fredag 12 september 2008

Nu vankas det fredagsmys

Den sista arbetsdagen för den här veckan är avklarad och nu ska vi passa på att "umgås" hela familjen framför en film.
I skålarna på bordet finns morotsstavar, gurkstavar samt dipp efter att önskemål om det levererats per telefon under dagen.
Självklart är jag glad över valet av fredagsmys!
Grönsaker (och rotfrukter) är smaskens!!
Även middagen idag var färgglad...
Då serverades nämligen fajitas till och det betyder ju både paprika, tomat, gurka, majs, röd lök och annat nyttigt smaskens:)
Idag när jag kom hem hade jag fått min älsklingstidning i brevlådan.
Vet inte om jag orkar bläddra i den ikväll när barnen somnat...
Kanske blir det till att spara njutningen till senare i helgen!
I helgen blir det för övrigt lite mer kalasande, det har ju varit en del av den varan den senaste veckan.
Min systerson fyller 8 år på söndag och självklart ska han firas med buller och bång!
Hoppas ni alla får en trevlig helg!
Kram Annica

18 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Här har det ätits tacos också en massa goda grönsaker.
Finns ju så många fina tidningar nu.
Jag nrukar spara dem tills jag är utvilad och kan njuta i ensamhet.

Kram Maud

annette sa...

Det fredagsmyset borde fler ägna sig åt, ibland reagerar jag när människor står i kön före mej i affären,halva vagnen är lastad med chips, godis och läsk, tror inte att det är hållbart för barn att äta sådant i längden.

Ha det så bra!

Kram //annette

annette sa...

Tror inte jag brukar stå bakom Er, låter inte som det jag beskriver, jag menar verkligen halva vagnen, och inte en susning av något grönt.
Lite "skräp" äter vi väl alla, som vuxen får man ju bestämma själv, men barn behöver som Du skriver inte äta det varje dag;)

Kramelikram//annette

rosenfröjd sa...

oj, man får nästan lite dåligt samvete när man ser hur nyttigt o ändå gott man kan lyxa på.

Morotskaka mot morotsstavar. Javisst, why not! det ska bli ordning på mig.

Ha en underbar helg!

kram/
¨M¨

Katta sa...

Å morötter yummi. Är inne i en riktig morotsperiod nu det är så gott.Här är det också en massa födelsedagar, på måndag fyller min son nio.Bara lite släkt kommer eftersom vi är så sjuka här så det får bli kalas för kompisarna senare.Ha en mysig fredagskväll, kram Katta

Ullis/Leva på landet sa...

Här blev det tacos ikväll. ett bra sätt att få barnen att äta mer grönsker än vanligt. Börjar nu att bli trött så jag börjar fundera på om det är sängen som gäller.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

kockajäveln sa...

du har en fin blogg:)

Anonym sa...

Vilket härligt fredagsmys. Helt i min smak med grönsaker:-)
Vet inte vad jag skulle göra utan alla grönsaker:-)
Verkligen färgglad bild.
Kram

Ann-Catrin sa...

det var väl ett perfekt fredagsmys..gott och nyttigt!
tror folk ibland är lite slöa bara.. av gammal vana åker både chips och läsk med... fast det är ju gott det med..
ha det så mysigt med nya tidningen och kalas i helgen!
kram a-C

Sara sa...

Hmm vi åt lite onyttigare fredagsmys. Önskar dig en fin helg, grattis till vinsten.
Kram Sara

♥ Fyra årstider sa...

Hej vännen
Ser att du haft det skönt igår, hoppas du fick tid att läsa din tidning. Här behövs det städas, men urk så tråkigt.
Kram Lotta

Linda sa...

Härligt fredagsmys! Såg riktigt gott ut. själv var jag onyttig och dippade chis istället :-P

Fortsatt trevlig helg!

Kram linda

Södralycke sa...

Härligt med fredagsmys! Det bästa på hela veckan är att få sjunka ner i tv-soffan tillsammans med maken och lite god mat :)

Ha en fortsatt skön helg! Kram Johanna

Vecka - Vecka sa...

Hoppas att du har haft en trevlig och mysig helg!

Kram,Lotta

Katta sa...

Jasså du var här i krokarna.Var lite rädd på hemväg från stan med dottern att möta galna supportrar vi kom hem presis när matchen slutade.men det verkar som det gick lugnt till igår.Tänk om vi sprang om varandra nånstans:)
Nu ska jag och barnen ut och leta lite höstlöv att dekorera sonens kalasbord med det blir ett litet kalas för släkten i dag. Ha en bra söndag.Kram Katta

Stina sa...

Mys på nu...med tidning och allt. Snart är det vardag igen.:-)

karofina sa...

usch då, verkar som om du oxå känner dig utsliten idag. jag längtar tills barnen sover då jag kan hämta andan och läsa lite omvårdnad. idag är ingen bra dag helt enkelt.

gurkstavar och morötter brukar jag ha med mig till skolan. skitgott att äta ner magen kurra lite!

kram på dig och hoppas din vecka blir bättre än denna dag!

IKT i min vardag sa...

Hoppas att resten av helgen också varit lika mysig och färgglad ;-)

Kram