tisdag 4 november 2008

Äntligen!!!


Ja, det var faktiskt med viss andäktighet som jag öppnade kuvertet märkt Stockholms Universitet idag.
Och nog blev det en tår i ögonvrån när jag plockade upp det som jag så länge längtat efter.
Mitt examensbevis - beviset på allt slit som jag lagt ner för att äntligen kunna få ut min examen.
Ni som hängt med i bloggen tidigare kommer kanske ihåg att jag, mitt i den jobbigaste perioden i mitt liv, dvs med stressproblem med sömnsvårigheter och minnesluckor som följd samt en jobbig omorganisation och allt vad den innebar, dessutom tvingades skriva mitt examensarbete på kortast möjliga tid.
Så under några veckor undervisade jag på dagtid och under kvällar och nätter satt jag med examensarbetet.
Ja, det var faktiskt ett riktigt helvete för mig och jag trodde aldrig jag skulle ro det i hamn.
Jag är ju ganska envis av naturen men det var liksom too much just då.
Men nu sitter jag här med Examensbeviset i hand och kan inte låta bli att vara stolt över mig själv och det jag faktiskt gjort.
Att jag klarade av detta mitt i den hårda pressen.

Nu blir det nog till att måla en ram vit och rama in dokumentet:) för att påminna mig själv om att jag klarar allt jag företar mig...*ler*

Under höstlovet var jag ju i väg en sväng med familjen till Stockholm. Där gick vi ju bland annat på museum.

Från en kär bloggvän fick jag frågan om jag verkligen inte handlat någonting under Stockholmsresan och ni som känner mig blir nog förvånade över att jag inte slank in på en endaste liten inredningsbutik även om det nu sög i shoppingtarmen;)

På historiska museét hade jag dock turen att gå in i deras lilla museibutik och där hittade jag faktiskt lite småplock som fick följa med mig hem.

De små Madonna-hängena gav jag en tia stycket för och ett av dem har redan hamnat här på ett stort blockljus:)

De andra hängena går nog samma öde till mötes, ja att bli dekoration alltså.
Men kanske blir det inte på ett ljus.
Vi får se...

Den andra saken jag köpte var en förpackning med kort.
10 st för 15 kronor.
Och i den högen fanns denna underbara Madonna-bild.

Den har jag nu ramat in i en av mina små ramar från IKEA som nyligen blev vita.
Bunten innehöll fler riktigt fina kort så jag kan nu byta när jag behagar:)
Kram Annica
PS. Tack för alla snälla ord om min tandvärk. Den sitter tyvärr fortfarande i och idag börjar jag äta penicillin för att bli av med den infektion som jag tydligen fått... Eländes elände!

22 kommentarer:

Elzie sa...

Åh vad roligt för dig. Kommer mycket väl ihåg hur du kämpade med detta så du är väl värd ditt bevis. Rama in det och häng det på någon plats du ser ofta *s*.
Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

annette sa...

Ja, vad säga, ord känns så fattiga ibland, men jag minns själv min känsla och mina tårar när jag "det svarta fåret" i familjen (enligt familjen) tog min examen som BMA, så jag kan bara säga GRATTIS ANNICA, Du skall vara mycket stolt över vad Du presterat under stor press och stress.

KraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaM!

//annette

Huset på kullen sa...

Stort grattis till din examen. Så härligt när man kämpat så för något och till slut lyckas.

Kram Linda

Stina sa...

Ja du gumman! Tänk att du kan slappna av nu vad gäller det där.
Grattis, säger jag! Kram

Lallis - liv och leverne sa...

Men så KUL! och vilken känsla, vännen:)
Kram Lallis

Södralycke sa...

Stort Grattis till examen! Jag kommer ihåg vad du kämpade, nu får du hänga upp den och njuta ordentligt av din prestation!!

Kram Johanna

Vero sa...

Tittar in lite snabbt och säger hej. Grattis till examen. Har inte följt dig så långt tillbaka. Men nu kommer jag inte missat någe ting i fortsättnignen. Hihi...

Nettan sa...

Får oxå en tår i ögat, blir så GLAD för din skull !!
Stort GRATTIS till din EXAMEN, den är du värd efter allt slit !!

Jättekram Nettan

Gårdsromantik sa...

Äntligen!

Måste kännas underbart att vara klar!

Kram Maud

Sara sa...

Grattis så fränt med ett examensbevis. Det är så stort!
Kram Sara

Anneli sa...

Grattis så väldigt mycket...
Det måste du rama in - Skälvklart..
Vilka fina saker du köpte ändå fast du inte köpte nåt...;)
Kram/Annelie

Katta sa...

Stort grattis till dej som tagit examen! bra jobbat under omständigheterna med. Önskar jag hade hälften av din energi. Ska i allafall försöka ta mig till Historiska nån dag. Kram Katta

Ullis/Leva på landet sa...

Ett stort grattis till dig!!!!! Så skönt att du äntligen är klar. Hur ska du fira det nu då. Det räcker väl inte med att sätta in det i glas och ram. Något roigt ska du väl också göra, *s*.

Kram Ullis

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Grattis till din examen! :)

Kramar Therese

Hagbacken sa...

MEN STORT GRATTIS GUMMAN; ÄVEN DU SKA VARA STOLT! Jag förstår att du blir "mallig", det skulle jag vara...jag skulle nog aldrig ha klarat av det om jag var i samma sits som dig. Så sträck på dig, och var stolt!!!

Tack för dina rara ord, jag blev lite osäker på om mina läsare skulle tycka jag var "skrytsam"...ville skriva från hjärtat och det var det jag gjorde-precis som du!

Jag är jätteglad för din skull, hoppas din tandvärk ger med sig, för tanfvärk är INTE att leka med..kram på dig//Linda

Hagbacken sa...

Så sant, så sant! Kan bara hålla med, du tog orden ur munnen på mig...kram igen ;)

Living by Milla sa...

Det är klart du ska vara stolt över dig själv, du har klarat en stor bedrift!

Hihi,ibland blir man förvånad över sig själv. Jag har inte shoppat något på hela två veckor - det måste vara rekord.;) Fast jag har lite annat i huvudet just nu nämligen butiken.

Hoppas att värken ger med sig nu.
Ta hand om dig!

kram Camilla

♥ Fyra årstider sa...

Kommer ihåg den känslan när jag fick mitt examensbevis. Grattis.
Kram Lotta

Anonym sa...

hej gumman! grattis måste jag ju börja md att säga :) komer ihåg när jag fick mitt examensbevis, man var så stolt att man bara ville skrika :) hur går det med tanden då?

ps. dörrarna är våra gamla dörrar, som är upp-piffade med ett "sätt-in- själv"-fönster från bauhaus som kostade 550 kr typ.. som hittat!

stor kram sara

Lilla Blanka sa...

Hej Annica!

Åh grattis till examen!!!
Det är en så härlig känsla när man lyckats med en sån grej. Var stolt över dig!

Kram
Mia

Stina sa...

Kram till dig gumman.:-)

Malin sa...

Stor grattis till dig!! Va kul att du är färdig med din examen, det förstår jag måste kännas jätteskönt. Jag hade aldrig grejat att jobba heltid och läsa samtidigt.
Kram Malin