måndag 30 juni 2008

Hurra hurra hurra



Trots en riktig skitstart på dagen känns det som att dagen till slut blev värd en hyllning och lagd till handlingarna som en bra dag.

nr1. 100


Jag firar nu mitt 100:e inlägg på denna blogg. Det är väl värt att fira?!




nr2. Ernst.




Behöver jag säga mer?!Nu blir det till att sitta klistrad framför "Sommar med Ernst" varje måndagkväll.
Den gamla favoriten "Sommartorpet" i ny tappning ratade jag redan efter att ha sett första avsnittet.



(bilden lånad från TV4)


Nr 3. "Finbesök"

Fick ett telefonsamtal i morse. Lillebror F ville avlägga visit. Det blev en lång väntan för barnen innan han äntligen dök upp...



Med sig hade han min andra lillebror P som är på visit i den mindre staden där F och jag bor.


Det blev fika inomhus pga av det taskiga vädret...

Kladdkaka med grädde och hallon.

Efter det kom solen och då blev det både studsmatta och fotbollspelande på gräsmattan. (mossmattan...)

Och barnen blev SÅ glada över att träffa morbror P:)


Kram på er

Annica








20 kommentarer:

Södralycke sa...

Låter som en skön dag och grattis till dina 100 inlägg!
Oj, vad jag blev sugen på kladdkaka :)

Hoppas du får en bra dag i dag med! Kram Johanna

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken härlig dag! Grattis till 100 inlägg. Du har varit duktig du. Gissa vad jag ska göra idag? Just det måla. Förhoppningsvis blir jag klar med den detaljen idag. Just nu hör jag musik i mina öron. Äldste sonen dammsuger övervåningen utan att jag sagt till. Han tröttnade på dammet och katthåret.

kram Ullis

rosenfröjd sa...

grattis till 100 inlägg. Du verkar ha haft en riktigt mysig sommardag.

Kram/
¨M¨

Helena Sjögren sa...

Grattis till det 100 inlägget !! TJOHO !!!

Ja tack å lov för Ernst , han räddar mina måndag kvällar. Att klåparna på ettan får hållas ?!!!

Ha en go dag i solen min vän ...

Sara sa...

Hejsan
Vilken mysig dag! Jag tror vi tycker lite olika om Ernst ;-)
Kram Sara

annette sa...

Grattis till Ditt hundrade inlägg, har aldrig tänkt på att antal inlägg, mest rädd för att fotoutrymmet kommer att fyllas för snabbt, men då blir det väl bara att starta blogg nr 2.

Iad har det varit riktigt skönt, och då hade jag lovat infinna mej på stan och luncha, men det fanns ju uteservering så det gick att "överleva" även det!!

Ha det så gott !

Kram //annette

Ellas Inspiration sa...

Grattis!

Ja, vad skulle vi göra utan vår härlige Ernst.

Kram Karin

Mjuka sa...

Låter som en skön dag!! Har tyvärr glömt att se både på sommartorpet och Ernst!! Får nog kolla webtv tror jag
Kram Malin

Katta sa...

Mina barn fick med träffa sin kusin min systerdotter (som är vuxen) som bor 50 mil härifrån i söndags på en blixtvisit här i stan. Visst är det är roligt att se vad mycket släkten betyder för barnen.Vad tyckte du om Ernst då? Jag gillar heller inte årets sommartorp.Kram Katta

Stina sa...

Vad härligt med ungar som gillar släkten.
Härliga bilder.
Puss och Kram

Nettan sa...

Jodå, efter att ha suttit ungefär halva dagen igår, tog jag modet & skrev till " Perlan " , som snabbt löste mitt problem =0)....*haha*.
Tur det finns andra i cyberspace som kan det där med datorer...*fniss*.
Det var hur LÄTT som helst ;0)!

Grattis till ditt 100 inlägg, såg att jag nyss med haft det.
Och va kul att " bröderna " kom på visit & vad roligt för barnen.
Ha det gott...idag blir det varmt!
Kram Nettan

På min gatan i stan sa...

Grattis till alla dom härliga inläggen! :-)

Kram Martina

karofina sa...

det finns alltid nått att fira! :) alla är så tokiga i ernst, min mamma ska vi inte bara tala om...
tycker han är lite överskattad... han är mysig som person, men vadå? vem kan inte grilla lite kött o slänga i hop några sparrisar? ;)
alltid kul med besök, speciellt av nån som är omtyckt :)
kram!

Gårdsromantik sa...

Vilken bra dag!
Grattis till 100 inlägg - låter enormt mycket.

Dom var verkligen poppis de där brorsorna.

Kram Maud

Malin sa...

Lät som en verkligt skön dag! Kramar Malin

Living by Milla sa...

Åh, grattis till 100 inlägg! Vilken härlig dag med brorsorna!
Hoppas allt är väl!

varma kramen
Camilla

Levindas Värld sa...

Grattis till 100:ade inlägget!!

Jag har inte sett Sommar med Ernst, måste nog se till att göra det nån måndag, verkar ju mysigt!

Ja jag fick ju till det rätt bra på mitt kakfat, är himla nöjd faktiskt...hihi! Från att ha stått helt tomt till härligt fyllt med grejer, ögongodis...mumma!

Jasså du kom på att du måste köpa mer spets, det fick jag en susning om nu när jag höll på också. Har mestadels stora och breda spets, måste också införskaffa lite smalare spets :)

Ha en bra dag, solen skiner!!

Katta sa...

God morgon Annica! Jo då jag hade tänkt lite före efterbilder i köket.Vi ska till att börja med måla vitt och köpa nya beslag till skåpdörrarna sen får vi se om det föder fler förändringar, jag skulle ju helst vilja göra en massa där.Förstår att det är knepigt för dig med att måla med barnen hemma de kräver ju sitt och vi är ju till för dem i första hand.Men bara de befinner sig i goda händer kan man ju dona på hur mycket som helst hemma.Ha det bra, kram Katta

Vecka - Vecka sa...

Här har det hänt mycket! Grattis till 100! och så fint sovrummet blev! Sommar med Ernst? Det har jag missat helt! Undrar om vi ser det här i Finland..

Ha det bra!

Kram,Lotta

n o r d i n g å r d e n sa...

Finbesök och Ernst som pricken över i är nästan allt man behöver en bra sommar: )Ha en fortsatt skön sådan! Mari.