måndag 3 november 2008

Bättre sent än aldrig...

Jag hade tänkt göra ett litet kort inlägg igår men orkade faktiskt inte...
Sömnen har det varit lite si och så med några dagar.
Jag ryckte ut en tand i onsdags och dess frånvaro har spökat lite.
Dåligt med sömn på grund av värk och inte blir humöret på topp när värken sitter i fastän man knaprar värktabletter som om de vore lördagsgodis.
Jaja, jag ska inte gnälla - det finns de som har det värre!
Lördagen bjöd på höststädning.
Trots solens strålar så var det ganska kallt.
Men jobbar man hårt blir man ju varm iallafall:)
Och visst blir man väl lite gladare av solen?!!

Överallt i naturen kan man hitta fantastiska konstverk.
Denna isbit är vacker i sin enkelhet.
Den ser nästan ut som en ljuslykta med en liten grop i mitten.
Även på söndagen blev det lite fixat men det var mest maken som utförde det jobbet.
Han bytte nämligen däck på bilen och jag satt på en stol bredvid och tittade på;)
Ja, den arbetsfördelningen gillade jag*fniss*
Jag orkade dock inte sitta stilla så länge för värkens skull, men passade på att dokumentera hur duktiga vi faktiskt varit dagen innan.


Det är, kors i taket, avstädat framför ytterdörren.
Där har vi som vana att samla på oss en massa saker.
Och nedanför trappan brukar barnen ha en tendens att dumpa sina uteleksaker.
Det ser dock lite tomt ut på trappan vad gäller dekoration.
Har faktiskt inte orkat köpa hem några höstväxter...
Altanen där vi bytte ut alla stolpar i sommar gapar tom.
Utemöblerna har nu fått flytta in i garaget över vintern.
När våren kommer ska vi fortsätta bygga på vår altan.
Då ska det dit trappsteg runt om.
Där ska man kunna sitta med en kopp kaffe och en bulle och bara njuta och där ska det finnas plats för en eller annan dekoration i form av krukor och annat vackert.
Avslutar med en utvändig bild på vår matdel i vårt kombinerade kök/matrum/vardagsrum.
Här inne tänder vi ljusen i takkronan varje kväll för att få in den mysiga känslan i tillvaron.
Utanför ser det bara torrt, visset och tomt ut...
Kram på er
Annica

23 kommentarer:

På min gatan i stan sa...

Tjusigt hus! Vad ruggigt kallt det är nu. Fast det är ändå härligt på nåt vis. :-)

Kram!!!

Stina sa...

Ta hand om dig gumman, så att du piggnar på dig snart. Trött ja...ska vi åka på sovhotell?:-) Kram

Stina sa...

Nu!;-)

A home far away sa...

De 2 första bilderna är sååå fina, jag längtar till att få frysa lite i Sverige

Ha en fin kväll
Gunilla i Singapore

Helena Sjögren sa...

Men visst är det grått och tråkigt i trädgården nu när löven rasat från träden och buskarna. Lustigt att du nämner det , jag har i dag hämtat gratis material från skogen och pimpat min trädgård. Kika in får du se : )
Ha det gott ! Kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Aj! Din stackare, har du tagit bort en tand... Ja det kan faktiskt spöka ett tag, gjorde det hos mej också...men det var längesen nu.
Hade också en sån där härlig isbit häromdagen... Det är vackert!
Kram
MArie

Helena Sjögren sa...

Halloj igen , skulle bara tala om att jag skött mig och gjort utmaningen som du skickat ! La till den i dagens inlägg om du vill kolla : )

Sara sa...

Hejsan

En mammas dilemma, alltid för lite sömn. Hoppas att du piggar på dig.
Kram Sara

Vero sa...

Härligt att ha fått lite gjort hemma. Själv så började jag bli krasslig i lördags. Väntar fortfarande på att det ska bryta ut, men det molar i hela kroppen och jag hoppas att det är övergående. Eller att jag inte ska bli sämre iallafall.

Ska vila lite nu, ha en jättebra kväll tjejen.

Katta sa...

Men Annica, stackars dej som har ont efter tandskrället. Så du var på hötorget och Drottninggatgatan i torsdags, kanske vi sprang om varandra då rent utav. Jag min syster och mina barn var där och rännde runt och hade som plan att gå till gamla stan men när vi kom till Lagerhaus vände vi om för det började regna så vi gick till Gallerian och NK i stället.Ha det bra, kram Katta

Katta sa...

Skulle vara kul att träffas nån gång om du vet att du får tid över, nu vet jag ju att man brukar oftast inte ha så mycket tid när man är här men om.

Anonym sa...

hej gumman :) ja åk till bauhaus, deras julavdelning is to kill for!! de har även orkideer 2st för 159 kr :)

vi har också städat i trädgården, men måste åka till återbruket med gamla kvistar (har klippt ner en buske) men det har inte blivit gjort. Vi ska också bygga mer på vår altan nästa år, ska bli kul!! trevlig måndag på dig gumman :)

Lallis - liv och leverne sa...

Jättefint hus har ni:)
Och så hoppas jag att du är piggare snart. Attans tand. Och ändå är den inte ens kvar.
Kram Lallis

Line sa...

Åh vilket härligt lov ni verkar ha haft, länge sedan jag var i stockholm. Fin is bild, här har det mest varit grå dassigt. KRAM

Ullis/Leva på landet sa...

Va trist att du har så ont fortfarande. Hoppas att de hittar felet så du kan få det åtgärdat. Här är det faktiskt helt ok. Lite trött kanske och lite stressad men försöker att ta det lugnt på kvällarna.

Kramar Ullis

Ullis/Leva på landet sa...

DÅ skulle du ha sett vår hall ikväll. Här är vinterkläder + skor framsläpade i helgen smatidigt som alla höstkläder också är kvar. Alla skor och kängor ryms ju inte på skohyllan och kläderna tar alldeleds för stor plats fast de har sina krokar som de snällt hänger på. Skulle ah tagit en bild men det glömde jag får göra det i morgon i stället.

Kramar Ullis

Synnøve. sa...

Godmorgon igen.
Nu är maken i säng efter frukost och prat en stund.
Natten hade gått bra. Är lite nervös nu den här tiden på året. Hala vägar, tunga fordon och många idioter som kör om på fel ställe är ingen dröm precis. Men han kom hem idag med.

Så fina bilder du har tagit.
Får sån lust att bo på hotell när man ser de. Frukost är bara så gott på hotell ju.
Vaktavlösning och myntprägling lät spännande.
Hur går det med den förbaskade tanden idag då?
Försök å få hjälp mot smärtorna.
Lider med dig.
Kramen mig här i dimman.
Synne.

Living by Milla sa...

Jag tycker det är vackert och lite vemodigt så här års. Ska nog ta en skogspromenad och passa på att plocka lite av naturens dekoration.

kram Camilla

Sunells sa...

Så vacker isbild!
Njut av hösten i ert fina hus, hoppas du bara slipper ha så ont nu!

Kram Katariina från Finland

karofina sa...

men höstväxter är det ändå för sent för nu. du får snarare leta efter julväxter ;)

tandvärk e förj-ligt, det kan verkligen få en människa att ta livet av sig. hoppas du blir bättre snart!

fint huset är, stort och bra!

kram!

Lallis - liv och leverne sa...

Hopopas att du är piggar idag, Annica.
Kram Lallis

Anonym sa...

Hoppas att det snart blir bättre i din mun. Jobbigt att ha ont.
Väldigt vacker isbit.
Kram

Living by Milla sa...

Du är för go! Tack för tummen, det är så spännande.Vissa stunder tror jag att jag drömmer!;)

Stor kram
Camilla