tisdag 25 november 2008

Good evening my dear!

Vad kul att du tittar in hos mig!
Ja, varje dag är jag så förundrad att så många hittar hit.
Och jag blir så glad när jag ser alla härliga kommentarer!
Ni är alla en stor inspirationskälla för mig -
både vad gäller inredning och recept men oxå för er medmänsklighet och den glädje ni sprider!
Tack för att ni finns där ute!!
Vadan detta undrar nu kanske någon...
Jo, jag märkte att min besöksräknare nu är uppe i mer än otroliga 20000 besökare.
Jisses, säger jag bara...
Det hade jag aldrig trott när jag började blogga!!
I helgen var jag ute och shoppade lite.
Främst blev det presenter till sonen som fyller fyra idag.
Han fick bland annat en fin huvtröja med Blixten McQueen på, en superläcker väggklocka med samma motiv och ett badlakan, även det med samma motiv.
Ja, filmen Cars som Blixten finns med i är hans absoluta favorit och i hans rum finns nu en hel del leksaker på det temat.
Sedan tidigare sover han oxå i lakan med kära Blixten*fniss*
En del julklappar inhandlades oxå.
Vad det är i dem kan jag ju inte avslöja så här innan jul förstås...
Som vanligt när jag är ute och shoppar lyckas jag ju komma hem med en ljuslykta...
Den ni ser på bilden ovan fyndades på MIO för en tjuga.
Den passar perfekt in i mitt kök/vardagsrum färgmässigt!
Jag hade oxå turen att springa på inte mindre än två olika sorters vaxduk som var nedsatt till halva priset.
Tänk så lustigt det är!
När man springer runt och letar som en galning springer man aldrig på någon men nu när jag var på jakt efter något helt annat hittade jag två!
Den vita hamnade på köksbordet direkt.
Det är lite svårt att se mönstret på den men den är blommig.
(Jag får försöka fixa fram en bättre bild...OM nu batteriladdaren dyker upp förstås!)

I helgen när vi skulle ha kalas plockade jag fram min femarmade smidesljusstake.
(jag har faktiskt två stycken likadana...dem fyndade jag för 12 kronor stycket på Åhlens för några år sen)
Dem tänker jag fixa iordning nu när julen börjar nalkas.
Det är ju mindre än en månad kvar nu!
Imorgon är det onsdag...
Hoppas din onsdag blir en bra en!
Kram Annica

22 kommentarer:

Nettan sa...

Klart att vi tittar in till DIG !!
Du är du & har en väldigt fin & personlig blogg...

Åh julklappar, har knappt köpt en enda, eller jo några då.

Ha det gott..
Kram Nettan

Lallis - liv och leverne sa...

Åh, det var INTE illa med besökare:)
Och jag säger samma-lika jag som Nettan; klart vi kikar in här.
Din blogg är hur kul och mysig och fin som helst.
Jag gillar att läsa det du skriver:)

Sista dagarna har jag känt att jag har varit lite kass på att gå runt bara och hälsa på.

Kram Lallis

Synnøve. sa...

Säger grattis till alla dina besökare. Visst är det kul att blogga när så många hittar till ens lilla dagbok och vill följa med på en resa.
Blev fint med vaxduken.
Har letat länge efter en vaxduk, men inte funnit.
Är de på väg ut mån tro.
Nu ska jag ta mig en kopp te. Fryser som en våt hund fast jag sitter inne i värmen.
Kramen Synne.

Annelie sa...

Grattis til besökstalet! Har inga problem med att förstå varför så många tittar in hos dig. Det är alltid lika roligt att titta in här, personligt och engagerande!

Visst är det underligt hur det är när man faktiskt är på jakt efter något spesiellt, då hittar man det aldrig. Men är man ute i andra ärenden så dyker det upp. Upplever det väldigt ofta.

Hoppas du får en finfin onsdag!

Kram Annelie

Elzie sa...

Nej ibland så ramlar sakerna på en utan att man anar.
Och att vi besöker dig har du en förklaring. Du har en jättemysig blogg!! Så är det med det.
Hoppas du själv får en riktigt bra onsdag.
Kram Elzie

Ann-Catrin sa...

Inte så kontigt att du har så många besökare... du har ju en jättefin blogg!!

Stor kram till dig
A-C

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Grattis till alla dina besökare :)
Det är konstigt det där när saker man sökt bara dyker upp när man minst anar det :P

Ha en bra dag
kram Therese

Södralycke sa...

Grattis till alla besökare! Klart att du får många, det är ju alltid roligt att kika in till dig!!

Att man får med sig en ny ljusslykta hem är ju lätt hänt, hi,hi :)

Ha det gott! kram Johanna

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Du skriver så bra om ALLT på din blogg!!!! Man dras hit utan besvär kan jag säga!!! Tycker att du bjuder så bra på dej själv!

Ljuslyktan passar ju perfekt i matrummet! //Linda

Design i tid och rum sa...

Hej! har kickad genom allt jag har missat. Gratis till din fina awordden som är verkligen special,lika speciell och trevlig som du.Du är och din blog förtjenar den. Kram till dig Dadda

Design i tid och rum sa...

Hej Igen! glömde svara på din fråga.
ja, jag är ok.har kämpat med urin vägsinfektion i veckan, ...det gör sååå ont,men nu är allt ok.
Med min projekt i skolan är jag inte så nöjd.Det känns att vi har inte lika mycke tid på oss,vi måste vara färdiga fram till den 10.dec
och jag har mycket kvar, att rita och bygga model..
kram Dadda

Helena Sjögren sa...

Jösses vad besökare du haft. Förståeligt efter som du skriver så öppet och delar med dig av dig å din familj... Alltid skoj att komma hit !
Visst är det härligt med kommentarer, det är som lilla julafton varje gång man ser att det varit någon inne och lagt en ny kommentar !

annette sa...

Självklart tittar vi in till Dej Annica, så mysigt att hälsa på Dej och ta del av Dina tankat och funderingar, också så kul att se Dina fynd som Du gör på loppisar och affärer!

Hoppas Du har en bra dag!

Kram så här på lunchen, har inte fått någon kram av någon Doktor idag;)

//annette

Jessica sa...

Hej, vad kul att du hittade till mig. Fin blogg du har. Ja här har bakats och städats hela dagen, så nu är jag och äldsta sonen Leo (nyss fyllda 3 år) helt slut och sitter framför tvn! Förstår att dina barn längtar, Leo har knappt kunnat sova i natt för han har längtat så mycket att få sätta upp tomtegardinerna.

Ha det!!

www.mammamedhabegar.blogg.se

IKT i min vardag sa...

Det är väl klart att alla vill kika in här hos dig! Du är ju så mysig och trevlig:)

Här hemma finns det en biltokig 4 årig kille också som gillar blixten...

Ljustaken för en tjuga?! Vilket fynd!

Kramis

annashusidingtuna sa...

Vilka mysbilder du visar i dag med dina ljussatkar.
Förstår att du haft många besökare med en sån fin blogg som du har.
Kram Anna

Vero sa...

Här har varit en bra onsdag. Första arbetsdagen denna vecka och det var skönt. Fick massor gjort och hemma har jag också fått undan en del.

Nu ska jag sätta mig och bloggsurfa lite tänkte jag.

Ha det gott!

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul att du har haft så många besökare. Jag ahr haft en ovanligt bra dag på jobbet, så jag ska absolut inte klaga. Har du varit ledig idag? Hoppas verkligen att du har fått vara det och kopplat av riktigt ordentligt.

Många kramar Ullis

LillaFlisan sa...

20 000 besökare det är mycket det, fast jag är ju verkligen inte förvånad...Din blogg är underbar!!

Grattis!

Flisan

Stina sa...

Mysigt gumman.:-)Kram

Malin sa...

Inte är det så konstigt att du har så många besökare. Du har en jättefin och härlig blogg, så det är ju självklart att vi kommer in och kikar!!!!=)

Kram kram

LillaFlisan sa...

Trevlig helg!

Kram

Flisan