söndag 1 juni 2008

Åh vilken underbar söndag!

Jag antar att du liksom jag fått njuta av det U N D E R B A R A sommarvädret idag...
Termometern visar på runt 30 utomhus och inomhus är värmen densamma.
Efter en skön natts sömn är man ganska så pigg och vaken, redo för dagens utmaningar.
Och styrka är något jag behöver.
Har svärpäronen på besök;)*fniss*
♥♥♥
Idag var det garageröjning som gällde.
Det blir ofta så när svärpäronen är här.
Svärfar min har svårt att sitta still utan vill hela tiden ha något att göra.
Så det hyrdes hem släp så att vi kunde frakta allt skräp till "tippen".
Jag var med och bar lite småsaker men min huvuduppgift var att hålla ett vakande öga på vad som egentligen hamnade på släpet.
Både den oäkta maken och hans far vill slänga lite för mycket ibland och då gäller det att vara med och säga stopp innan allt av värde försvinner...
( de har lite svårt att inse att det är riktiga skatter som ligger där och inte skräp...)
♥♥♥
Till lunch blev det grillspett och det är något mina barn gillar.
De tycker det är så kul att få sätta dit lite köttbullar och några korvbitar på ett spett och sedan äta direkt från det:)
Till detta serverades självklart lite grönsaker och så det klassiska grilltillbehöret potatissallad.
♥♥♥
När lunchen var avklarad sprang jag omkring och funderade och funderade...och funderade.
Ja, det var lite professor Balthazar över det hela...
Tyvärr var det inte riktig lika smarta ideér som väcktes i min hårt arbetande hjärna...!
♥♥♥
Men jag kom iallafall på hur jag ska utnyttja mitt lilla runda loppisbord som jag fyndade för några helger sedan.
Det ska stå i vår farstukvist tillsammans med två stolar som jag fyndade på IKEA...tror det var förra sommaren...hmmm eller var det året innan...strunt samma!
Med lite lull-lull tror jag det blir riktigt fint bara jag målat om bord och altanräcke!
♥♥♥

I hörnet brevid min nyinstallation låg familjens katt Jamess och njöt i solen. Han var så slö att han inte ens brydde sig om att jag sprang fram och tillbaka. Inte ens ett morrhår rörde sig;)
♥♥♥

När jag ändå höll på att fixa med mitt bord gjorde jag iordning kattens lilla hörna.
Den lilla lådan är kattens vinterboning.
En liten trälåda som är isolerad och med mysig botten så kissekatten har det bra utomhus även på vintern.
Nära till mat har kissen oxå, precis ovanför huvudet*fniss*
Fågelhuset som svärfar tillverkat ska egentligen sättas upp någonstans på tomten,
frågan är bara var...?
♥♥♥

I garaget hittade jag hela vår samling med plastmattor.
Vi hade dem tidigare i vårt torp men det är nu sålt sedan några år tillbaka.
Den oäkta och svärfar ville slänga det men nej det fick de inte!
♥♥♥
Piffade till det med lite ljuslyktor oxå när jag ändå höll på!
Klicka gärna på bilden för att se de söta keruberna i mönstret.
♥♥♥

Jag tyckte det blev gulligt:)
♥♥Som ni kanske noterar har studsmattan fått flytta på sig lite.
Vi röjde ju undan en del så nu kunde vi flytta upp den närmare skogen.

Det var "farstukvisten" det!
Hur jag ska göra med altanen har jag fortfarande inte en aning om.
Får väl skylla på det varma vädret som orsak till att hjärnan inte funkar som den ska;)
♥♥♥
Som sista bild idag kommer här en "flygbild" över vår entré.
Jag gillar symmetri, syns det?!;)
Något jag dock inte gillar är ogräs men det får jag stå ut med...
♥♥♥


Ha en underbart skön vecka!
Det sägs att vädret ska hålla i sig ett tag så jag hoppas på det!
Kram Annica




Ps. Blev så glad idag! Jag har vunnit ett pris hos Ullis med bloggen Leva på landet. Är så nyfiken på vad jag ska få för fint:)


Jag fick dessutom en utmaning av Millas Mirakel idag. Självklart antar jag den! Ska se om jag hinner till i morgon:)


11 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Vad du har haft fullt upp. Måste ha varit jobbigt att hela tiden haft koll vad de tänkte rensa ut, fniss. Fint du har gjort på din farstubro. Jag håller på med vår också.

Kram ullis

Mjuka sa...

Men så skönt att röja trots värmen. Vi har också varit lite flitiga!!
Kramar M

Anonym sa...

halååå!! jomenvisst har jag njutit i fulla drag av vädret i helgen, det är såå underbart att skrota runt i bikini i trädgården, och bara ha shorts och linne på sig "bland folk" haha.. vilken fin furstukvist ni fick :)

stor kram sara

Living by Milla sa...

Hihi, professor Baltazar var en riktig favorit när lag var barn..kan se dig springa fram och tillbaka och ..plötsligt *pling* få en idé´!! *skratt*

Det gäller att se upp så inga skatter åker till tippen ! När vi hade flyttröjning innan vi flyttade till vårt nuvarande hus åkte ett gammalt symaskinsunderrede till tippen av misstag !!! Förstår du hur ledsen jag blev, tänker på det än ibland. :(

Ha en härlig vecka, vännen!
Nattinatti!
kram C

Vitt är vackert sa...

Första gången på besök här! Vilken trevlig blogg du har!!!

Kram Ellinor

Katta sa...

Grattis till vinsten!spännande att se vad det blir.Vilken skönt lat katt du har.Snygg flygbild över entren också, jag tycker också det är snyggt när det är symmetriskt.Här i familjen är det den oäkta mannen som genomsöker allt jag slänger när jag rensar garderoberna. jag känner mig som han är en tullare eller nåt.Jag brukar smygrensa i förrådet när han inte vet om det och det är faktiskt han som samlar på mest bråte av oss två han skulle seriöst kunna starta butik för begagnade teknikprylar vi måste hyra ett extra föråd för att han ska få plats med allt.Kanse din svärfar kan komma hit och hjälpa mig lite ;) Kram Katta

Crazy and Daisy sa...

Vad flitig du har varit i värmen!!!
Fint blir det också!!
Jag känner igen mig i "Baltazarfenomenet",har inte setat still en sekund den här varma helgen*S*
Som tur är har vi plockat fram barnpoolen som det blir ett dopp i då och då*skratt*

Kram till dig och puss på noten till James

annette sa...

Full fart under söndagen, hoppas inget försvann som inte skulle försvinna till tippen,gäller att ha stenkoll på "herrar" som hyr släpkärra.
Mysiga och annorlunda kort Du tagit, ljuslyktorna var underbara.

Kramisar //annette

En inredoholic sa...

grattis till vinsten!!

alltid roligt att vinna. jag vann härom dagen , en tavla!

Kram
Jannice

Såååå söööt katt!

Linda sa...

Vad fint du har gjort! Ska bli spännande att se vad du får :-) Ha en underbar vecka! Kram linda/SmåGlädjen

marita blücher sa...

Det där med storstädning i förrådet låter precis som hos oss, fast tvärtom... här är det jag som slänger (och ganska ofta ångrar mig i efterhand) och min man och dotter som sparar på alla möjliga bra-att-ha saker. Tusen tack för din inbjudan till ogräsrensningsdag, men jag tror att jag står över - har skäppan full här hemma - fniss, fniss.
Tack för din gulliga kommentar på min blogg.
Kramis/Marita