tisdag 2 september 2008

Hej i tisdagskvällen

Här är det ingen förbättring.

Det halsonda och öronvärken dras jag med fortfarande.

Hela familjen har faktiskt varit hemma i två dagar då jag tydligen smittat ner hela gänget...ja utom den oäkta maken förstås men han blir ju aldrig sjuk!


Eftersom jag går hemma och skrotar händer inte mycket på inredningsfronten, jag har liksom varken ork eller lust...


Tänkte istället anta den utmaning jag sett på några bloggar (hmm kommer inte ihåg vilka i skrivande stund...förlåt:(

Den handlar iallafall om att man ska välja sin bästa sommarbild.


För mig handlar sommaren väldigt mycket om att vara tillsammans med familjen då jag äntligen har chans att vara tillsammans med dem hela sommaren.

Det handlar oxå om att bada och njuta.

Och såklart vackert väder...

men det sistnämnda har vi ju haft lite dåligt med här hos oss i sommar!


I år har jag återupptagit ett gammalt intresse.

Jag var i ungdomen inställd på att jobba med foto och gick faktiskt som "lärling" hos en fotograf.

Det var rena drömmen men en "elak syo" sa att mina betyg inte skulle räcka till en sådan utbildning...

Visst - jag hade inga toppbetyg men ett sådant yrke borde ju inte påverkas av vad jag har för betyg i skolan utan borde se till min konstnärliga ådra.

Och en sådan hade jag faktiskt!


Så här i efterhand känner jag att det ingen idé att ångra några steg jag gjort i livet utan det är liksom som det är och jag är nöjd med det jag åstadkommit.

Men det är ju så kul att jag äntligen hittat tillbaka till intresset för fotograferingen igen!


Tidigare har det mest blivit fotograferande av familjen och barnen och shoppingfynd, ja ni vet allt det där vardagliga.

Men iom bloggandet började jag fota miljöer igen och det var då det började bli kul igen.

Jag har inte ens någon bra kamera utan fotar med mobilkameran och en digitalkamera som jag lånat av dottern:)


Här nedan följer några av mina favoritbilder från i år.

Inte för att de är några mästerfoton men för att jag är riktigt nöjd med dem av någon anledning...










Och min bästa sommarbild den kommer nog här...
Bilden känns så rofylld och minner om att livet är härligt när solen lyser !
Fjäderlätta moln och klarblå himmel, vackert grönt omkring och så det inbjudande vattnet...


Här kommer en bonusbild med nästan samma motiv men en annan tid en annan dag...


Vilken är din favorit bland dina sommarbilder?




Kram

Annica

20 kommentarer:

Katta sa...

Tycker att den där bilden med trädet är helt underbar, skulle kunna symbolisera livets träd.Syokonsulenterna på mina skolor hade jag aldrig nån nytta av om jag ska vara ärlig önskar bara att jag hade varit modigare i mina val av utbildning när jag gick ut nian.Sökte bla frisör men där skulle man nästan ha fem i medel för att komma in även på dekoratörutbildningen. Helt galet att gå efter betyg till dessa tycker jag.Den lilla älvan skulle egentligen ha glittrat men jag lyckades inte få den till det tyvärr. Kram Katta

Viola sa...

Hejsan igen, tråkigt att höra att ni inte är bättre. Då kanske bloggen kan pigga upp. Vilka vackra naturbilder du tagit och vilket härligt gäng du har. Krya på er, natti, natti, kram VIOLA

Ullis/Leva på landet sa...

Vilket elände att du inte blir bättre. Härlig bild på familjen. Dina andra bilder är ju helt underbara, njuter. Har nu fått svar av rektor och det blir stor diskussion om detta för att vi ska kunna få någon ordning på torsdag.

Har nåt inne hos mig som jag vill ge dig.

Kramar Ullis

Ullis/Leva på landet sa...

Jag vet. Vissa kan jag ju inte låta bli att skicka till dig. Vet ju att du och jag håller till på ungefär samma sidor, så du brukar ju skicka till flera av de som jag inte får med.

Kram

Annelie sa...

Tråkigt med sjukdom, hoppas ni blir friska snart!

Vilka jättefina bilder du visar, älskar naturbilder. Min pappa fotograferade jättemycket, hade eget mörkrum hemma där han framkallade svart vita bilder. Jättevackert. Jag tycker också det är kul att fota, men tyvärr har jag nog inte samma talang som min far. Får skylla lite på dålig kamera också då.

Ha en fin onsdag och krya på dig och familjen!

Kram Annelie

Fredrika sa...

HEjsan, vilka underbara naturbilder. Den med trädet är väldigt fin. Jag har också ont i halsen och öronen. T har just börjat på dagis så då kommer det väl hem en del sjukdommar....
Ha en bra dag!/Fredrika

Sara sa...

Hejsan
Vilken duktig fotograf du är, jättevackra bilder.
Kram Sara

Vecka - Vecka sa...

Synd att hör att du är sjuk, sjäv känner jag mig lite krasslig idag, är väl Max som smittat ner mig..

Fina bilder! Jag gillar den i skogen bäst! Den andra var det väl. Man kan riktigt se älvorna dansa och näcken spela. Vackert!

Livet och träning sa...

Hoppas att ni frisknar till snart..
Så fina bilder du visar , du har fortfarande talang..
Jag hade också en tråkig syo som inte trodde på mig, det ända jag ville var att bli frisör men betygen räckte inte så hon tyckte att jag skulle söka vård linjen istället.
Men på min tid så fanns det lärlingsutbildning så jag hade tur att hitta en som ville utbilda mig så nu har jag varit frisör i 19 år.Det är så synd att det inte finns lärlingsutbildning längre..
Men gick inte du som lärling??
Krya på er kram ylva..

Helena Sjögren sa...

Halloj ! Envisa baciller du bär på , kanske dags för en P kur till dig ? Sommarbild för mig är något som antingen innehåller vatten , blå himmel , sommarklädda människor och den härliga grönskan som sommaren bjuder på. Älskar att sitta och titta på gamla semester bilder och drömma mig tillbaka.

Jag fastnade för bild nummer två som du visade upp. Den var vacker...
Krya på dig kramar till dig ....

Levindas Värld sa...

Vilka underbara sommarbilder du bjuder på, härligt!! Ja man ska verkligen se till att njuta med familjen så mkt man kan.

Synd att ni går och är sjukingar, va jobbigt. Hoppas du kryar på dig snart!

Kramen

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilka vackra bilder! Du kanske kan utbilda dig till fotograf nu...om du vill förstås.
Kryua på dig!
Kram
Marie

Stina sa...

Vad fina bilder du tar du gumman.
Har du ont än? Hörru...nu gosar du ner dig i filten med en bok och lite te. Visst?
Puss

NICOLINAS BONING sa...

Inga mästerfoton??!!
Det är klart att för en amatör som mig så är dina bilder alldeles underbara och proffsiga:-)
Gillar verkligen den första som slår an någon sträng i bröstet på mig.
Hoppas att du har börjat krya på dig nu så att du får tillbakalusten och orken för när dom båda är borta så är inget roligt!
Kramar/Birgitta

NICOLINAS BONING sa...

Stänkte färg?
Nää du,här strök jag väggar med mitt huvud på grund av att det var så in i bängen trångt...men jag stänker färg i vanliga fall...och stryker av färg mot kläderna...skratt...
Det är inte klokt egentligen hur man bär sig åt.Min käre make får knappt en enda liten sketen färgfläck på sig när han håller på...och när han kommenterar det faktumet så replikerar jag med att det syns minsann vem som gör "grovjobbet" här...skratt...
Kramar/Birgitta

Lilla Blanka sa...

Hej Annica!

Vad arg jag blir när jag hör att en syo uttalar sig så där illa..liksom kväver en stackars tonårings drömmar *grrr* Jag har hört flera som upplevt samma sak..och jag tycker verkligen de borde vara försiktigare med vad de säger.

Dessutom tycker jag syon hade helt fel, du har verkligen en konstnärlig ådra och tar jättefina bilder!

Kram vännen!!!
Mia

Vita hjärtan sa...

Hej!

Vilka otroligt vackra bilder du tagit.....den andra bilden....den med mycket grönt, lite "trollsk", är min favorit!

Kram Annemari

me and alice sa...

Heej!
Vilka härliga sommar bilder du visar...
Hoppas att ni kryar på er snart...
Kraam ALice

annette sa...

Så kul att Du återupptagit Ditt intresse för fotgrafering, för duktig på det är Du, verkligen underbar bilder Du bjuder på,kan egentligen inte välja någon favorit här, för alla står för något eget alldeles vackert.
Vi kan väl hjälpas åt med att våra bloggvänner att visa sina favoriter från sommaren, men just nu verkar jag mest hålla på med ett annat kärt nöje, att ta emot Awarder från alla håll och kanter;)
Har lagt ut två ikväll plus utmaning och i och med Din här så har jag tre till kvar!!
Tror Ni får en härlig tjejkväll i oktober, ser att vara glada "typer" Dina vänner.

Kramen Och Varmtt tack för Awarden!

//annette

♥ Fyra årstider sa...

Vilka fina kort du bjuder. Visst är det härligt när hela familjen får vara tillsamamns.
Kram Lotta