torsdag 12 juni 2008

Äntligen blommar den!

♥♥♥Min pion♥♥♥
Sakta men säkert har den gått från att vara en knopp


till en ljuvligt doftande vacker blomma.



Lustigt nog så är det bara denna knopp som blivit en blomma. Resten av knopparna är så gröna så man knappt kan ana att ett så vackert mästerverk kan dölja sig däri...



Yngste sonen (smutsgrisen som han oxå kallas idag*ler*)
betraktar mammas blomma.
Ajaj inte röra!!
Mamma vakar över blommorna som en hök efter att storebror förra året halshögg alla pioner dagen innan de skulle slagit ut...
Visst ser väl sonen lite bekymrad ut!?
Imorgon väntar skolavslutning.
Vi har som tradition att i gemensamt led vandra över till kyrkan, hela skolan.
De yngre barnen bär flaggor och har blomsterkransar i håret.
De äldsta barnen dvs sexorna håller i programmet i kyrkan.
Oftast sjungs det en och en annan vacker sång eller läses en vacker sommardikt.
Vi får se vad vi bjuds på i morgon.
Efter kyrkan väntar kramkalas med alla elever som jag skiljs från.
Därefter tar avslutningfikat vid i personalrummet.
Kvällen tillbringar jag med goda vänner på restaurang...
Det ska bli kul!
(Bara jag blir av med sviterna efter dagens migränanfall!!Jag har legat nerbäddad sedan halv sju igår kväll...)
Kram på er alla vänner där ute i bloggvärlden!
Annica




13 kommentarer:

Sara sa...

Vilken vacker pion, så stor och fin färg. Jag har inga pioner i trädgården, men på landet har vi. Dem hade börjat slå ut när vi var där sist. Hoppas att du får en fin dag i morgon utan migrän sviter.
Kram Sara

Levindas Värld sa...

Åh! Pioneer är väl hur vackra som helst!!!!

Gud så jag längtar efter en egen trädgård så jag kan få ha massa blommor :)

Njut nu ordentligt av dina blommande härligheter!

kram
levinda.blogg.se

Ullis/Leva på landet sa...

Kul att din pion har börjat att slå ut. Förstår att du vaktar den som en hök. Vi har också avslutning i morgon. Det är både en gläjestund samt lite sorgligt när man ska lämna elever.
Krya på dig!
Kram Ullis

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Helt underbar pion!!! Rart med barn (ang. halshuggningen)En fotboll däckade min ;o)
Men som vi ska sjunga idag...-Den blomstertid nu kommer!!!! //Linda

Gårdsromantik sa...

Men så duktig och försiktig han är med den vackra blomman!

Hoppas värken försvinner så du får njuta ikväll!

Kram Maud

Katta sa...

Å stackars dej som har migrän hoppas den försvinner innan avslutningen. Jag vet hur jobbigt det kan vara annars. Vad trevligt det låter på er skolavslutning, våra barn får inte gå till kyrkan på avslutningen längre eftersom det finns så många olika religioner där.Vilken söt smutsgris du har men han får nog passa sig för att röra pionerna.Min dotter är nog värsta smutsfian som går i ett par skor. Ha det bra, kram Katta

Vecka - Vecka sa...

Så vacker pion! Min blommar också nu, men bara en blomma där med tills vidare!

Hoppas att skolavslutningen var fin! Och att du fick en rolig kväll!

Trevlig helg!

Kram,Lotta

annette sa...

Verkligen kul att få följa och se Dina pioner som nu är i full blom, hoppas allt är bra så dagen efter!!

Kramis //annette

Ellas Inspiration sa...

Pioner är en av mina abosoluta favoriter i trädgården! Synd bara att lyckan är så kort!
Tack för dina gulliga ord om mitt lilla blomsterarrangemang!

Ha en skön lördag!

Kram Karin

Crazy and Daisy sa...

Pioner är så vackra!! Du vet väl att det går att torka dem om man har fler att avvara, det funkar i alla fall bra med de vita.

Ja, nu är det riktiga blomstertid er, hade avslutning med en klass igår..och jag är hopplös...jag gråter ju så förbenat..kan ju bara inte låta bli. Har du nått knep?*L*

Hoppas att du känner dig bättre
snart/ Kram Marie-Louise

Elzie sa...

Pioner är så vackra. Har just upptäckt att jag "bara" har rosa pioner (7 st!). Nästa år måste det bli några vita också. Även om jag vet att det tar evigheter innan de blommar - puh!
Vilken go liten smutsgris du har *s*.
Hoppas att söndagen är bra utan huvudvärk.
Kram Elzie

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

vilka urgulliga barn å va härligt de såg ut på Skara, vill nog hinna med en tur dit..
Mvh Linda

karofina sa...

ja alla visar sina fina pioner, min lilla skit är inte större än en knapp dm och inte finns det några knoppar på den inte... undra om den kommer ta sig överhuvdtaget.
ska man gödsla med nått eller?
hoppas ni haft det skönt i helgen!
kram!