måndag 8 september 2008

Ny vecka -nya äventyr

Rejält trött är jag så här på måndagskvällen.
Efter kalasandet i lördags var vi ganska sega i söndags med tog oss ändå en uppfriskande promenad i duggregnet.
Vi var nästan ensamma ute i "byn"
De flesta satt nog hemma och mös i stugorna...
Själva njöt vi av de vackra omgivningarna.
Här finns många vackra hus och havet är ju så rofyllt...










Efter en skön natts sömn ska jag i morgon iväg på "äventyr".

Ja, jag tycker det ska bli riktigt spännande att "slippa" åka till jobbet och istället gå på utbildning i utomhuspedagogik.

Väderleksrapporten lovar regn men ni kan väl hålla en tumme för att det blir måttligt regnande om det nu måste regna.

Själv föredrar jag ju sol förstås;)


Jag har just blivit utmanad av
Lottaspace och den utmaningen tänkte jag ge mig på nu .

Utmaningen går ut på att man ska nämna 6 saker som gör en glad just nu.

Så här svarar jag:

1. Att jag ska på utbildning i morgon:)

2. Att jag välsignats med fyra underbara barn:)

3. Att jag bokat in en "tjejkväll" med bästisarna i oktober:)

4. Att jag åter tagit upp mitt intresse för fotografering:)

5. Att jag trivs på jobbet:)

6. Alla härliga vänner jag fått genom bloggen:)



Utmaningen är nu utförd och går vidare till:







Om ni vill och orkar förstås...jag vet att ni har fullt upp med bland annat studier...


Stor kram från mig till er alla

Annica

15 kommentarer:

Stina sa...

Mysiga bilder trots höstväder. Kramis gumman:-)

Södralycke sa...

Klart jag antar din utmaning! Ha det bra! Kram Johanna

Sara sa...

Hejsan
En härlig positiv utmaning, kul! Ha det så bra på utbildningen.
Kram Sara

Ullis/Leva på landet sa...

Så härliga bilder! Får väl passa mig för den surisen, *s*. Kul med barnkalas vi firar mellansonen den 22. Du får gratta sonen och jag förstår att han var nöjd. Vi har ett wii här hemma också och vi funderar på att använda det som kamin. Det blir stekhett i rummet när det används.

Ha det bra och sköt om dig!
Kram Ullis

Södralycke sa...

Hej igen! Har nåt till dig på bloggen!

Kram Johanna

Tingeltangel sa...

Vilka härliga bilder trots det höstlika och fuktiga vädret. Det var en fin utmaning. Det är viktigt att minnas vad vi har att glädja oss över.

NICOLINAS BONING sa...

Håller tummarna för vädret i morgon;-)
Skönt med lite rörelser med kroppen när man är seg,och ni ser ut att ha mycket mysigt att titta på.
Kramar/Birgitta

Viola sa...

GOD KVÄLL I REGNET, VILKA TRISTA DAGAR, REGN TRE DAGAR I RAD, I MORSE VILLE JAG DRA TÄCKET ÖVER HUVUDET MEN LÄRARJOBBET KALLADE. TUR ATT BLOGGEN FINNS I HÖSTMÖRKRET. ROLIGA UTMANINGAR DU OXÅ FÅTT. HOPPAS DAGEN VAR BRA. JAG TÄNKER LÄNKA DIG SÅ ATT VI INTE TAPPAR KONTAKTEN, HOPPAS DET ÄR OK, HAR FÖRRESTEN HITTAT TVÅ ÖSTGÖTAR TILL SOM VILL HA KONTAKT OM VI ORDNAR EN BLOGGTRÄFF. KRAM VIOLAN

På min gatan i stan sa...

Va kul!!! Då ska ja fundera lite på mina svar på din utmaning! :-)

Kram!!!

Huset på kullen sa...

Tack! Jag blev jättenöjd med bordet.

Vilka mysiga bilder du har lagt upp.

Kram Linda

Elzie sa...

Ser ut som en skön promenad, trots regnet.
Hoppas du hade en härlig utbildningsdag igår.
Kram Elzie

Ofelias Hus sa...

Härligt med en söndagspromenad, är man bara rätt klädd så spelar det ingen roll att det regnar.
Här i Norrbotten så har vi riktigt sköna dagar med sol och hög luft, det är bra då det behövs fixas lite i trädgården inför vintern.
Hoppas utbildningen går bra och att det inte blir så envist regnande.
Kram
Anette

Hagbacken sa...

Vilka härligt positiva tankar (skulle behövts skickats t mig..*s*) Och vilken jättefin utmärkelse du fått på sidan...såå söt (den i rosa)

Jättefina bilder du visar, skönt m utbildning ibland! Hoppas du känner dig piggare nu//Kram Linda

Helena Sjögren sa...

Härligt att strosa vid vattnet ...

Hoppas kursen gav ngt. Kram kram

♥ Fyra årstider sa...

Alltid mysigt vid vatten, ser så rofyllt ut.
Kram Lotta