tisdag 9 september 2008

Good evening my dear:)

Hoppas din dag varit bra!
Själv har jag njutit av att få vara ute i naturen hela dagen:)
Med solig himmel har jag och 11 andra undervisats i konsten att undervisa utomhus.
En riktigt trevlig dag med vackra omgivningar omkring oss.
Grön mossa på härligt grå stenar och bergsknallar ackompanjerades av vatten, lövens prasslande sus och fåglars sång.
Dagens aktiviteter bestod bland annat av olika lekar och övningar som man kan göra utomhus och så blev vi "undervisade" i säkerhet när man undervisar utomhus.
Tillsammans lagade vi en wok på ekologiskt odlade grönsaker och marinerad kyckling över elden.
Jättegott!!!
Mat smakar ju så gott ute i det fria!
Jag lyckades lifta med några andra kursdeltagare hemåt så jag kom faktiskt hem tidigare än vad jag räknat med.
Och sådant är ju alltid trevligt:)
Den oäkta maken hämtade upp mig vid station och hade en trevlig "present" med sig till mig.
En paketavi...
Jag beställde i förra veckan lite kuddfodral från Ellos som jag tänkte skulle se fina ut i filmsoffan!

Tyvärr ville inte kameran vara med utan bilderna blev urusla så jag lånade helt sonika en bild från Ellos så ni får se hur de ser ut.
De gör sig riktigt bra i våra nu svarta Klippansoffor!

Nu ska jag njuuuuuta av de nya kuddarna och en kopp te:)
Kram på er
Annica

21 kommentarer:

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Vad mysigt att få krypa upp i soffan med nya kuddar! Jättefina kuddar dessutom! //Linda

Lilla Blanka sa...

Hej Annica!

Mysigt med undervisning utomhus och härligt med nya kuddar, är kudd-tokig *hihi* :)

Kram
Mia

Katta sa...

Kul med nya kuddar. Har själv lite kuddmani och måste stoppa mig själv i bland. Fint med svartvitt,kram Katta

Ullis/Leva på landet sa...

Glömde ju att kommentera dina härliga kuddar, de är i alla fall jättefina. Du får väl visa bild på hur det blev i soffan.

Kram Ullis

Sara sa...

Hejsan
Kuddar kan man ju inte få för mycket av och dessa var ju jättefina. Tävling hos mig!
Kram sara

Viola sa...

HEJ ANNICA, VAD HÄRLIGT MED ATT GÅ UTBILDNING I UTOMHUSPEDAGOGIK, DET HAR ALLTID LOCKAT MIG, HÄRLIGA KUDDAR BLIR NOG SÅ FINT, KRAM VIOLAN

Mjuka sa...

Hej hopp!!
Vilka snyggkuddar du fått tag i!! Ha en fortsatt skön vecka
kramkram M

Elzie sa...

Snygga kuddar. Och jag hoppas ni hade bättre väder igår än vi hade. Annars hade det nog inte varit så mysigt att vara ute i naturen *s*. (Regn hela dan!!).
Hoppas du har en fortsatt bra vecka.
Kram Elzie

Mia sa...

Hej!
Första gången jag hittar hit. Jätte-fin blogg du har.
Vilken mysig dag du verkar ha haft. Visst smakar mat mycket bättre ute i naturen.
Snygga kuddar du hittat.
Kram Mia

Stina sa...

Snygga kuddar!:-)
Tack gumman...nu har jag ändrat länken.Kramis

Gårdsromantik sa...

Det lät som en härlig adg - vi skall göra något liknande nästa vecka.
Snygga kuddar!

Kram Maud

Vecka - Vecka sa...

Vilka fina kuddar! Låter som en härlig utbildningsdag!

Kram,Lotta

karofina sa...

vilken dag! låtr ju undebrart att käka kycklig ute!

snygga kuddar, alltid kul med lite nytt piff i hemmet :)

kram!

Karin i Villa Grå sa...

Halloj!

Det låter så himla kul med undervisning utomhus. Det har dock aldrig slagit mig att lärarna själva faktiskt ska ha sin beskärda del av utbildning först! Det måste vara en hel del att tänka på *inser*

Visst smakar mat så himla gott utomhus? Inte minst så här på hösten när de otäcka getingarna börjat försvinna (för gott, skulle jag vilja kunna säga, men så kul får vi inte ha det).

Hi hi, du har en sådan utsökt smak som tittar på Hem till gården när du får chansen! Jag kan reta mig på att jag "måste" ägna en hel timme mitt på dagen åt programmet, men eftersom jag inte fått tummen ur och lärt mig hur man använder en video får jag skylla mig själv. En gång i tiden visste jag ju, men nu har det varit dvd-spelaren för hela slanten så länge..!

Snygga kuddfodral till svarta Klippan! I like Klippan, lite hårda men snygga med sin enkla utformning.

Kram på dig!

Karin

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Kan tänka mig att det blev bra i soffan!
kram
Marie

No.15 sa...

Tittade in här hos dig och tycker det ser mysigt ut.Det lät både lärorikt och mysigt att vara på utedag!
Må gott

♥ Fyra årstider sa...

Kanon fina, de skulle passa i min soffa också.
Kram Lotta

marita blücher sa...

Hej Annica,
Låter som en supermysig dag ute i det fria - och mat tillagad utomhus smakar alltid lite extra gott. Jättefina kuddar du köpt - kul med lite nya smådetaljer i hemmet.
Tusen tack för din rara kommentar på min blogg och ha en fortsatt underbar vecka.
Kramis/Marita

lottens vita och gröna sa...

ohhhh det var verkligen urfina! vramkram lotten

Ofelias Hus sa...

Härligt med undervisning i det fria och dessutom lunch ute...
Kul med prickiga kuddar, det piffar upp med lite nya kuddar, du får visa sedan hur det blev.
Kram
Anette

Malin sa...

Fina kuddar du hittat på Ellos! Slängde iväg en beställning häromdagen jag med men glömde helt bort att kolla in alla textiler och kuddar..dumt men det kommer fler gånger!=)