onsdag 25 juni 2008

Godmorgon!

Ja, jag vet...
Klockan är snart 10.00 och det är knappast morgon längre men jag klev precis ur sängen.
Jag var uppe till mitt i natten och målade så jag är lite trött.
Igår blev jag så himla glad!
Jag förärades en award av två av mina favoritblogggare!
Stort tack till
Sara Sara med flera och Lotta Lottaspace
för denna stora ära!
You really made my day!
Utmärkelsen går med vändande post till både Sara och Lotta - jag tittar ju in hos dem dagligen och inspireras...
Jag skickar dessutom vidare utmärkelsen till:
Katta Rost och rosor
Annette Anesas bildblogg
Helena med den låsta bloggen Min blogg
Thank YOU for making my day!
~*~
Igår hann jag ju inte göra något inlägg...
Jag och killarna tittade på film på dagen
(vädret var fortfarande trist här...blåsigt som bara den...)

Dagens utgångsläge ser ni på bilden ovan.

Vita väggar med furupanel...

Började därför med att kvistlacka alla små och stora kvistar.

Tur att det inte ser ut så här när lacken torkart: )

Att måla med kvistlack var för mig en ny erfarenhet.Jag trodde det skulle bli ett trist jobb med mycket pilliduttande med penseln. Mina farhågor besannades dock inte utan det gick fort att stryka på lacken och torktiden var dessutombara en halvtimme.

Två lager skulle strykas på, det första lagret spärrar och det andra förseglar.

Medan Allsång på skansen pågick började jag grundmåla panelen.

Det blev även färg på fönsterfodren.
Resten av fönstren får jag ta en annan dag.
När det är torrt och soligt...

Det blev en ca en och en halv timmes lång paus vid 21-snåret.
Morden i Midsomer kan jag bara inte missa!!!
Men sedan var det bara att tuta och köra igen...

Jag hann faktiskt rummet runt innan det var dags att krypa till kojs.
Och då hade den oäkta maken redan lagt sig för länge sen:)

Som ni ser har jag ett bevis för hur det såg ut innan målningen av väggarna påbörjades.
På den chockrosa väggen ska min fina tapet upp:)

Hoppas ni får en härlig dag allesammans!
Själv ska jag måla!
Kram Annica


17 kommentarer:

Stina sa...

Men nu blir
det skillnad. Ljust och fint. Tjusigt!:-)
Kramis

Svenska inredningsbloggar sa...

Hejsan!
Tack för din gulliga kommentar på min blogg! Oj, vad det händer saker hemma hos dej nu! Har inte kikat in på ett litet tag och det har verkligen "rasslat till"!! Vad fräscht det blir med vitt!! Ska bli såå spännade att få se det när det är klart sen! Ha en bra dag! /Kram

Titti underkalas-eken sa...

Ja, nu var jag ju felaktligen inloggad som inredningsbloggar! Jag har försökt radera den kommentaren... Så nu lämnar jag en ny kommentar med rätt identitet! Ursäkta! :D

Hejsan!
Tack för din gulliga kommentar på min blogg! Oj, vad det händer saker hemma hos dej nu! Har inte kikat in på ett litet tag och det har verkligen "rasslat till"!! Vad fräscht det blir med vitt!! Ska bli såå spännade att få se det när det är klart sen! Ha en bra dag! /Kram

rosenfröjd sa...

vad spännande att se hur det blir när det är helt färdigt. Ser redan ut som ett helt nytt rum!
:-)

Ullis/Leva på landet sa...

Ett stort grattis till utmärkelsen, du är så värd den. Tack så jättemycket för att du skickar den till mig. De vet ju att jag gillar din blogg så mycket och läser så ofta det bara går. Just nu håller jag på att läsa i kapp tre dagar, och det är inte lite det. Fick ju också ta en paus under Morden i Midsommer. När det går då är det sommar tycker jag.

Ha en bra dag! Kram Ullis

Ullis/Leva på landet sa...

Hej igen!
Glömde ju att säga att du gör så fint. Det blir jätte stor skillnad. Är sååååå nyfiken på din tapet.

Kramis

In my house sa...

Hej hej...

- Oj vilken skillnad det kommer att bli, när allt ä klart... Vitt gör allting så mycket ljusare,,, och de behövs ju alltid...

Kram j

Drömmar om Junibacken sa...

Det kommer att bli jättefint!!!Måla lugnt och ha en jättebra dag du också! Och tack för din värmande kommentar inne hos mig ;) Kram L.

Crazy and Daisy sa...

Den där lacken var något nytt för mig också, men den verkar inte så komplicerad. Ser framemot slutresultatet senare: )

Kramelikram

Sara sa...

Klart du ska ha en utmärkelse, du inspirerar mig! tack för att jag får den av dig. Vilken skillnad det blir i rummet, jag skulle aldrig orka måla allt själv.
Kram Sara

Helena Sjögren sa...

Åh tack snälla du för utmärkelsen , den värmer....

Du är flitig å målar på ser jag , gud så fint det blir. Där kommer du sova som en prinsessa å ddrömma ljuva drömmar.. Kram på dig !

Nettan sa...

Men tack själv, för nu fick jag den ju av " Ullis " som du skicka till...f-n va vi är BRA !!

Här målas det & står i, kommer & bli superfint, ska du se....Men tänk på & ta en kaffepaus då & då...
Kram Nettan

annette sa...

Hipp Hipp Hurra, jag har fått en Award, och det av en av mina favoritbloggare.

Min första faktiskt! Har ju inte varit med i svängen så länge, så jätteglad blev jag.

Nu skall jag fundera lite på vem som får den vidare.

Tusen tack !

Kram //annette

karofina sa...

åh vilken skilllnad det kommer bli så fint så! jag är så nyfiken på vilket tapet du valt! :)
kram!

Katta sa...

Men vad du är gullig! Tusen tack för att du gör min dag varje dag här på bloggen med. Och stort GRATTIS till dej för att du fått den utmärkelsen du får den direkt tillbaka av mig med. Men himlar vad fint det blir där du målar, otrolig skillnad och vad snabbt du jobbar.Ska bli spännande att se tapeten med.Den där byrån är ju underbar blir lite avis faktiskt. Ha det så bra, kram Katta

Living by Milla sa...

Vad fint det blir !

Men du, måste du ha kvistlack?! När jag målade vår väggpanel i hallen målade jag med en färg(Alcro) som det räckte med två lager. Det har inte blödit igenom!Bara ett litet tips...

kram Camilla

Södralycke sa...

Här lyser flitens lampa :) Vad ljust fint det kommer att bli! Grattis till utmärkelsen!

Kram Johanna