måndag 23 juni 2008

Målning pågår!

Minns du mitt chockrosa sovrum?
♥♥
Nu är det snart ett minne blott!
Jag och småkillarna har idag plockat fram stora färgpytsen med vit väggfärg.
Gladare hjälpredor får man leta efter.
♥♥
Grundmålat och struket en gång är det nu vitaste vitt...
♥♥
Nu längtar jag efter att få ge mig på träpanelen!
Och sedan ska tapeten som ska sitta som fond ovanför sängen upp.
Den ligger och väntar i skåpet...

♥♥

Fortsättning följer en annan dag.

Välkommen åter!

Kram Annica




20 kommentarer:

Mamma Anka sa...

Perfekt förändring!
Ser fram emot fler bilder.

ColonialEast sa...

Vilken transformering! Hoppas det går lika bra för mig att transformera mig i min lilla tävling :-) Tack för påhejandet! KRam!

All Things Blue sa...

En pensel med hvid maling er en ren tryllestav! Hvor bliver det fint, og hvor er dine drenge søde.
Tak for din hilsen på min blog! Jeg skal lige finde en stund og læse mere på din fine side.
Mange hilsner!

Elzie sa...

Du milde, ha, ha!!! Hur har du bara kunnat sova i det rummet? Är färgen så ettrigt rosaröd som den är på bilden så förstår jag det inte. Men ett klart plus för den vita färgen. Och vilka gosiga killar du har runt dig som hjälper till.
Hoppas du har bättre väder än vi idag. REgn och blåst. Brrr. Får snart sätta på värmen.
Kram Elzie

Vecka - Vecka sa...

Hej!

Det där kommer ju att bli så otroligt fint! Fint redan alltså, men sen då det är färdigt, väntar med spänning!

Du har också någonting att hämta hos mig!

Kram,Lotta

Katta sa...

Nog för att jag gillar rosa men den väggen blev bra mycket finare i vitt.vilka söta målarkluddare!Tack för tipset att låta barnen måla. Jag har ju en dotter som målat våra väggar i alla år med pennor, kanske hon ska få en pensel med färg när vi målar våra väggar här.Kram Katta

Södralycke sa...

Det kallar jag förvandling! Farstukvisten blev jättefin också :) Man upphör aldrig förvånas av vad lite färg kan göra! Inte dumt med lite målarhjälp heller, det hade jag också behövt nu när jag ska ut på altanen och forsätta mitt projekt.... Ha en bra dag, kram Johanna

Helena Sjögren sa...

Åh vilka små lyckliga målare. Tur du har hjälp ... Förstår vilken skillnad det blir med vit färg. Spännande att se slutresultatet !
Skönt att du är klar med uppsatsen, värt att fira !!!
Kram på dig .

Crazy and Daisy sa...

Förstår att du bara längtar efter att göra om där, jag har något liknande just i sovrummet som absolut måste ändras*L*
Visa gärna mer bilder sedan.

Kram/ Marie-Louise

Stina sa...

Det där blir toppen det! :-)
Kramis

Lilla Blanka sa...

Hej Annica!

Wow vilken förändring! Det ser så vilsamt och stilfullt ut tycker jag när man får väggarna vita.

Vi hade ju ockra-flammiga väggar i vardagsrummet, det såg alldeles eldigt ut..och när vi målade om i julas så blev det såå annorlunda, och vi har inte ångrat oss en sekund

Kram
Mia

Anonym sa...

hejhej! här sitter jag fortfarande förkyld, med en envis hosta.. vill bli frisk, ska på möhippa på lördag :)

javisst är det kul att umgås utanför jobbet, man får en annan förståelse och inblick i sina arbetskompisar.. vi är ett glatt och lite skruvat gäng som jobbar ihop :)

Vilken förändring det blev i erat sovrum, är sååå nyfiken på fler bilder :) vilken färg ska panelen få?? sååå nyfiken :)

tack förresten för de snälla orden om tavlan. toppenenkel idé. prova!

stor kram sara

Living by Milla sa...

Wow, vilket lyft, nu lär du sova skönt på nätterna! ;)

Jag har också en massa målarprojekt men har inte kommit mig för än. Hoppas inspirationen infinner sig snart...

kram Camilla

Me and my Home sa...

Hej!

tack så mycket!! det kändes inte så hemskt att va 29 när man vaknade i morsè...man är bara lite nojig..hehehe

Föresten..det blev jätte bra det

Kram Linda

annette sa...

Hua mej vad Du hinner blogga och göra grejor, kan ju tro att Du varit ledig redan flera veckor, verkligen en snygg förvandling av verandan, härliga killar Du har som hjälper till!!
Och så bra att Du hittade lite loppisfynd på midsommarafton, då är ju lyckan total!

Kramisar //annette

Sara sa...

Det kan man säga var en riktigt förändring. Tjusigt :-)
Kram Sara

karofina sa...

åh vad spännande det var här! ska bli kul att se vad du valt för tapet, tycker jag får alltid lite ångest varje gång det är dax att välja tapet ;)
ser fram emot resultatet!
kram i massor!

Mjuka sa...

Åh va roligt det skall bli att få se resultatet!! Skall snart också ge mig på ett rum, väntar bara på att maken kommer hem med färgen
kramar Och hoppas du får en skön dag
Malin

Ullis/Leva på landet sa...

Tänk vad färg kan göra. Vilka gulliga hjälpredor du har. ser fram emot fler bilder.

Kram Ullis

Ingrid sa...

Vilket jobb du gjort, det tar tid och då är man värd att få sova ut lite på morgonkvisten.

~Livet i byn