tisdag 30 september 2008

Och den lyckliga vinnaren är...

Trumvirvlar och fanfarer höres i det östgötska hemmet idag.
Dottern min fick hjälpa mig att utse en vinnare genom att säga två nummer.
Det första numret blev vinnaren av förstapriset och nummer två är den lyckliga tröstprisvinnaren!

För att hålla er lite på halster visar jag lite saker innan det stora avslöjandet.
Kudden här under har dottern gjort till sin glada mamma.
Jag minns inte att jag visat den förr så det gör jag nu:)



Jag tycker ju själv att det är roligt att tävla och vara med i utlottningar och jag har haft den stora turen att vinna inte mindre än tre gånger.

Första vinsten vann jag hos Ullis "Leva på landet" och jag fick då en massa fina saker i ett paket. Bland annat fanns en fröpåse i paketet.
När jag planterat fröna hamnade den fantastiskt söta påsen inom ram:)
Den ska målas vit men jag har inte orkat än...*slö*
Även hos "Leva som jag" vann jag fina priser.
Kortet som jag fick då har oxå hamnat bakom glas i en liten ram.
Den ska oxå målas;)
(Ni ser den lite hemligt bakom den första ramen;)



Ok...

Är ni redo?
Och den lyckliga förstaprisvinnaren är...
(trumvirvel)
Synne
"Blåbär och annat snadder"
Ett utlandspaket blir det alltså för Synne bor i vårt vackra grannland.

Och det lilla tröstpriset går till...
(fanfar)
Stina
"Hemma på landet"

Stort grattis till er båda!

Mejla mig era adresser så kommer de små priserna med posten inom en inte alltför avlägsen framtid.

Jag måste ju bara visa er två bilder innan jag avslutar dagens inlägg!

Jag var ute på stan idag för att få tag i en jacka åt yngste sonen.

Jag fick lite tid över medan jag väntade på maken så jag passade på att smita in på både Indiska och Lagerhaus.
På Indiska köpte jag nya turkosa ljus till min ljuskrona och så blev det en provuppsättning med knoppar till dotterns sekretär.
Knopparna är jättesöta men de passade inte alls till sekretären så de får åka tillbaka senare i veckan.
På Lagerhaus hittade jag dessa fantastiskt söta skålar.
Jag älskar ju rosor men lyckades ändå tala om för mig själv att jag absolut inte behöver några fler små skålar...jag har massor av den varan nämligen!!!
Men söta, ja det är de!

59 kronor för två och de fanns i färgerna svart, rosa och lila.

Ha det gott!

Kram Annica

14 kommentarer:

Viola sa...

GRATTIS TILL VINNARNA SÅ KLART!
DU, VILKA SKÅLAR, MÅSTE NOG IN PÅ LAGERHAUS EN SVÄNG, ROSOR MED GULD, PRECIS I VIOLA STIL SER JAG, DOM VAR HELT LJUVLIGA!
HA DET BRA I RESTEN AV REGNINGA VECKAN, KRAM VIOLAN

Nettan sa...

Stort grattis till " vinnarna " !!
Vilka fina skålar , vill ha, vill ha....=0)

Tack för orden hos MIG !!
Kram Nettan

Katta sa...

Länge sen jag var på Lagerhaus nu måste nog ta mig dit snart.Vilken söt kudde du fått av dottern, jag antar att den lilla blå älvan är hennes med för en sån har min Em med.Ha det bra kram Katta

Helena Sjögren sa...

Grattis grattis till vinnarna !

Vilken söt kudde du fått av dottern, det är så skoj när de kommer med sina små egen gjorda alster.
Kram kram

Stina sa...

Nämen...vad kul!:-)

Ja du gumman. Jag har inte hittat din mailadress. *skäms*
Kan du maila mig? hemmaliv@hotmail.com

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Tänk om alla fröpåsar var så där fina, den kommer göra sig jättebra med en vit ram. Skålarna var sååå söta :)
Ha en bra dag
Kram / Therese

Willewira sa...

Ett stort grattis till vinnarna!!!

De skålarna går inte av för hackor!! Så fina!!

Så jättekul att du tittar in till mig!! Det var ett tag jag var här såg jag... så jag läste igenom dina inlägg neråt... *Skratt*
Älskar katten i maten!!!
Och din städfilosofi - helt i min stil!!!

Önskar dig en bra dag där borte i "Peking"!!!
Jättekram!
Willewira

Synnøve. sa...

Hej vännen.
Gissa att jag blev glad.
Jag vinner aldrig nånting överhuvudtaget. Jo en gång. PÅ lotteri. Vinnst varje gång...
Vad jag vann? En blyertspenna hahaha....
Mail är på väg.
Tusen, tusen tack goaste Annica.
Kram Synne.

annette sa...

Stort GRATTIS till vinnarna, och en stor kram till Din SÖTA dotter måste jag ju också få skicka;)


Kramen //annette

Vita hjärtan sa...

Hej!

Tack för grattishälsningen! Vilka fina skålar du köpt dig.....me like!

Kram Annemari

Ellas Inspiration sa...

Grattis till vinnarna!

Vilken duktig dotter du har och så söt hon är!!

Kram Karin

Annelie sa...

Jättefina skålar, jag hade nog inte kunnat motstå. Jättesöt kudde du fått av dottern, sånt ska man ta vara på.

Ha en riktig fin vecka, så tittar jag snart in igen.

Kram Annelie

Ullis/Leva på landet sa...

Tack för din omtanke. Är lite låg just nu, mycket på jobbet och vår katt är fortfarande borta. Känns lite jobbigt. Känner inte alls för att blogga utan sitter mest och försöker jobba så mycket så möjligt så jag slipper tänka så mycket på annat.

Kram Ullis

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Grattis till vinnarna :) Jättefina skålar du hittat men kudden du fått av din dotter var nog finast av allt :D