måndag 2 juni 2008

Måndag

Jag har blivit utmanad av Camilla med den härliga bloggen Millas Mirakel att besvara dessa frågor:
1) Vad gjorde du för 10 år sedan?

Jag sommarjobbade som "städkärring" och var gravid med äldste sonen i magen! Han är född sista juli... Minns den sommaren som en regnig sommar. Min oäkta make brukar säga att det bara regnade en gång den sommaren och menar på att det liksom aldrig slutade bara;)


2) Fem saker på min att göra lista...

Bli klar med den nedrans uppsatsen.
Måla panelen i hallen och sovrummet och sätta upp fondtapeten.

Måla loppisfynden vita.

Göra iordning altanen , vi ska ju fortfarande ta ner de ruttna stolparna.

Njuuuuuuuta . Måste skriva upp det så att jag inte glömmer.

3) Godis du gillar...
Choklad, cocosprickar och skumbananer är favoriterna men visst finns det annat som slinker ner.


4) Saker jag skulle göra om jag vore miljonär...
Starta eget!


5) Platser jag bott på...
Född i Stockholm och där har jag bott på många olika adresser innan jag 20 år gammal flyttade till Åkers Styckebruk i Sörmland. Efter 7 år (på flera olika adresser)där bar det av till Linköping där vi bodde i fem år (på ett och samma ställe) och därifrån flyttade vi sedan hit. Under åren i Linköping bodde vi även delvis i vårt älskade torp i Örebrotrakten.

Och nu ska jag skicka denna utmaning vidare.

Utmaningen går därför vidare till

Katta- Rost och rosor

Ullis - Leva på landet

Karin - I villa grå


Kan inte minnas om ni haft denna... Men om ni orkar och vill så...

Kram Annica

10 kommentarer:

lottens vita och gröna sa...

hallå annica! nu har jag ju missat massor av mumsigt hos dig...är mest ute nu och bloggar mindre när solen lyser sååå gott! d har såååå fint på din uteplats och din kisse är underbar där den ligger, det ser ju helt urskönt ut!denhär umningen har jga med i rullarna, det är kul att läsa om andra, bra där att skriva upp NJUTA...iblandd njuter man liksom efteråt, finnas nuet är livets konst! varmkram lotten

Ullis/Leva på landet sa...

Kul att få veta lite mer om dig. Har precis fått utmaningen av Lilla h så vi slår väl ihop det. Jag behöver fundera någon dag innan jag svarar.

Ha det bra! Kram Ullis

Vecka - Vecka sa...

Tack för gratulationerna!
Rolig utmaning!

Kram,Lotta

Living by Milla sa...

Vad kul att läsa din utmaning !!
NJUTA det får man absolut inte glömma för underbart är kort !

Varm kram
Camilla

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Kul med lite "fakta" om dig!

Ja nu är det ju såå mysigt ute, man tror nästan att man drömmer..vi har haft det här underbara sommarvädret nu i 7 v och inte en droppe regn..man tror inte det är sant..

kram
Mia

Crazy and Daisy sa...

Alltid roligt att veta mer om personerna bakom bloggarna!!
Och du har så rätt, man får inte glömma bort att njuta också.

Har du sluttentor? Det hade jag förra året vid den här tiden!!
Efter det ville man inte öppna word dokumentet på flera månader*S*

Hoppas att du får bra resultat.

Solkram

Malin sa...

Hej! Kul att läsa om dig. Ha en skön dag! Kram Malin

Helena Sjögren sa...

Hallå ! Hoppas allt e bra med dig ... Nu går vi mot lite lång helg ! Skönt !

HAr en utmaning hos mig till dig . Hoppas du vill anta den.. Du kanske får någon tid över när sommarlovet trätt in att göra den ?!
Ha det gott . kram kram

Katta sa...

Men hallå "städkärringen"! Jag jobbade faktiskt också som det en sommar för så där hundra år sen glömmer aldrig när jag kom ut ur en port och det stod några små huliganungar där och den ene sa "kolla det var den fulaste skurkärring jag sett nån gång!" Har aldrig städat mer i mitt liv efter det;D Tack för utmaningen men den gjorde jag presis nyligen.Ha en trevlig helg, kram Katta

Södralycke sa...

Kul att läsa utmaningen, det där med att njuta....så lätt att glömma bort bland alla "måsten" (som man många gånger själv skapar)Smart att ta med det på listan! :)

Ha en skön helg! Kram Johanna