måndag 15 september 2008

Don´t panic...

Nä det är ju lätt att säga...
På senaste tiden har det inte blivit så mycket inredning här i min blogg.
Det beror kanske på att jag liksom tappat gnistan lite sedan jag började jobba igen.
Tröttheten har tagit över liksom...

Jag har ju varit så otroligt energisk när det gällt inredning - både ute och inne - en period.
Och nu under sommaren har det ju blivit en hel del loppisfynd.
Men nu har det stannat av och det kändes som ingenting händer här hemma.
Jag tänkte efter och insåg att det ju faktiskt hänt en hel del trots allt och att jag ska vara nöjd med min egen insats!
Sonens rum blev ju ommålat t.ex.
Ljust och fräscht i blått.
Här bjuder jag på en liten titt.
Ett större projekt var ju vårt sovrum som jag blev riktigt, riktigt nöjd med!
Fast än är det inte riiiiiktigt klart.
Den förbenade listen om ni minns den...den är inte på plats än.
Nej om jag ska vara ärlig är den inte ens inhandlad*suck*
Men det kan jag ju göra en regnig dag när andan faller på!
Tänkte avsluta dagens inlägg med några glimtar från toaletten på övervåningen.
Det är det enda rum som jag inte velat göra om i huset sedan vi flyttade hit för mer än tre år sedan.
Ljusblått kakel på väggarna och vitt härligt klinker på golvet känns harmoniskt med möblerna med lantlig framtoning.
För att piffa till det lite har jag lagt till lite saker i zink.
En murgröna på båge står bredvid
de två söta ljuslyktorna i fönstret. Och så har jag hängt in dessa två hjärtan, som jag till en början inte alls visste var jag skulle göra av, på spegeln.



Den söta kaninen här under gav vi vår dotter i present när hon var liten.

Den är handsydd av en bekant till min syster och pryder sin plats på kroken!



"De bästa och vackraste tingen i världen kan inte ses eller ens vidröras.
De måste kännas med hjärtat"

♥(Helen Keller)

Ha en fortsatt skön vecka!

Kram Annica

PS. Noterade precis att min räknare sakta men säkert tickar upp mot 15 000 besökare. Dags för en utlottning/tävling kanske?!


21 kommentarer:

lottens vita och gröna sa...

hallå där goa annica! du känner så med nu...undrar om det är brist på sol som gör en oinspirerad...man ju inte vara på topp jämt ju, hihi! underbar färg i sonens rum, lite åt det tukosa, yammi!
varmkram lotten

Stina sa...

Så fint och gulligt. Många mysiga saker du har du kråkan.:-) Puss

Nettan sa...

Känner precis som du, ingen energi till nått !
Är helt slut när jag kommer hem & har arbetstränat ;0).
Tycker du har hunnit med en hel del som sgt, så unna dig lite vila.

Det är ju " snart " jul =0)

Kram Nettan

Design i tid och rum sa...

Hej! ja, en varm hälsning från en som också känner sig hela tiden tröt...
Jag har blodbrist och har ätit medicin i ett årnu, men är förtvarande tröt.
Här händer saker hela tiden; byggande, våra vänner på besök, morfar ligger på sjukhuset, jag har börjat skolan...och hösten är på gång.
Men vi klarar det,hoppas du blir pigare med tiden.kram Dadda

Hagbacken sa...

Hej vännen, nu har jag hunnit ikapp även här lite....Klart att jag förstår att du är trött...man orkar absolut inte blogga då på samma sätt som då man är hemma och är sjukskriven...då tycker iaf JAG att det kan vara skönt att förvilla tankarna lite med ngt man tycker är roligt! Du ska absolut vara stolt över dig själv, du har då fått mer gjort i sommar än vad JAG har...

Såå fin färg på sonens rum , och även i badrummet..ser ingen anledning alls till att göra om det...det såg ju så fint ut!

Hoppas du sussar sött//Kram Linda

Mjuka sa...

Visst händer det saker, som man kanske inte tänker på själv! Det är nog bra att reflektera ibland, för man tror ju att man aldrig får något gjort!!
Ha en fin tisdag
kramkram M

Anonym sa...

vilken söt liten kanin....
jag gillar också kaniner.

Tack för värmande ord på min blogg.

Ha en fortsatt trevlig vecka.

Kram NINA

Living by Milla sa...

Ibland tar energin och inspirationen tvärt slut men var inte orolig den lär komma tillbaka. Tycker du har hunnit med en hel del i sommar - var stolt för det!

kram Camilla

♥ Fyra årstider sa...

Säger som du att jobba heltid och fixa hemma går inte riktigt ihop. Man är helt enkelt för trött.
Kram Lotta

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Så fin färg pojkens rum har!
Jag Är också oinspirerad,,men hoppas att lusten kommer tillbaka snart.Men det är väl den hör hösten som tar musten ur oss.
Kram Irene

Södralycke sa...

Känner igen mig precis....just nu får min blogg lida lite. Har inte mycket tid att pyssla och greja här hemma just nu och bloggtorka gör sig påmind..... men jag gör som du och njuter av det jag faktiskt gjort! Det måste man ju också få göra...annars skulle det bli för trist :)

Hoppas du får en bra vecka! Kram Johanna

Dorthe sa...

Så sød en kanin du viser, og dine zink hjerter er rigtige fine.
God uge.
Kram Dorthe

Sara sa...

Hejsan

Fin färg i sonens rum, vad heter den? Vi ska ju göra i ordning Melkers rum nu.
Kram Sara

Ellas Inspiration sa...

Så fint han har fått det!

Känner igen det där med energin! Men ibland får man helt enkelt ta en liten paus!

Kram Karin

Gårdsromantik sa...

Det är så myckey annat som kräver ens uppmärksamhet just nu.
Sonens rum blev helmysigt med den blå gärgen och den där kaninen var ju för söt där den klängde.

Kram Maud

Vecka - Vecka sa...

Inte kan ju inspirationen alltid finnas! Har lite samma känsla för tillfället, speciellt då det gäller inredning.

Men sonens rum var ju fint och toaletten med!

Ha en fortsatt trevlig vecka!

kram,Lotta

Helena Sjögren sa...

Men du , hallååå , du måste ju för hela friden få chans till att stanna upp och njuta av allt som du redan utfört. Ta dig tid att ligga på rygg i din säng å beskåda din vackra säng kammare är väll inte så dumt , eller ?!!

Sköt om dig å stora kramar från en vars lag inte har haft en förlust på sju hela matcher, det du !

Viola sa...

Hejsan, ibland måste man trappa ner lite, det känner man ju nu när jobbet är i full gång, det blir inte lika mycket blogg längre, tiden räcker helt enkelt inte till. Sonens rum ser ju för rart ut och du, så klaaaaart du ska ha utlottning, ha det gott, VIOLAN

Stina sa...

Vila hälarna nu...jag vet hur ont det där hälsporreeländet gör.
Kramis

Fredrika sa...

Hej där, ja, visst är rosen fin. Det klart man tappar gnistan då man ska jobba också. Lugn bara, den kommer säkert tillbaka. Och gör den inte det tänds kanske en gnista för något annat! Det finns så många fina, gamla inlägg att titta på på din blogg så vila lite!
/Fredrika

Cattis sa...

klart man inte orkar både jobba och fixa hur mycket som helst.

Som du konstaterade ~ du har ju hunnit med en hel del trots allt.

Fint med det blåa!

kram
Cattis