fredag 7 november 2008

Fredagsmys

Idag när maken (den oäkta) kom hem från jobbet blev det en liten tur bort till affären för att inhandla lite fredagsmys.
Den lilla kundvagnen (vi tar en sådan där barnkundvagn ni vet) fylldes av gotter som chips, grönsaker och nötter innan vi gick till kassan.
Upp på bandet med alla sakerna.
Då lyfter maken lite på ögonbrynet...
För där står även en blomma och en tårta:)
Ja, det är inte så vi firar något idag utan blomman är till mig själv och en liten tårta går alltid åt när man har fyra barn!
Speciellt så här i födelsedagstider:)
På söndag går nämligen startskottet för vår födelsedagsmaraton.
Då fyller bror min år.
Sedan följer i rask takt den oäkta maken och sedan kör vi kalas varannan vecka fram till en bit in i januari.

Blomman som var på "rea" fick följa med hem för att bara för en kort kort stund stå på det nyintagna bordet.(Den hamnar nog i fönstret sedan för där ser väldigt tomt ut just nu)
Jag är ju lite allergisk mot kombinationen rosa och rött vet de som känner mig väl;)

För ett par dagar sedan fick jag en award igen.
Denna gången kom den mycket oväntat från Marie
Nostalgi och romantik
en jättetrevlig blogg som jag följer med glädje.

Stort tack för den!

Jag ska i min tur skicka den vidare till sju personer och denna gång föll valet på följande bloggar/e
Design i tid och rum

Violas romantiska hem

Södralycke

Tack för att ni finns där ute och sprider glädje!

Dagens inlägg avslutar jag med ännu ett loppisfynd.

Ja, det är inget nyinköpt utan jag hittade fyndet under sommaren och det var en av de dyraste sakerna jag handlade:) (gav en tjuga för den...)

Att jag visar den idag har såklart ett syfte...

För när jag köpte blomman i affären funderade jag på om jag hade någon blomkruka som passade. Och ibland flyger liksom tankarna iväg...så jag kom liksom på att jag hade denna burk stående i skafferiet och vips kom jag på vad jag ska använda den till.



Ha en härlig fredagskväll!

Nu väntar fredagsmys med familjen

Kram Annica

PS. Blogger trilskas lite så det går inte att få mellanrum där jag vill ha mellan länkarna...*suck*

15 kommentarer:

Helena Sjögren sa...

Tackar å bockar för den fina utmärkelsen ! Nu ska jag ner å mysa med familjen , ja de som är hemma då... Ha en go kväll : )

Ullis/Leva på landet sa...

Så mysigt det låter med lite mys. Här är det en kväll vid datorn och lite (mycket) choklad som gäller. Så skönt att koppla av på fredags kvällen.
Har startat i gång med utvecklingssamtalen och rivstartade i dag med tre stycken och var klar vid 16, skönt att några är lara.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Sara sa...

Tusen tack för att du ger mig den fina utmärkelsen. Ha det mysigt i helgen.
Kram Sara

Unknown sa...

Vilket underbart skafferi du har! Fina burkar med spets o allt. Oj va avis jag blir. MÅSTE bara pyssla mera... men imorron ska jag jobba så det får väl bli senare.

Hoppas ni hade en riktigt riktigt mysig fredagkväll. Det hade vi!

Alldeles slut - bingen kallar!
Kram Malin :)

Design i tid och rum sa...

Hej! det är sent ,mina gäster gick nu,och nu när jag tittade för sista gången i min blog, före läggdags, hittade jag den fina Aword.Du har gjort mig väldigt glad min blogvän.!
Stort tack för det,jag är verkligen glad! sov gott Dadda

Vero sa...

Hej hej!

Jag har alltid problem med att få mellanrum. Så irriterande.

Önskar dig en trevlig helg. Passa på att andas ut nu innan allt kalasande startar imorgon.

Hopp å hej!

annette sa...

Grattis till den fina utmärkelsen, lite annorlunda utseende på den än övriga jag sett;)
Lite roligt detta med att handla fredagsmys i en "liten vagn" får ju inte plats med så mycket då, men ändå fick Du med både blomma och tårta!!

Kramen och hoppas Du får en bra lördag och trevlig födelsedag hos Din bror!

annette

Vecka - Vecka sa...

Grattis till utmärkelsen!

Ha en skön mysig helg!

Kram, Lotta

Gårdsromantik sa...

Tack för den fina utmärkelsen!
Ja den var verkligen dyr den där vackra burken!!!;-)
Kommer att bli så fin mot blomman!

Kram Maud

Stämningsfullt sa...

Hej!
Grattis till utmärkelsen!
Vilken fin burk du köpte i somras! Bra pris också :)
Kram!

Södralycke sa...

Stort tack för utmärkelsen! Det var en gald överraskning :)

Hoppas du har en skön helg! Kram Johanna

Södralycke sa...

hi,hi...glad skulle det ju stå!!

Katta sa...

Vilken härligt eldig röd blomma. Ja rosa och rött i kombination kan bli lite läskigt om man inte kör fullt ut i vågad stil typ då kan det bli häftigt tycker jag.Vilken dyrgrip den där fina burken var då en hel tjuga, hjälp ;) det är lite lustigt det där med hur man raddar upp födelsedagarna i familjen, tycker det är rätt vanligt att det är så. Grattis till awarden, kram Katta

Anneli sa...

Grattis till Awarden...
Visst är det mysigt med fredagsmys...
Jättefin Kruka.
Kramar/Annelie

Beas sa...

Härligt med mys! Det har det varit här hemma också. Ett glas vin till mamma...vatten till pappa (valfritt...hihi)...och varsin grön godiskrokidil till barnen. :-D