fredag 14 november 2008

Fredag...

Hej alla härliga bloggare!
Efter en, för mig, jobbig arbetsvecka (som visserligen varit riktigt rolig med både spel, mattelabbar och sing star på schemat då vi haft elevens val) är jag nu åter i bloggvärlden.
Jag har saknat att blogga något ofantligt men har ändå inte haft orken.
Somnat som en klubbad säl vid åttasnåret om kvällarna...
Jag har dock tittat in till er alla och envar under de dagar som gått för att se vad ni har för er och ibland har jag lämnat spår efter mig i form av en kommentar.
Och när det gäller kommentarer så måste jag säga två saker.
För det första måste jag ju tacka för alla härliga och uppiggande kommentarer jag fått trots att jag inte varit i faggorna:)
Värmer härligt i höstmörkret.
Det andra jag måste säga är att en del nog missförstått det jag skrivit.
Jag känner mig inte tvungen att skriva kommentarer utan gör det av fri vilja.
För mig är bloggandet något jag gör när jag vill och i mån av tid.
Att jag skrev att jag inte tittar in under de här dagarna beror helt enkelt på att jag vet av erfarenhet att jag brukar bli efterlyst efter några dagar om jag inte visar mig på bloggen eller skriver kommentarer*fniss*
Att jag saknar ljuset är däremot så sant så sant!
Och jag verkar inte vara ensam även om en del älskar när det är mörkt...
I veckan har några små trevliga kuvert trillat ner i min postlåda.
Jag har vunnit några saker på Tradera som jag är glad över.
Första kuvertet innehöll den söta påsen som just nu ligger på den röda brickan på mitt loppisbord.

Änglar är ju en av mina favoriter♥:)
Jag visste inte riktigt vad jag skulle ha den till när jag budade på den, men nu när den är här hos mig så var ändamålet givet.
Såklart ska jag förvara ljus i den!
Den här mörka årstiden går det ju åt hur mycket ljus som helst...
både vanliga ljus och värmeljus.
Och då är det skönt att ha dem lätt-tillgängliga.
Och att de då ligger fint och omgärdas av änglar är ju inte fy skam:)

I kuvert nummer två låg denna fantastiskt söta bild som jag bara inte kunde motstå.
Det är en strykapå-bild som jag har lite planer för.
Jag har förstått att man kan göra sådana själva men har ingen skrivare...
Då är det bra att man kan buda hem dem på Tradera;)
Fredagsmiddagen är nu avklarad och nu väntar snart fredagsmys med hela familjen.
Ikväll blir det snacks av den onyttiga sorten (chips) och så en bra film.
Hoppas ni oxå får en härlig kväll!
Kram Annica

21 kommentarer:

IKT i min vardag sa...

Fina saker du budat hem, klart att påsen skall vara ljusförvaring. Den är som gjord för det :)

Vad kul det lät med Legolabbet, där hade min lillkille kunnat vara och bygga en hel vecka om han fick. Har aldrig varit där, men gillar verkligen att de gör sådana platser för barnen. Vi har ju Navet här i stan iallafall.

Kram från en trött Linda ;)

Stina sa...

Här kommer det saker till damen, ser jag. Vi älgar får äpplen istället.;-) Kramis

Katta sa...

Hej du din härliga bloggare själv du!Här kommer en till som tycker du budat hem fina saker.Min son har med elevens val på schemat nu och tycker det är väldigt kul.Hoppas du får en bra helg och att du får sova ut, kram Katta

Sara sa...

Hej där.

Vilka fina saker du budat hem! Önskar dig en fin helg.
Kram Sara

Hagbacken sa...

Tradera är kanon, väntar också paket därifrån! Förstår att du får abstinens, det får jag med om det går för lång tid utan dator...

Trevlig helg på dig vännen//Linda

LillaFlisan sa...

Vilka FINA saker!!!!

Förstår precis hur du känner dig!
bloggandet ska vara kul och energiGIVANDE och när det inte är så behöver man ta ett steg tillbaka och vänta ut lusten! :-)

Trevlig helg!

Kram

flisan

annette sa...

Ho,ho hemma igen!
Ja, jag tillhör väl dem som skickar ut efterlysningar via SOS när Du inte är här *fniss*!
Tradera är kul, tyvärr förlorade jag det sista jag bjöd på,en fototidning som avhandlade mycket om photoshop, men när priset går upp för mycket så är det bara att ge sig.
Verkligen fina saker Du "vunnit", alltid spännande när de vunna buden trillar ner i brevlådan, ljuspåsen var ju också väldigt praktisk.
Ha nu en skön helg och hoppas Du får återhämta lite krafter, efter pc och infektion, nu natta och kanske ett piller så hoppas jag vakna utan en eventuellt anhalkande förkylning imorgon.

Kramen //annette

AnnishAnule sa...

Gud vilken mysig blogg du har =) Har lagt till dig i mina favoriter.. Trevlig helg! Kram Anna
annishanule.blogg.se

Nettan sa...

Så fina saker du Traderat hem !!

Har oxå saknat dina inlägg, men jag vet hur det är, ibland måste man priotera annat ;0).

Har själv inte varit så aktiv pga värk & min kusin som operarats för en hjärntumör, så en har inte vart på topp direkt =0(

Önskar dig en sköb helg med de dina !
Kramis Nettan

Gårdsromantik sa...

Visst är det kul med tradera!
Fina saker du fyndat!

Kram Maud

karofina sa...

ja tradera är väldans bra! jag tror jag bor på den sajten. man kan hitta allt, och sälja allt med för den delen ;)

himla fina saker du vunnit, vad söker du på för att få upp de grejerna? änglar?

jag skulle vilja ha nått att ha mina ljus i jag med, får väl kika vidare.

trevlig helg!

annette sa...

Japp, vaknade också vid åtta-tiden, en Ipren och en Panodil, gjorde att tydligen att jag sov HELA natten och den befarade förkylningen känns som bortblåst idag. Skööööööööööööönt!

Krameelikram //annette

Gårdsromantik sa...

Du menar att du inte har ett grått hus - då måste du ju måla om det så det matchar bilen!!!

Skojjar bara.

Kram Maud

Anneli sa...

Tradera ja - akta så det inte blir gift *ler*
man kan ju lätt bli fast - har inhandlat en del saker där - mycket smått - men kul..
Jättefina bilder..
Kramar/Annelie

Vero sa...

Tradera är underbart. Jag har ropat in massor och säljer massor.

Idag har jag varit på loppis och sålt grejer - gick värdelöst, men jag hittade fynd. Hehe... Så jag är nöjd ändå.

Ha en bra lördag!

Anonym sa...

hej gumman ;) ja visst är det härligt med helg :) sååå skönt med ledighet :) fina saker du budat hem, kollar massor på tradera, har blivit riktigt biten :)

stor helgkram från mig :)

Ullis/Leva på landet sa...

Kulatt höra från dig. Har precis kommit hem. Har varit i Flen på lite jobb och fest. Så fina sakr du köpt på tradera. jag hra en laserskrivare då går det inte heller att skriva ut sådana bilder. Funderar på att köpa en skrivare från Clas O för 500:-. Hoppas att du återfått orken lite under dagen.


Ha en bra helg!
Kram Ullis

Malin sa...

Hej!
Vilka fina saker du hittat på Tradera. Liknande ljuspåse har jag nog tänkt sy ihop, tycker dom är så fina.
Hoppas du har en bra lördag!
Kram Malin

Annelie sa...

Jättefina saker du fått hem, gillade kortet speciellt mycket. Eller det var kanske inget kort, en schablon. Har inte så stor erfarenhet med sånna. Vi håller på och bygger om sovrummet har funderat på att ha något fint på väggen. En vacker text eller en bild. Får se vad jag hittar på!

Hoppas du har återhämtat dig efter en jobbig vecka och innehållsrik vecka!

Kram Annelie

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Men åhh den stryka på bilden är ju såå söt, vilken sida går du på tradera då? kuriosa?
Ja jag e så trött på rosa nu, konstant i 6 år.. så vi får se om de blir vitt eller svag ljusblå... Kanske en sekritär i väldigt svag rosa och skavd...
Kram Linda

Mitt vita staket sa...

Hej kul o ha hittat hit...första gången man är här o kikar..Kram Sussie