fredag 5 september 2008

Hello &


I morse vaknade jag helt kallsvettig och illamående.
Ingen bra start på dagen med andra ord...
Efter en dusch gick det över och jag kom iväg till jobbet utan problem.

Efter två dagar på jobbet efter min lilla "sjukskrivning" då jag både varit mig själv och en kollega (vikarierat för henne alltså) så är jag förstås lite trött i pallet.
Men två underbara dagar på jobbet har jag haft.
Tänk att jag känner så igen!
Det känns härligt att åter känna glädje över att gå till jobbet.
Jag älskar mitt jobb och kommer ihåg varför jag blev lärare.
Eleverna är underbara och det är så kul att undervisa!
Och den nya tjänsten är lite som att hitta hem igen...jag jobbade ju med den här åldersgruppen från första början i min "lärarkarriär" men gick sedan över till att jobba på det som i folkmun kallas mellanstadiet.

I morgon är det familjekalas.
Mellansonen fyller 6 år i kommande vecka och då våra släktingar bor en bra bit bort så blir det till att fira på helgen.
Både min syster med familj samt min bror kommer och så dyker mina svärpäron upp.
Jag är glad över att de alla dyker upp!
Men mest glad är jag åt att Farmor och Farfar kommer!!
(Håll en tumme för att de är pigga så de orkar i morgon!)

Min söta farmor har lovat att jag ska få några gamla saker av henne när hon kommer.
Hon vet att jag uppskattar det:)
Vad vet jag inte riktigt än men det ska bli spännande att se vad hon hittat på!

Vill slutligen önska er alla en härlig helg!
Här hos oss har utlovats regn men det kan jag nog stå ut med om jag måste;)
Kram Annica

14 kommentarer:

Annelie sa...

Lycka till med kalasandet!

Härligt med familjen på besök. Vad underbart det måste vara att ha en stor familj, många generationer samlade samtidigt. Var tacksam för det, det är du nog skulle jag tro.

Kram Annelie

Ullis/Leva på landet sa...

Hej på dig! Se nu till att du inte sjuknar om. Måste ha varit drygt att direkt efter att du varit sjuk jobbat för två. Jag är helt slut efter veckan och trodde att jag skulle somna tidigt, men efter att ätit god middag och druckigt lite vin så har jag fortfarande inte somnat, *s*. Har ju faktiskt fixat utmaningen också.


Ha en riktigt bra helg!
Kram Ullis

lottens vita och gröna sa...

nämen krya på dig då så du klara helgens firanden! vad skönt att du trivs på jobbet, det är skönt att "hitta hem" till ett jobb som ger en energi isf tvärtom, lyckans dina elever!
ha en underbar helg!
varmkram lotten

LillaFlisan sa...

Tänk vad gör vi pedagoger inte för våra ungar och kollegor! Späker oss hela tiden... Men det är som du säger; Tur att det är ett så roligt och stimulerande arbete.. så man står ut ;-)
Flisan

Gårdsromantik sa...

Visst är det härligt med lärarjobbet när allt stämmer!
Hoppas du får vara kry nu.

Kram Maud

annette sa...

God Morgon!
Hoppas Ditt uppvaknande idag blir behagligare;)
Kul att höra Dej säga att Du älskar Ditt arbete, tycker det är så mycket negativt människor förmedlar idag vad gäller arbete.
Ha det nu så bra idag med kalas och släktbesök, och ännu så länge håller regnet sig borta, skall starta min dag med en långpromenad!
Grattis till mellanJ från mej!

GodMorgonKramen!

//annette

♥ Fyra årstider sa...

Härligt att du triva på jobbet. Jag jobbar på förskola och tycker det är toppen, trots att jag är utbildad lärare.
Kram Lotta

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Vad kul med kalas! Mysigt att få samlas!Spännande vad farmor kan ha med sej! Blir nyfiken jag med! //Linda

annette sa...

En sådan natt som inträffar emellanåt då sömnen liksom inte infinner ordenligt, tröttnade på att ligga i sängen så jag gick upp vid 5-tiden;) och då regnade det inte! Men när jag väl kom utanför dörren vid åtta-tiden så började det vräka ner, gick in igen;(
Kramen //annette

Sara sa...

Hejsan
Ha en fin helg! Mysigt med kalas.
Kram Sara

IKT i min vardag sa...

Hoppas att ni får ett härligt kalas!
Skönt att du mår bättre nu och vad härligt det är att trivas med sitt jobb! Jag har ju en ny 1:a och även om det går åt en hel del energi så är det ljuvliga ungar allesammans :-)

Kram

Viola sa...

HEJ ANNICA, HOPPAS DU ÄR OK, VISST ÄR DET ETT HÄRLIGT YRKE VI HAR. KONTAKTEN MED ALLA HÄRLIGA UNGAR ÄR UNDERBART. JAG MÖTER VARJE DAG ELEVER FRÅN 28 ST LÄNDER, SÅ UNDERBART MED ALLA OLIKA KULTURER. HA EN RIKTIGT BRA OCH SKÖN HELG OCH SE TILL ATT FÅ NYA KRAFTER. KRAMAR VIOLAN

Stina sa...

Ha det så trevligt du med lillsparven.:-)

Södralycke sa...

Visst är det en underbar känsla när man känner att man trivs bra med sitt jobb, och tycker att det är roligt :) Lycka till med allt kalasande och ha en fortsatt skön helg! Kram Johanna