tisdag 10 juni 2008

I denna ljuva sommartid...

Så var den första skolavslutningen avklarad!
Sonen är nu inte längre en trea-gluttare utan sommarlovsledig blivande cool fyra;)
Samling i klassrummet vid halv 6 där fröken Petra delade ut rosor till sina elever.
Självklart fick fröken kramar av alla barnen och så en fin present:)
Därefter sjöngs det och spelades det glatt på skolgården.
Min pion har nu börjat slå ut.
Måste bjuda er på en bild av detta så ni får vara delaktiga i min glädje:)

Imorgon är det skolavslutning igen.
Då är det dotterns tur att ta sommarlov!
Förra veckan (tror jag det var...mitt minne är betydligt överhettat just nu...så jag har noll koll) inköptes denna ljuvligt prickiga klänning som ska bäras på avslutningen.

Tredje skolavslutningen, dvs den på min egen skola sker på fredag.
Det känns skönt men lite vemodigt.
Skönt att få semester.
Vemodigt att lämna den arbetsplats jag haft i sex år.
Och att lämna de elever man haft (även om nu många följer med till min nya arbetsplats)
Idag har vi genomfört den årliga lärar-elev-matchen.
Vi brukar köra olika utmaningar.
Förra året var det olika stafetter och vi vuxna åkte på storstryk.
(jag var dock inte med...kanske en förklaring;) *fniss*
I år utmanades vi i fotboll.
Som stadig back var jag delaktig i vinsten.
6-1 till oss vuxna.
Här visas minsann ingen hänsyn till barnens ringa ålder:) *skratt*
Nu ska jag hjälpa till med disken och titta på fotbollen.
Heja Sverige!
Kram Annica


19 kommentarer:

Anonym sa...

halli hallå!!

ja jag har verkligen inte prioriterat bloggen, men det ska tas igen nu.. skönt att få lite blogginspiration nu när man vart borta ett tag.. kan känna mig trött på bloggeriet ibland :)

ja rabatten är jag vekligen nöjd med, mina favoritblommor på samma ställe, haha.. jag gillar den gammaldagsa stilen, den är tidlös tycker jag.. rosor kan aldrig bli fel enligt mig :)

men vet du?? du kan göra skyltar till födelsedagar.. jag funderar på att göra en till sambons 25årsfest och fästa i staketet, då hittar alla garanterat till rätt fest ;) pappa fyller 55 år senare i år, då blir det garanterat ett plakat :) tänkt mig i svartvitprickigt och med lite murrigare tema.. du vet hjärnan vilar aldrig ;)

Kanelbullar är också min favorit, tänk dig doften, mmmm!! tycker det är mysigt att knåda och baka och grejja.. kul när man har stort kök :)

du måååste hälsa dottern att hon är ljuvligt söt i sin klänning, den skulle jag vilja ha! en riktig sommardröm :)

vad härligt med sommarlov, kommer fortfarande ihåg känslan, ett heeeelt långt sommarlov framför sig :) härligt!!

ha det så gott min vän!

stor kram sara

Anonym sa...

hej igen!! ja men det är ju en toppenidé!! det kommer hon garanterat uppskatta, man behöver ju egentligen inte uppförstorade kort, utan kan göra i kollageform :) eller skriva ut svartvita kort från datorn, det blir toppen!

ja jag använde också bloggen som nedvarvning för alla idéer man har förut, men just nu är det för mycket hemma så jag pysslar med mina tavlor och grejjar hemma istället.. men jag känner att blogginlägget blir längre och längre för jag bloggar så sällan :) kanske måste sätta av lite egentid, för det är ju såååå roligt!!

ha en underbar kväll :)

stor kram sara

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken tur du har som inte har skolavslutningar som krockar. Vi har skolavslutning på fredag och idag har jag myst med sexorna och gett dem saker de gjort i trean. Har det som tradition. De brukar också få varsin cd med alla foton från deras skotid. Jag missar äldsta sonens skolavslutning. Den kolliderar med min. Men där får man ändå inte vara med. han slutar 8:an. Däremot får jag vara med om de andra tvås avslutning för de går på samma skola som jag jobbar.

Kram Ullis

En inredoholic sa...

men så söt !! ååå sommartider och skolavslutningar... så underbart! får barndomsminnen :)

Kram
Jannice

Lisa på Furutorp sa...

Är riktigt imponerad av din pion! Min stackars pion har bara små knoppar än så länge, måste nog ta bättre hand om den, vattna den till exempel...

Och lilla damen är ju såå söt! Hälsa henne det!

Må så gott!
Lisa på Furutorp

Gårdsromantik sa...

Vilken tur du har - att avslutningarna är lämpligt utspridda. Så fin hon är i klänningen!

Idag gick jag på sommarlov - 9,5 veckor och första dagen är mulen och kall.

Kram Maud

På min gatan i stan sa...

Ja, dom blev å glada så! Det är Vilken fin tjej du har! :-)

Kram Martina

Vecka - Vecka sa...

Så roligt med skolavslutningar! Här känns sådant väldigt avlägset.. Det lär ta några år innan man får uppleva det igen - fast med andra ögon.

Kram,Lotta

Stina sa...

Men vilken lite sötnos då.:-)

Ja jag ska sitta och njuta av allt prickigt. Haha...Puss

Helena Sjögren sa...

Skönt med vinst för er lärare och ännu skönare med vinst för Sverige... Nu får vi se fram emot matchen på lördag , hoppas den slutar lika bra !

Så , bara två dagar kvar å sen sommarlov ! Härligt va ?!

Sara sa...

Vilken fin klänning,somrig. Vi har skolavslutning i morgon (torsdag).
Ha det bra!
Kram Sara

Katta sa...

Vilken söt dotter du har. Här är avslutningen i morgon då slutar sonen tvåan på förmiddagen sen är det fest på dagis på ftermiddagen.Synd du inte var med i stafetten förra året då hade ni nog vunnit ;) Ha det så bra, kram Katta

Stina sa...

Puuuuussssss :-)

Stina

StrandviksVillan sa...

Tack för kommentaren, det är så kul att hitta nya bloggar!
Härliga bilder du visade från havet, det ser ut som hos oss!
Ha det så bra!

Levindas Värld sa...

Tack för semesterhälsningen snälla du :)

Nu ska jag lata och njuta och bara göra det som faller mig i smaken för dagen, åh vad härligt!!

kram!
levinda.blogg.se

Södralycke sa...

Så härligt med skolavslutning, man minns sina egna! Det var alltid så härligt att veta att man hade hela sommaren framför sig :)Ska gå på min makes syskonbarns skolavslutning i morron, ska bli mysigt!

Ha det gott, Kram Johanna

Malin sa...

Hej! Älskar pioner! Skulle kunna ha hela trädgården med dom =) Kram Malin

karofina sa...

åh vad mysigt med alla som slutar skolan, man minns ju det så starkt själv, lyckan var total!
jag är ju sp svag för prickar så dotterns klänning var ju den ljuvligaste jag sett!! hade kunnat klämma mig i den själv när ingen tittade ;)
puss!

Ellas Inspiration sa...

Vi har skolavslutning imorgon!! Vilken underbar pion!

Kram Karin