lördag 8 november 2008

Härlig helg...♥

Barnen sov och fredag kväll skulle avslutas framför en film.
På med projektorn, tända lite mysiga ljus och ...
då blev jag helt plötsligt pysselsugen.
Ganska otippat klockan 23.00 på kvällen eller vad säger ni?!

Den vita träplattan har legat läääänge nu och väntat på att jag ska skriva text på den.
Nu blev den äntligen klar och talar om vilket rum som är vår tvättstuga.



När jag ändå var igång passade jag på att gjuta lite hjärtan i stengips.
Jag använde en gammal chokladkartong som form och när gipset brunnit en kvart var det bara att ta ut hjärtana och börja bryta av dem i tillräckligt stora bitar.
Fram med en fil och så var det bara till att forma till dem!
Vad jag ska ha dem till?
Dekoration...
Var?
Inte en aning men det faller på plats. I promise:)
Lördagen började i lugn takt med frukost men sedan var det slut på lugnet.
In till stan där LillaJ hade tid hos frissan.
Så från att ha varit långhårig är han nu supersöt i sitt korta (och dagen till ära i olika färger) hår.

Han blev nöjd och glad med sin nya frisyr, bilden till trots:)
När vi var klara hos frissan blev det först att göra stan lite.
Nya skor till MellanJ införskaffades och så hittade jag några småsaker till barnens julklappskalender.Det blev en del springande i butiker och så hyrde vi en massa familjefilmer.
Sedan vidare till Coop forum (shoppa mer skor -vintern kommer ju snart), MediaMarkt och till slut Ica Maxi där vi storhandlade... ( tur jag hade värktabletterna med mig...låååång dag)
När vi trillade innanför dörren var vi helt slut!

Lite mat i magen var välbehövligt, så såhär på lördagskvällen blev det spagetti med en supergod baconsås till.

LillaJ gillar att assistera i matlagningen och denna gång var inget undantag.
Så efter lite handtvättning fick han ansvaret för att riva parmesan till såsen:)
Efter middagen hjälptes vi alla åt att röja undan i köket/vardagsrummet som då såg ut som något som Gud glömt;)
Därefter satte vi oss tillsammans för att titta på den första filmen som handlar om två agenter som ska rädda den ena agentens dotter som kidnappats av en vetenskapsman.
Ska kanske tilläggas att den ena agenten är en schimpans:)
Perfekt underhållning för våra yngsta söner!
Och jag drog på smilbanden jag med...
Nu varvar jag ner här vid datorn.
Imorgon är det full rulle igen.
Då ska vi fira min bror som fyller år och sedan ska jag och brorsan gå på fotboll.
Vårt älskade Hammarby spelar här i Norrköping och det får vi ju inte missa!
Vi har ju inget att spela för direkt och Norrköping har ju redan trillat ur Allsvenskan men vadå.
Fotboll är alltid fotboll.
Och Bajen är alltid Bajen:)
Hmm bilden ovan då?
Jo, det råkade visst slinka ner lite saker när jag handlade idag oxå.
Den röda brickan köptes på Coop och de läckra kulorna införskaffades på Indiska!
Kram och ha en härlig söndag
Annica

11 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Tänk att det blev lite saker med hem också, *s*. Har också en son som blivit kortklippt idag nämligen mellansoen. Han tycker fortfarande att det ok att jag klipper honom så vi kan spara de pengarna i alla fall. Jag har tur i år för barnen tycker inta tt de behöver någon julklappskalender.

Ha det bra!
Kram Ullis

annette sa...

Oj, Du är helt suverän på att blogga också;)
Ja, för Du är ju suverän på så mycket annat också, undrar hur man får för sig att gjuta hjärtan framåt natten? Men det är visst så med kreativa personer, på nätterna flödar energin, så fina hjärtan kan ju inte vara så svårt att placera ut i Ditt "hjärtliga" hem.
Lilla J blev verkligen annorlunda i sitt korta hår, ser mer vuxen på något sätt!?
Och så bra att han gillar kökssysslor, snart bjuder han nog Dej på middag!

Fotboll imorgon så kul, håller nog på Erat lag, IFK är ju inte mitt lag rent känslomässigt, men bäst är Djurgården;)

Ha nu en toppendag imorgon!

Kramelikram!

annette

annette sa...

Glömde en sak,så oerhört snyggt foto på ljus först i bloggen, speglar det sig på något sätt eller har Du fixat, eller ser inte jag hur det!?

Kramen //annette

Vero sa...

Jag har något till dig på min sida

Ha en fin söndag!

Vita hjärtan sa...

Hej!

Vad mycket fint du hittade och lillkillen....han blev ju jättesnygg!!!

Kram Annemari

LillaFlisan sa...

Vilken liten tuffing med nyklippt kalufs!
Så söt!
Tänk så himla kul det är att läsa dina inlägg!

Kram

Flisan

Anonym sa...

hej gumman :) tack för dina snälla ord, och jag förstod att det var du :) vilken söt son du har ( de andra är säkert lika söta *ler*). han ser supertuff ut :)

brickan är superfin och kulorna från indiska är toppenfina, lite discoshabby *fniss* skulle lätt platsa i min gran :)

hoppas allt är bra med dig, trevlig söndagkväll, nu ska jag njuta av chai och ensamma mammor på teve :)

stor kram sara

Anonym sa...

förresten, fint pysslat :) glömde nämna det :)

kram igen :)

Annelie sa...

Ni verkar ha haft en härlig familjehelg, fått mycket gjort samtidigt som ni har umgåtts. Härligt.

Imponerande pyssel, själv så tror jag att jag vid den tiden halvlåg i soffan, sovande framför tvn med munnen halvöppen och drog små timmerstockar.

Hoppas att fotbollsmatchen gick bra!

Kram Annelie

Södralycke sa...

Hi,hi känner igen det där! Inte kan man gå till mataffären utan att ha inredningsprylar med sig hem :) Söt skylt du pysslade till!

Hoppas du får en bra vecka, kram Johanna

Sara sa...

Hejsan

Vilken tuff frisyr sonen fick, och så snyggt med färg. Hur kan du komma på att pyssla mitt i natten ;-)
Kram Sara