlig blogg som jag svänger in till med jämna mellanrum!!

Ha en toppendag!!
..Och du, supersöta lyktor du fyndat!!

Kram

rosenfröjd sa...

Hej på dig! får hålla ögonen öppna inför kommande utlottning då :-).
Det är självklart att det är många besökare. Du skriver så personligt och trevligt. Det är helt enkelt mysigt att titta in här.

kramis/
¨M¨

Helena Sjögren sa...

Nog går det åt värmeljus alltid... Det är så mysigt att få tända en hög och sedan kura upp sig i soffan och njuta av lågorna.. Klart att man behöver nya ljus lyktor :)

Så söt han är lille mannen där han somnade vid matbordet.

Lika bra att jag förvarnar dig ;) jag ska kalasa i helgen igen..

Ha det gott stumpan , kram kram

Linda sa...

Vad roligt med så många besökare! Känner igen mig i inspirationsbristen. Den kommer och går här med. Ibland är det så svårt att hinna med och tiden räcker liksom inte till.

Vilken söt bild på killen!

Jättefina ljuslyktor du fått tag i!Ha det så jättebra, Kram Linda

Sara sa...

Hejsan
Vilken härlig sista bild. Grattis till alla besökare :-)
Kram sara

karofina sa...

men lilla gubben, han hade haft en hård dag han med. känns som om alla är så trötta numera! man vill bara hem o sova!

himla fina ljuslyktor, behövs nu när mörkret kryper på en om kvällarna!

sköt om er!

LillaFlisan sa...

Gillar verkligen dina inlägg, tänkvärda och personliga!
Flisan

Ellas Inspiration sa...

Vilket vackert innehåll paketet hade!

Ha en riktigt mysig helg!

Kram Karin

ColonialEast sa...

Spännande att se vad det blir för tävling! Grattis till de fina vinsterna. Och hoppas du har en härlig helg! Kram!!