lördag 28 juni 2008

Lördag kväll

Nu är det en lite trött och sliten Annica som sitter vid datorn.
Dagen har bjudit på rejält griniga barn och en hel del sura miner och gnabbandes...*puh*
Här har städats hus och tagits hand om tvätt.
Det är inte klokt så mycket tvätt det blir på en vecka, både att tvätta och att ta hand allt tar ju en hel evighet...
Och tänk att det blir så stökigt på bara några dagar...
Maken har städat garaget och klippt gräsmattan.
Det var också välbehövligt!
Igår var vi iväg till Trosa för att barnen skulle springa Stadsloppet.
Ja, inte det långa utan det för knattar, knyttar och juniorer.
Lilla J ville inte springa men MellanJ blev så här stolt över att ha fått både medalj, ros, festis och banan efter sina 700 metrar.
Fort sprang han oxå och kom på 39:e plats av ca 300.
Stora J var nöjd med sin prestation han oxå!
Han kom på 28:e plats av ca 200.


Och dottern som sprang juniorsträckan på 2300 meter var även hon nöjd med sin prestation även om hon hade lite ont i axlarna av att ha spänt sig lite när hon sprang.
Lite extra roligt var att de ropade ut hennes namn när hon kom upp på upploppet:)
9:e plats är inte fy skam även om startfältet inte var lika stort som bland de yngre barnen.

Här ser ni hela min trio.
Jag är så stolt över dem:)!

Efteråt firade vi med glass på ett fik och sedan blev det middag på Fyren tillsammans med barnens farmor och farfar som var med och hejade på dem.


Trosa är en mysig liten stad med massor av vackra hus och trevliga butiker.
Jag hann tyvärr inte ägna mig åt någon shopping då jag hade fullt upp med att hålla reda på barnen och deras starttider.
Men det hindrade ju inte att jag inte kunde fönstershoppa lite senare:)

Dessa härliga möbler stod utanför en butik och jag kunde självklart inte låta bli att föreviga dem på bild.

Den här söta skylten satt utanför ett BnB och jag tyckte den var så söt:)

Jag försökte ta bilder på många av de vackra miljöerna och husen men kameran ville inte samma sak som jag. Blixten slutade helt plötsligt att fungera...
Förstora bilden så kanske du ser vad det föreställer;)
hihi
Hemma var vi inte förrän vid 23.30 och det kan ju förklara de griniga barnen idag...även om de nu sov i bilen.

Igår målade jag klart dörren och listerna.
Sedan började vi ställa tillbaka möbler och lägga tillbaka mattan.
Småkillarna ville självklart hjälpa till med snabeldraken, hjälpsamma som de är:)
Mattan kom på plats.
Och så gjorde även min gungstol!
Den har jag, som jag tidigare nämnt, fått i present av en kompis.
Först tänkte jag måla om den men nu har jag bestämt mig för att den ska få vara svart.
Iallafall ett tag...:)
Det lilla sängbordet som skymtar bakom gungstolen har vi fått efter den oäkta makens farmor.
Det var ju av henne som jag fick den underbara byrån som även den står i sovrummet.
Så såhär ser det nu ut i sovrummet när möblerna kommit tillbaka på sina platser.

Nu återstår att sätta upp lite saker på väggarna och, såklart, att tapetsera väggen ovanför sängen.


Ha en fortsatt skön helg!
Kram Annica












15 kommentarer:

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Oj...pust..blev ju helt färdig av att läsa föregående inlägg...! Vad du har fått jobba!!! Vad jag tycker att du är duktig. Vilsamt grått... det är väl precis vad du behöver nu kan jag tro!Blir superfint hos er! Härligt!//Linda

Nettan sa...

Ja inte är det roligt & handskas med griniga & trötta barn.. ;0).
Men tycker de vart riktigt duktiga & hamnat på bra placeringar =0)
Grattis, grattis !!
Vad skönt & se att du börjar bli klar med erat sovrum.....så snyggt det blev !
Ha en fortsatt skön Helg..
Kram Nettan

Living by Milla sa...

Oj,oj, du har haft full upp..inte konstigt att du är trött och sliten!

Sovrummet är så inbjudande och rofyllt, där lär du sussa rart i kväll. :) Gungstolen klär bra i svart, fint när det bryter av lite.

Ha det gott!
kramis Camilla - inte någon sångerska ;)

Living by Milla sa...

Haha, jag ÄR nog hon som sjunger i M M!! *lalalaaaaaaaaaaaa* Vackert, va?! *fniss*

kraaaam

Sara sa...

Hejsan
Vad fint det blev i sovrummet. Vilken härlig dag ni haft, duktiga barn!
Kram Sara

Mjuka sa...

Åh förstår att du är slut!! SÅ duktiga dina barn är, man blir ju stolt när de gör något sådant!! Kommer förvilla dig lite nu...var i min favoritbutik här i trakten, hon hade målat sin gungstol vit och sandpaprat den snyggt så det blivit sliten i kanterna. Så himla snyggt, bara ett tips "fniss" Ha det bäst kramar Malin

Ullis/Leva på landet sa...

Inte kul med sura och gringa barn, men som du skriver det kommer säkert efter sedan igår. Dt blev jättefint i sovrummet. Det var ju faktiskt ditt fel att det blev så mycket målning här. Såg hur fint du fick det och tänkte att jag också ville ha så fint. Grått är också snyggt. har en burk sådan färg hemma också till våra utemöbler. Vi får se när orken kommer till de, ska göra klart tvättstugan först.

Ha en fortsatt skön helg!
Kram Ullis

Katta sa...

Men vilka duktiga sprintrar till barn du har. Och så fint det blir i sovrummet.Den gungstolen är bara så fin, tycker absolut att du ska behålla den svart det är ju så snyggt och klassiskt på gamla gungstolar.säger hon som gärna lägger näsan i blöt.Nu är det natt och här ska sovas, kram Katta

annette sa...

Hallå igen!
Inte så underligt om Du är lite trött och sliten!
Det Du gjorde innan ledigheten med uppsatsen bl.a och sedan full fart direkt hemma, borde göra vem som helst trött, tror Du också har svårt att inse att dygnet bara har 24h!!
Med så stor och även aktiv famlilj, måste det ju bli enorma mängder tvätt, suveräna placeringar Dina barn tog i Trosa Stadslopp, vet själv lyckan när ens namn ropas upp på upploppet, då är livet skönt!!
Själv tog jag en röjardag hemma igår, var bara tvungen eftersom jag har lite nattgäster just nu, moster måste ju föregå med gott exempel! "snabeldraken skulle jag kunna hyra ut till någon vänlig människa, tycker om att göra det mesta hemma men den och strykning skulle jag klara mej bra utan.
Såg i någan annan blogg att det målades kakel, kanske jag skall ta reda på mer om och måla om mitt hemska SVARTA kakel i badrummet, vem vet kanske det då blir bilder på det !!
Underbart blir sovrummet, ta Dej en stund och sitt ner i gungstolen och bara njut!!

Kramisar //annette

All Things Blue sa...

Uh, sikke en travl weekend! Men hvor var dine børn dygtige og hvor er dit soveværelse blevet flot!
Mange hilsner!

Stina sa...

Väldans mycket fint hörru.
Härliga ungar också.:-)
Kramis

Södralycke sa...

Vad fint det blev med möblerna på plats! Låter jobbigt att tvätta åt en hel familj, jag tvättar åt två vuxna och tycker att DET blir mycket tvätt! ;)

Hoppas du får en bra vecka, kram Johanna

Lilla Blanka sa...

Hej!

Vad gulliga barnen ser ut, så nöjda och stolta..!

Kram
Mia

karofina sa...

åh vad det ser lovande ut!! :) fina ungar, kom ihåg att jag oxå sprang nått sånt där lopp när jag var i 12 års åldern... skitjobbigt! ;)
kram på dig!

En inredoholic sa...

Åååå vad mycket bilder! Å vilka söta barn!! Och bordet.. vad fint det blev i vitt. Har funderat att måla om mitt bruna (har ett likadant) Det kanske man skulle göra i sommar :)

Kramis
Jannice