lördag 6 september 2008

Kalaskul♥

Idag har här kalasats!
Mellansonen har firats med tårta, presenter, middag och trevlig samvaro.
MellanJ fick själv välja vad tårtan skulle dekoreras med och valde mandarinklyftor och banan
Istället för 6 ljus blev det en 6:a på tårtan.
Förutom några mindre paket fick han denna lite dyrare present som vi skramlat ihop till.
Den blev verkligen uppskattad, både av födelsedagsbarnet, hans kusiner och storasyskon;) och användes flitigt under dagen/kvällen.

I spelet ingick några olika sportspel men vi hade även köpt till ett bilspel som man spelar genom att hålla i en ratt och köra:)
Bilar är något av det bästa MellanJ vet så han blev superglad!

Själv blev jag superglad över att alla kom och då speciellt att farmor och farfar orkade komma med!
Farmor hade lovat mig att ta med lite saker som hon ville jag skulle titta på.
Hon har samlat på sig en hel del under åren som hon nu vill bli av med.
Och som den loppistjej jag är så trodde hon att jag kanske var intresserad.
Mina syskon är inte alls lika mig så;)
Kakburkar kan man ju aldrig få för många av...
Denna söta passar perfekt...


...till julkakorna!


Och så fick den nyblivna samlaren (dvs jag) ännu en "kopparkittel" till samlingen:)


Tre ljusstaker i trä som farmor absolut inte trodde att jag ville ha, men som jag genast tänkte att de där blir perfekta med lite vit färg;)
Jag fick även en ljusmanschett av träkulor som jag tänker piffa till lite:)



Tre fina burkar fick jag oxå!

Den bakersta (heter det verkligen så;) är en teburk och jag tycker den är superfin!
De två andra föll mig oxå i smaken.
I dem har det tydligen varit cigarrer eller cigariller.
Den svartvita är märkt så den vet jag att den kommer från Holland men den turkosa vet jag inte var den kommer ifrån.
Jag tycker de är jätteläckra iallfall!
Och det är ju tre av mina favoritfärger!!!

Gladast blev jag för den lilla vasen...



Den har min farmor fått av sin mammas moster för länge, länge sedan och nu gick den då vidare till mig!
Sådant gör mig rörd och gråtmild.
Tänk att farmor min ville ge den till mig!!!
Nu är jag trött!
Det har varit en lång dag även om den bjudit på många trevligheter!
Jag somnar nog ovaggad skulle jag kunna tro...
Natti natti
Kram Annica

13 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Hej Annica
Vad mysigt med kalas, det är alltid kul att träffa släkten. Min son önskar sig och ett nitendo wii i julklapp.
Kram Lotta

annette sa...

God Morgon Annica!
Kalaset har jag kommenterat på andra bloggen, men det ser lika trevligt ut här;)
Men så underbara saker Din farmor hade med sig, blev ju som en födelsdag även för Dej!
Att köpa gamla saker på loppis vet jag ju att Du gillar;)
Måste ju dock vara underbart att få gamla saker från Farmor där Du även vet vem sakerna kommer ifrån och även få en ännu längre historia tillbaks i tiden som med vasen!
Njut nu och ta det lugnt idag!

KraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaM
annette

Levindas Värld sa...

Hej!

Jamen precis, man ska blogga när man känner för det, inte bara för att man känmner att man måste eller så, det är då det blir jobbigt och som en press!

Men nuså är jag tillbaka :)

Va härligt att kalaset blev så lyckat och roligt att din farmor/farfar kom och vilka fina saker de hade meds sig!

Kramis!

Gårdsromantik sa...

Grattis till stora grabben!

Det där spelet är jättekul!
Speciellt racingspelen.

Kram Maud

Katta sa...

Grattis till din 6-åring! Förstår att wii:t blev en hit, min son har fått låna ett av en snäll granne så nu vill hela klassen komma hem och spela.Fina saker du fått, lustigt nog så såg jag med de träljusstakarna i vitt framför mig tänkte väl att här kommer vitfärgen attt åka fram.Metallbandet på den turkosa burken ser ut som bandet på marrocanska skålar, kandet vara så kanske? Ha en bra dag, kram Katta

karofina sa...

åh vad det är msyigt med kalas! barnen blir så utomsig av lycka att få stå i centrum för en dag :) jag har redan börjat köpa presenter till emmy som fyller nästa månad, men jag tycker det är så kul att köpa fina grejer, sånt jag inte fick när jag själv var liten (fast med måtta då såklart)

det var ingen dålig present han fick!! antar att de dyrare presenterna kommer ju äldre de blir, dyrast är det nog i tonårsen sen droppar det av lite när de blir äldre.

ha det gott allihopa och ett stort grattis till 6 åringen!
kram!

Hagbacken sa...

ÅÅ jag förstår att det var en lycklig son den dagen!!

Vilka fina burkar du fick, jul-burken var underbar!

Tack, men nej tack..idag har jag nog med hjärnspöken ändå tyvärr...;(

Duktig du är som kommit igång efter sjukskrivningen...

Stoor kram på dig//Linda

Stina sa...

Ni verkar ha haft det roligt ni.:-)
Puss

Vecka - Vecka sa...

Härligt med kalas! Och så fina grejer du fått! En liten utmaning finns till dig hos mig om du orkar och har lust!

kram,Lotta

Sara sa...

Hejsan
Vilket toppenkalas. Fin fina presenter till sonen och dig!
Kram Sara

Svenska inredningsbloggar sa...

Vad mysigt med kalas..Grattis till din 6-åringen! Vilken toppenpresent han fick.

Vilken tur du har som får så fina skaer av din farmor, kakburken är jättefin och ljusstakarna kommer bli sååå charmiga i vitt.;)

Ha en bra vecka!
kram Camilla

Living by Milla sa...

Det var jag som skrev kommentaren ovan!;)

kram Camilla

LillaFlisan sa...

Ville bara säga att dina snälla kommentarer alltid glädjer mig så mycket!!!
Massor med kramar till dig!
Flisan
P.s. Den turkosa burken var bara SÅ fin!
Vi vill se ljusstakarna när de är färdigmålade sen!