söndag 15 juni 2008

Hektisk helg...

Ja, nu är det då söndag kväll och i morgon väntar jobb igen...
Helgen har varit lite hektisk, full av trevligheter och otrevligheter;)
Efter fredagens skolavslutning hade jag en riktigt, riktigt trevlig dag!
Först lunch tillsammans med tre jobbarkompisar på orten där vi jobbar och därifrån åkte vi in till stan och tog en fika.
Smarrigt värre med gott te i muggen och en härlig bit pecanötpaj till det...
Följde sedan med en jobbarkompis hem innan det till slut var dags för kvällens begivenhet.
Middag på trevlig grekisk restaurang i Linköping.
Jag åt biff med fetaost i och till det vitlökspotatis.
Trots att jag var proppmätt ville jag ju inte vara sämre än de andra så jag försökte klämma i mig en efterrätt oxå...
Ganska misslyckat så B fick äta upp halva min pannacotta oxå:)
Efter middagsbesöket åkte K hem och jag blev ensam kvar med herrarna i sällskapet.
Självklart blev det uteservering med en kall en i näven och en storbildstv framför ögonen...
Åkte hem i skaplig tid för att orka med lördagens trevligheter:)
♥♥♥
Lördag ägnades till en början åt shopping.
Den oäkta maken lämnade av mig vid Rusta där jag tänkte att jag skulle få tag i vackra saker med rosmönster på, hade jag tänkt.
Med en tjurig treåring var det inte så himskans kul att trava runt i butiken, speciellt inte när jag inte hittade något av det jag ville ha:(
Köpte mig iallafall myggnät till sovrumsfönstret och balkongdörren i datarummet.
Och så blev det två glasbojar, en förpackning prickiga servetter i favvofärgen och ett myggljus.
♥♥♥
Två fleecefiltar i underbar färg inhandlades sedan på ICA Maxi
(dem ska jag ha på altanen att svepa in mig i kyliga kvällar)
och så åkte även fyra vinglas i plast ner i kundvagnen.
Ja, det var barnen som ville ha dem.
Småkillarna valde varsitt grönt medan storasyskonen ville ha ett blått var.
4 st för 40 kr var väl ok?!
♥♥♥ På jakt efter en "gåbortspresent" svängde vi även in på Coop.
Där var det 30% rabatt på diverse krukor och så även på detta söta fågelbad.
Jag har sett att någon annan bloggare äger ett och tyckt det var adorable så jag ville självklart ha ett jag med.
Köpte oxå ett likadant i present till kvällens värdpar för grillkvällen.
♥♥♥

Ska jag slå in den i present hörde jag expediten fråga...
Men nej den lilla söta WC-skylten köpte jag till mig själv.
Den tänker jag hänga utanför toaletten på övervåningen när jag målat klart träpanelen...
(dvs någon gång i sommar för jag har inte hunnit påbörja målandet än... Jobbar ju några dagar till innan jag får semester)
♥♥♥

Och så måste jag ju visa mina fina pelargoner som jag ä n t l i g e n lyckats köpa hem.
På Bauhaus hade de bra priser så jag fick med mig ett gäng hem.
(efter viss irritation över felslag i kassan som ledde till att jag fick köa i kundtjänsten på att få tillbaka de pengar jag betalat för mycket....*morr*)
♥♥♥

Ljuvligt blekrosa Mårbacka (6st för 75 kronor) och tre andra pelargoner för 6.90 st (har inte ens en aning om vilken färg de har...*hihi*) fick följa med hem för plantering i mina ganska nyligen inköpta slitna vita lådor.
♥♥♥
Jag tycker det blev kanonfint:)
♥♥♥
Kvällen till ära kläddes hela familjen i Sverige-tröjor för att heja fram vårt lag(hemma hos vänner) till vinst i EM.

Det höll ju inte hela vägen...
(jag hade tippat 2-1 till Spanien men önskar verkligen att jag tippat fel...)


Kvällen blev trevlig trots förlusten, med grillat och jordgubbspaj med vaniljglass och trevligt sällskap.
Vi kom inte hem förrän vid ett-snåret vilket var alldeles för sent för mig som skulle jobba med min uppsats idag...
♥♥♥
Nu går mina ögon snart i kors så nu måste jag krypa till kojs.
Ska upp halv fem imorgon...

♥♥♥
Natti natti
Kram
Annica








38 kommentarer:

lottens vita och gröna sa...

hallå där annica, nu sussar du säker gott, hoppas det iaf eftersom du ska upp i ottan! är det en c-uppsats du sitter med, i vilket ämne skriver du om?

ja du, tänk helgerna brukar ibland bli överproppade med roligheter, ibland är det underbart att ha mycket på programmet, den här tiden verkar vara just sån, lite stressigt med alla bjudningar innan semestrarna börjar.
fina köp har du gjort med, gillar fågelbadet, det var ursött!
ha det gott vännen! varmkram lotten

Katta sa...

Det var ett långt inlägg :D Tycker dina barn valde fina färger på glasen, snyggt att blanda just de två med. gillar de där prickiga servetterna och även fågelbadet är ju ursött.Himla söta trälådor du har dina blommor i det passar så bra i dem. Jordgubbspaj låter ju helt underbart.Ha en bra vecka, kram Katta

Malin sa...

Hej! Du verkar ha haft en trevlig helg! Jätetfint fågelbad, det måste jag nog gå och titta efter också. Kram Malin

Sara sa...

Hej
Du har haft mycket att stå i. Jag har också ett sådant fågelbad, tror jag visade det på bloggen för ett tag sedan. De är fina. Glasen var fina och praktiskt med plast!
Kram Sara

me and alice sa...

Hej Annica!
Oj,oj vilken fullproppad helg...hi,hi.
Mycket söta saker du köpt! Vi satt också klistrade vid fotbollen...
Ha en härlig midsommarvecka!
Kram Susanne

Stina sa...

Haha...jag har flera av de där sakerna. Kul!
Kram på dig du. Nu har jag prickar överallt också...Fräknar vet du.
Puss

Nettan sa...

Oj vilken helg & fina saker har du shoppat med =0) !
Så fina familjen är i sina Svergie tröjor ;0)
Ha det gott..
Kram Nettan

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag ser att det varit fullt upp hos dig också! Ja, det blir ju så den här årstiden.
Härligt med semester, jag ska också ha det snart...
Det lilla fågelbadet och hjärtat var ju jättefina.
Kram
Marie

Lilla Blanka sa...

Hej Annica!

Tack snälla för din kommentar hos mig! Jag har haft lite mycket att göra de senaste dagarna och har inte hunnit med att svara alla...

Oj vad mycket fina bilder..fågelbadet är ju ur-sött!

Ha en jättefin dag!
Kram
Mia

Nettan sa...

Tack för titten hos MIG !
Förstår om din man är i " upplösningstillstånd " ;0) - FOTBOLLS EM är ju viktigare än allt...*fniss*, hoppas det ordnar sig snart !!
Ha det gott...
Kram Nettan

Elzie sa...

Ja du verkar då haft fullt upp i helgen. Synd att du inte hittade det du ville ha, men något blev det ju i alla fall. De där fågelbaden är verkligen söta.
Hoppas du får en bra vecka.
Kram Elzie

karofina sa...

vilka billiga blommor!! åh jag vill oxå fynda!
ja det där fågelbadet var inte dumt heller, fast jag har aldrig sett nån fågel plumsa i det :(
snygga blågula familjen- ursnygga!
hoppas du har det bra!
kramar!

Ullis/Leva på landet sa...

Men vad du har hunnit med mycket i helgen. Vilken tur att du har semester snart. Du har vekligen hittat många härliga saker. Gillar WC skylten, vill ha.
Jag har inte orkat något i helgen. Luften gick ur mig efter skolavslutningen och fredagkvällens personalfest. Får ta nya tag till midsommar.

Ha en bra vecka! Kramar Ullis

Vecka - Vecka sa...

Nå men vad roligt att du äntligen fått dina pelargoner! och annars också fina inköp! Har också skaffat fleecefiltar att svepa in sig i svala sommarkvällar!

Ha en skön vecka!

Kram,Lotta

annette sa...

Hallå!
Oj, vad Du har hunnit med mycket sedan sist, har Du samma problem som jag nämligen att inse att dygnet bara har 24 h och av dessa har någon klok person sagt att vi skall sova minst 8h, minns jag inte när jag gjorde.
Ser själv nu också ljuset i tunneln, men det är en tuff vecka innan Midsommar.
Önskar Dej redan nu en Skön och trevlig Midsommar då jag nog inte bloggar så mkt mer denna vecka.
Kramisar i massor //annette

Endag sa...

Underbart vackert med pelargoner :)

På min gatan i stan sa...

Men kära nån vilka kap du gjort då!!! :-)
Va fint det är med mårbacka-pelargoner!

Kram!!!

Mjuka sa...

Du ett sådant fågelbad vill jag också ha!! Hoppas att de finns kvar på coop!!!
söta bilder du visar
kramar Malin

Lilla Blanka sa...

Hej igen!

Ja det är helt fantastiskt vilken gemenskap bloggarna ger..att det finns så många goa människor därute..det är en härlig känsla!

Kram vännen!!!
Mia

Levindas Värld sa...

Hej!

Jasså det blir ingen bild från ditt köksbord den här gången :). Det kan jag förstå med tanke på att du berättade att det var belamrat med böcker och dator, kanske inte den vackraste dekorationen på ett köksbord...hihi!

kram!

Södralycke sa...

Ja visst är det irriterande när man inte hittar något av det man hade tänkt köpa.....fast jag tycker att du fick med dig riktigt fina fynd hem ändå :)

ha en bra vecka, Kram Johanna

Millas hem sa...

Vilket litet sött fågelbad...ett sånt skulle jag vilja ha!
Och mårbackafynden sen då!!!
I like!
Kram Camilla

Ingrid sa...

Vilka fina fynd, det finns mycket på Rusta tycker jag. Vi har också DOllar Store här uppe som har massor också.

~Livet i byn

Gårdsromantik sa...

Men vet du va - när jag köpte blommor nu senast så betalade jag 100:- för mycket - man får nog börja kolla bättre!

Du verkar ha haft det ganska mysigt med god mat och mycket shopping.

Lycka till med studierna också!

Kram Maud

Hela rubbet sa...

hej här var mycket fint att se,, vad gulligt fågelbad du har.

Levindas Värld sa...

Tjollahopsan hejsan!

Skoj att du vill vara med och tävla hos mig, nu får du hålla tummarna några dagar...hihi!

Ha en bra kväll!

Hela rubbet sa...

hej
vad supergulligt fågelbad du har , jag har kollat runt i din fina blogg,, så kul att se hur andra har gjort.

VIKTORIA sa...

Hej, kul att du tittade förbi igen. Det är bråda dagar så här års, men också härliga dagar med skolresor, avslutningar, fotboll och midsommar. Ser att du ändå hunnit shoppa en massa fina grejer. Ha en riktigt bra midsommar,

Katta sa...

Hallå där Annica! Förstår att du känner dig sliten när terminen är över. Känner mig rätt mör med måste jag säga. Jag hoppas du får en lugn skön midsommar och att du får lite vila(fast lite roligt kan det ju va med).Sköt om dej, kram Katta

Sött och sunt sa...

Jättefina saker som du har köpt, fågelbadet var hur gulligt som helst!

Ha det bra // Sofia

På min gatan i stan sa...

Tackar tackar kära du! :-)

Ha en fin morgondag!

Kram!

Mamma C sa...

Tack för titten hos mig. Det är alltid kul när man hittar nya bloggvänner. Jag kommer att komma tillbaka till din blogg. Du ska ha en bra midsommar nu.
Mamma C

Crazy and Daisy sa...

Kikar in för att önska dig en riktigt mysig och trevlig midsommar!!

Vi få hålla tummarna för att barnen inte krånglar för oss så att vi får myspysa ordentlig!!!

Stor kram / Marie-Louise

Lilla Blanka sa...

Hej!

Tack för dina snälla ord *kraaaam*

Vill önska dig en jättefin midsommar!!!
Mia

Ellas Inspiration sa...

Vilka fina inköp du har gjort!

Ha en riktigt skön Midsommar!

Kram Karin

Helena Sjögren sa...

E inne en snabbis , vill bara önska dig glad midsommar , kram kram

Frida sa...

Hej!
Kul att du var inne på min sida, alltid kul med nya läsare! Trevlig blogg du har. Hit kommer jag igen!
Trvlig midsommar!
Kram frida

Living by Milla sa...

Hej,vännen!

Tusen tack för dina söta ord, gissa om jag blev glad?! :D

Vad mycket fina saker du kom hem med filtarna kommer nog väl till pass i sommar. Just nu regnar det här..

Så fint du planterade i dina shabbade lådor, i like it a lot!

Önskar dig en härlig Midsommar!
STOR kram
Camilla