söndag 22 juni 2008

God kväll!

Sitter här vid datorn och smaskar på en godisnapp.
Tycker verkligen jag har gjort mig förtjänt av godis idag trots att det inte är lördag;)
Nu har ledigheten börjat på riktigt.
Jag travar omkring och är lite småirriterad.
Och den oäkta maken skrattar åt mig...
Jag har haft så mycket om och kring mig så jag kan liksom inte koppla av- inte varva ner...
Jag har ju så många projekt att genomföra i sommar så jag knappt vet var jag ska börja.
Jag längtar verkligen efter att få sätta tänderna i dem!
Måla är så avkopplande och några av projekten som står på min lista är:
Måla farstukvisten
Måla sovrummet
Måla allrummet
Måla dotterns rum
Hmmm var ska jag börja....?
I klädkammaren var jag in och rotade idag.
Hittade dessa gamla lampor som jag faktiskt tror jag ska använda i sovrummet.
De ger en mysig belysning med sina små lampor.
Medan jag fixade med dagens projekt lyckades våra småkillar (och jag tror att möjligtvis deras storebror oxå är skyldig) riva ner alla saker i allrummet!
Jisses!
Tanken var egentligen att alla skulle hjälpa till att röja upp idag.
Vi har struntat lite i städningen i helgen och ägnat oss åt annat så nu var det liksom dags!
Att vi dessutom behöver röja ur sönernas rum för att kunna flytta ut möblerna ur vårt sovrum gjorde det ...
Herrarna i familjen var inte särskilt tjänstvilliga men jag ska se om de är mer benägna att hjälpa till i morgon...
Så mitt projekt för dagen blev att måla.
I går förberedde jag för dagens arbete.
Jag målade med målartvätt och skrapade bort löst sittande färg.
Visar en liten bild av hur vår farstukvist ser ut från utsidan.
Grått med vita detaljer.

Insidan var i desperat behov av en uppfräschning!
Så idag la jag på ett nytt lager med vit färg.

De som bott innan oss har ju slarvat en del med huset och även med målningen kan jag avslöja!
Bara tre av de invändiga bräderna i staketet var målade, resten såg ut att vara struket med lasyr.

Här kommer en före bild....

Och här kommer en efter...


Slutresultatet blev mycket fräschare måste jag säga!

Kan tillägga att det inte bara var staketet som blev vitt...
En viss fröken Annica visade tydliga spår av vit färg när arbetet var klart
*fniss*

Nej nu ska jag försöka varva ner.
Drömmer redan om att få ge mig på nästa målningsprojekt:)

Kram Annica






15 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Va du har varit duktig och fått så mycket gjort. Jag ar taigt del väldigt lugnt idag och verkligen varit ledig. Kan inte betämma mig för i vilke ände jag ska börja.

Ha en bra vecka och slit inte ut dig på semestern, fniss.

kram Ullis

Katta sa...

Kul att du gillar att måla. Här står en stor hink med väggfärg sen ett par månader tillbaka och bara står och står där.Fint blev det sen du målat farstukvisten i allafall. Jag gillar den grå färgen på huset och det vita mot det. Kram Katta

Malin sa...

Hej!
Vad duktig du är och det blev jättefint!
Jag skulle behöva lite av din energi =)
Kram Malin

Stämningsfullt sa...

Hej!
så fint det blev!
Ja du det var en hel del målar-projekt du har framför dig! men jag tycker att det är kul att måla och kommer säkert måla en hel del på semestern. Det finns bara en sak som jag dragit mig för och det är taket. Vi har typ en miljon kvist-märken att måla över med kvistlack :( Men jag ska ta tag i det snart och sen kan man börja måla resten...
Det ska bli kul att få se hur det blir hos er!
H det gott.
Kram!

Sara sa...

Åh vad du målar och står i. Jag har också massor att måla men har inte ork just nu. ha en fin vecka.
Kram Sara

Anonym sa...

hej goa du! vilken skillnad det blev! vad dutkig du är. jag har varit så trött efter jobbet idag, så jag fick verkligen kämpa för att inte somna i soffan. ser förlängningen av spanien-italien matchen samtidigt som jag bloggat till ett nytt inlägg :)

kom ihåg att vila också gumman :) stor kram!!

Piffa och Puffa sa...

Det där blev riktigt ljust och fräscht. Måste fråga dig om det är ett sånt där brickbord eller vad det heter som du har står vid entren? Har du en bricka på den som du har målat eller är det bara en bordsskiva? Jag var på loppis idag och hittade flera liknande bord men det var brickor i typ guldfärg på och jag vill ha hela i vitt så jag köpte inget.
Kram Anette

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Oj så mycket du har framför dej! TÄNK när allt är klart!! Då du... eller kanske du är som jag... då har det poppat upp ett gäng nya fräscha idee'r som bara MÅSTE genomföras!?! Håller med om att det är svårt att varva ner. //Linda

lottens vita och gröna sa...

hallå vännen!

jag med målar farstukvist...gissa i vilken färg, hihi!!! jag tycker inte det är sååå kul men det bli ju så fint sen ju!din ser ju alldeles underbar ut nu! ha det gott!

varmkram lotten

Living by Milla sa...

Åh, vad det är härligt med nymålat ! ;)

Glöm inte att koppla av mellan alla projekt också och bara njuuut !!

Stor kram
Camilla

Vecka - Vecka sa...

Oj så fint det blev! Och så mycket projekt!
Känner igen det där med att inte riktigt komma igång då man blir ledig.. är också sån.. För tillfället är jag ju "ledig" hela tiden, men tidigare då det var dags för sommarlov eller semester.

kram,Lotta

Elzie sa...

Jättesnyggt ser det ut. Och du är som jag hör jag, lika mycket målarfärg på mig, när jag är klar, som på sakerna jag målar *s*.
Och du! Du har inte tänkt att dom kanske HADE laserat räcket för att dom tyckte om det? Väldigt många som gör så även om man kan tycka det ser halvfärdigt ut.
Hoppas du har en bra vecka och stressa inte ihjäl dig nu.
Kram Elzie

Stina sa...

Mysgumma...
Jag sitter och äter godis just nu jag. Det du! Haha...Puss

Elzie sa...

Nej, det förstår jag mycket väl. Ingen blandning. Det var jag som fattade dig fel. Och det är mycket snyggare som du har det nu. Mysiga lampor du hade.
Kram igen, Elzie

Mjuka sa...

Hej!!Så bra det blev när ni målade staketet!! Älskar burken du har med fjärilar!!¨
jram M