onsdag 3 september 2008

Vänner

Idag har jag varit hemma ensam.
Alla barnen har varit friska och krya nog att gå till dagis, 6-års och skola.
Skönt för det har gett mig tid att städa.
Till helgen ska vi ju ha kalas för MellanJ som fyller 6 år i nästa vecka.
Det är lite pyssel det här med födelsedagsfirandet, för vår son fyller fyra dagar före sin kusin (som oxå är min gudson) så vi får liksom göra upp så att vi inte firar samma helg...för släktens skull och för att vi oxå ska kunna åka till varandra såklart...
Ja idag har iallafall vårt kombinerade kök/vardagsrum blivit rent från golv till tak.

Mellan städningen så har jag lyckats klämma in att ringa det där viktiga telefonsamtalet...
Äntligen är tjejhelgen bokad!!!
Jag och älsklingarna på bilden här nedan ska åka iväg och bara vara.
Helt barnfritt...
Det blir inte av förrän i Oktober men man ska ju ha något att längta till!

När vi ändå är inne på temat vänner så kan jag glatt avslöja att jag fått inte mindre än två likadana awarder idag från två av mina härliga bloggvänner!
Jätteglad är jag att ni känner precis som jag!
Uppskattar er verkligen!


Denna award ska ges till fyra bloggvänner som brukar följa bloggen och så till en ny bekantskap i bloggvärlden.

Som vanligt är det ruggigt svårt då jag träffat på så otroligt många goa människor här i bloggarnas värld.

Jag väljer iallafall att ge följande fyra awarden:


Annette Anesas bildblogg
Ullis Leva på landet
Camilla Living by Milla
Synne Blåbär och annat snadder

Motiveringen lyder: för att Ni är sådana störtsköna personligheter som livar upp mina dagar med Era härliga inlägg. Jag älskar att läsa era texter och titta på era bilder:)

Den nya bekantskapen blir såklart Annelie som gav mig skyddsängeln för några dagar sedan. Tack för att du skrev kommentaren så jag hittade in till dig och din härliga blogg:)

Avslutar med att skicka en stor kram till alla härliga bloggare!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

Annica

15 kommentarer:

LillaFlisan sa...

Grattis! så mysigt med tjejträff!
Ibland behöver man ladda batterierna för att bli en (ännu ;-))bättre mamma!
Kramar Flisan

Sara sa...

Hejsan
Härligt med tjejträff, jag skulle också behöva en riktig kväll ute med kompisarna. Grattis till guldkortet.
Kram Sara

karofina sa...

men du, det där med att kidsen fyller nästan samtidigt. ni kan väl slå ihop kalasen? vi har värsta födelsadagsyran i dec då halva släkten fyller, några på samma dag men då bvrukar vi lägga ihop det. skönt att slippa ordna så många kalas...

skönt med tjejträff! det piggar upp mer än med nånsin kan tro!

kram!

Annelie sa...

Men ååååååå vad glad jag blir! Tack så jättemycket.

Vad kul det låter med tjejträff, skulle verkligen behöva en själv. På tiden att dra igång nåt själv kanske....

Vad skönt att höra att ni mår bättre, perfekt att få en dag för sig själv till städning. I alla fall jag blir så mycket effektivare när jag får jobba ostört. Lycka till med kalaset:)

Kram Annelie

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul med tjejträff. Vi hr bokat en resa till Åland idag på jobbet. De flesta ska med så det blir supekul. Problemet är bara att sonen fyller 13 dagen efter vi kommer hem och helgen därpå fyller en svägerska 50 så vi får väl se när vi ska fira den stackars sonen. Dessutom fylle den äkta mannen på söndag men det är väldigt ojämnt.

Kram

Mjuka sa...

Roligt med awarder, man blir ju så glad!!Jätteroligt med tjejträff
kramkram M

Ofelias Hus sa...

Grattis till dina utmärkelser!
Två likadana, det var värst!
Det är du värd, speciellt för ditt personliga sätt att skriva och för dina fina bilder..
Kul att du har tagit upp fotointresset igen, min favorit måste bli bilden på det stora trädet, den bilden tyckte jag var vacker.
Kul med tjejträff !
Krm
Anette

Helena Sjögren sa...

Å så mysigt med tjej helg ! Vi är ett gäng tjejer som umgåtts stadigt i 20 år nu faktiskt, vi har som tradition att åka bort ihop en helg varje höst. Så mysigt , ingen av oss missar denna tilldragelse frivilligt kan jag säga.

Hoppas du är på benen igen.. Kram

Hagbacken sa...

Åå vilket härligt kort på din härliga familj! tråkigt att du fortf känner dig klen..ska skicka lite kosmisk extra energi t dig få se om det hjälper!************

Grattis till guldkortet..håller med, det ÄR svårt att välja ut vissa av alla underbart fina bloggar som finns!

Tjej-träff låter underbart kul och tror absolut man mår bättre av att ha något att se fram emot!

Krya på dig//Kram Linda

annette sa...

Ja Du, och nu kom det fjärde och riktiga inlägget!

KraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaM

//annette

Södralycke sa...

Grattis till awarden! Låter jättekul med tjejträff, sådant brukar vara riktigt uppiggande :)

Så fina bilder i ditt förra inägg! Du har verkligen känsla för fotografering!

Ha det gott! Kram Johanna

Stina sa...

Vad mysigt ni ska ha det då...härligt med lite trevligt!:-)
Kramis

Vecka - Vecka sa...

Hoppas att ni får en härlig helg!
Grattis till utmärkelsen också!

Kram,Lotta

annica sa...

Kul med tjejträff :-)det måste man ha mellan varven.Sitter här och har blivit dunder förkyld så tråkigt...Fast den härjar ju hej vilt bland alla nu.
Vill du och har lust så finns det en utmaning på min blogg :-)
Du ska ha en fortsatt trevlig Fredag//Kram Annica

Lilla jag sa...

Tack så mycket för att du kikade in och lämnade en kommentar hos mig. Välkommen åter!