fredag 6 juni 2008

Underbart att få vara ledig...


När det är så ljuvligt väder som idag är det verkligen en gåva att få vara ledig för att njuta.

Vi har inte på något sätt firat att det är nationaldagen.

Jag har fortfarande svårt att förstå att man tog beslutet att ta bort den "röda dagen" i pingst och istället göra nationaldagen till helgdag.

För mig är midsommar det svenskaste som finns och jag tycker att det är den dagen vi ska fira...

Jag menar, vad är svenskare än

dans runt midsommarstång

små grodorna

sill och nubbe

?


I veckan som var trillade ett litet paket ner i min brevlåda.

Ett paket som var riktigt efterlängtat:)

Min första bloggvinst...

Vann tröstpris hos Ullis.


Inuti paketet låg ett litet kort.




Ett paket med de ljuvligaste av ljuvliga servetter från Sia.
(hmmm bilden är visst försvunnen och blogger vägrar låta mig kopiera in den på nytt...)





En underbart söt tvål
(kvaliteten på bilden är dock inte den bästa...)



En underbart söt påse med Cikoria-frön.
Just Cikoria har jag en kärleksrelation med så jag blev jätteglad:)


Här ser ni allt det fina jag fick!
Tack så jättemycket söta Ullis!!
Jag blev verkligen jätteglad över allt fint!!!

Idag har vi njutit av vädret.
Barnen har badat i poolen och sprungit i vattenspridaren mest hela dagen.
Själv har jag knappt rört en fena utan bara njuuuuuutit.
Framåt kvällningen blev det förstås till att grilla...
Finns det något godare?!

Maken och dottern bestämde sig sedan för att ta en tur i löparspåret följt av ett kvällsdopp.
Killarna ville oxå följa med och bada så det blev så vi åkte iväg hela familjen.
Kan inte låta bli att visa de härliga bilderna jag tog då...



Ljuvlig utsikt från stranden...



Äldste sonen hoppar gärna längst ut från bryggan.



Åt andra hållet ligger solen på vassen.



Det ser nästan ut som den skimrar i guld.


Solen är på väg ner.



Ljuuuuuvligt!





Tänk att jag aldrig tröttnar på att ta bilder på vatten...

Vi har inte riktigt bestämt oss för vad vi ska göra i morgon men det lutar åt att vi far iväg på en utflykt hela familjen...

Bäst att lägga sig tidigt i kväll



Natti natti

Kram Annica









13 kommentarer:

Katta sa...

Grattis till din vinst!!! Söt fröpåse, den är ju en dekoration i sej själv. Visst är det lite splittrat med nationaldan, ingen gör ju egentligen nåt speciellt svenskt. Som du säger är ju midsommar det svenskaste av allt. Vi har ätit skaldjur hos svärpäronen och barnen badat i barnpoolen så det har väl varit mer familjärt än nationellt.Härlig eran badsjö ser ut. Ha en bra helg, kram Katta

Svenska inredningsbloggar sa...

Grattis till vinsten, vilka fina grejer!!

Och vilka otroligt fina bilder du tagit vid vattnet sen, ser ju sådär riktigt sommarromantiskt ut :)

Dynan som ligger på min stol på balkongen är köpt på RUSTA. Tycker mkt om den jag med och skulle köpa flera men de hade gått åt som smör så jag fick bara 1... Får leta vidare efter en till söt dyna som jag kan ha på min andra stol :)

http://levinda.blogg.se

Vecka - Vecka sa...

Grattis till vinsten! Tycker att det borde vara dags för mig att vinna snart också! Hihi..
Så härliga sommarkvällsbilder!
Ha en skön dag!

Kram, Lotta

Helena Sjögren sa...

Härliga kvällsbilder du tagit..

Grattis till blogg vinsten, nu får du plantera då !!!!
Ha en go helg ! Premiär för EM ..
Kram kram

Ullis/Leva på landet sa...

Underbara bilder du visar. Kul att det blev så bra med vinsten. hade olika fröpåsar så tänk att det kunde bli så rätt

Njut nu ordetligt och ha det bra!
Kram Ullis

Stina sa...

Härliga bilder och väldans fint tröstpris. Kramis

Mjuka sa...

Så fina bilder du tagit och vilket tröstpris sen....hade också blivit tokglad

Ellas Inspiration sa...

Ja visst är det härligt. Blir spännande att se dina frön grå. Upptäckte en intressant sak. Du hade skrivit fel adress i kommentaren hos mig så jag hamnat på ett helt annat ställe. Prova får du se: http://lodahls.blogpsot.com/ Man kunde säkert lära sig ett och annat... Ha en mysig kväll! Kram Karin

neononio sa...

Gud så fint du bor och nära vattnet,vad jag inte skulle ge för att byta=)../Lantligromantik

Ullis/Leva på landet sa...

Hej igen!
Du har en utmärkelse att hämta hos mig.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Södralycke sa...

Grattis till den fina vinsten! Härliga sommarbilder du visar, härligt med ett kvällsdopp i värmen :)

Ha en skön vecka, kram Johanna

Vardagstugg sa...

vilka underbara kvällsbilder du tagit.. sommar i sverige i ett nötskal ;-)
Fortsatt trevlig söndagkväll

Sara sa...

Grattis till vinsten, alltid roligt att vinna. Vilka härliga badbilder.
Kram Sara