fredag 28 november 2008

Familjefoto?

Godkväll i mörkret...
Ja, i datorns sken är det ju ljust men utanför var det länge sedan mörkret föll.
Sitter just nu och filosoferar lite kring familjefoton och noterar att det tametusan knappt finns en bild på mig tillsammans med familjen.
Kanske inte så konstigt iofs...
1. Jag avskyr nämligen att vara med på kort
2. Jag är den som alltid fotar...
Fyra foton finns det dock och de är tagna strax efter att ett nytt barn kommit till familjen.
Härliga minnen väcks till liv när jag tittar på dem.
Jag ser trött ut - men lycklig!
Ja, hur kom jag in på detta ämne kan man då undra...?
Jo, det handlar såklart om julklappar så här i adventstider.
Tänkte att jag skulle ge mina farföräldrar ett fint foto på barnen - det tror jag de skulle uppskatta!
Jag passade på att ta några stycken i somras när min syster med familj var här.
Ett sådant foto får det bli i paketet!
Då blir det ju alla barnbarnsbarnen på ett och samma foto.
Idag har jag oxå tagit en familjebild.
Den kan ni se här nedanför:
Det är hela gosedjursfamiljen som bor hemma hos oss som tronar i överslafen i lillsorkens rum.
Ja, den del av familjen som ännu inte flyttat hemifrån vill säga;)
Resten har nämligen lämnat oss för att flytta in i vår klädkammare.
Två stora svarta säckar blev det...
Jisses så mycket gosedjur!
Och inte kan jag göra mig av med dem heller...
Barnen skulle inte sakna dem men jag!
Jag är en sådan "sucker" när det gäller mjukisdjur.
Skulle kunna ha hur många som helst...
Så gissa vem som föll som en fura för denna underbara figur när jag julhandlade på ToysRUS?!
Jag äääälskar Ior och när han nu finns som julstrumpa måste jag ju bara köpa hem honom till sonen!!!
De andra barnen har redan fått en varsin tidigare men till LillaJ har jag inte hittat någon fin förrän nu...
När jag shoppade hittade jag ju en julklapp till mig själv oxå.
Kamerabatteriladdaren har ju varit försvunnen ett tag men idag dök den äntligen upp!
Det var maken (den oäkta) som var den skyldige...
han hittade den i sin datorväska *hmmpf*
Men nu är alltså kameran laddad och jag kan visa er den superfina hängare jag köpt!
Så där lagom vit och shabby kommer den att hänga i vårt sovrum inom en , förhoppningsvis, snar framtid.
Maken drog dock iväg till England idag så man kan ju aldrig så noga veta;)


Tre krokar har den iallafall och där ska jag hänga lite fina saker på en vägg i sovrummet.



Ikväll plockade jag fram lite pysselsaker.
Tänkte komma igång att pyssla lite senare, när barnen lagt sig.
Just nu är det lite för livligt för att jag ska orka...
Lite julinspirerat lär det nog bli för det är ju ändå 1:a advent på söndag vilket betyder startskottet för min julpyntning.

Idag slutade jag lite tidigare för att hinna hem för att ta hand om barnen när far deras skulle hinna iväg till flyget.

Medan jag väntade på bussen handlade jag en ask med dessa härliga hjärtan!
De är så dekorativa och luktar sååå gott!

Det blev oxå en liten hustomte inhandlad.
Klicka gärna på bilden så blir den större och du kan läsa vad som står...


Den provhängde jag genast på en av hallväggarna och se där får den nog hänga i vinter...!

Imorgon väntar barnkalas för lillskrot.
Han har bjudit några kompisar från dagis så här blir det både korv- och glassätning, lekar och fiskdamm på schemat.
Storasyster har lovat att vara lekledare och jag kan gissa på att vi båda är lite trötta när gästerna går hem;)

Nu ska här röjas lite och så ska vi packa godispåsar!

Ha en skön fredagkväll!
Kram Annica


17 kommentarer:

Nettan sa...

Så det är till & ha shoppat lite ;0).
Jasså karln i huset har dragit till England, vilken tur att dottern hjälper till på kalaset iallafall !
Ha en mysig 1:a advent...
Kram Nettan

Helena Sjögren sa...

Ja men va trevligt , då har du liiite att fixa med i morgon då. Lovar att du kommer somna ovaggad !
Go natt ! Måste ner å kolla idol resultatet nu !

Anneli sa...

Vilka fina saker...
Ha det så bra i helgen
Kramar/Annelie

Synnøve. sa...

Hallå på lördagsmorgon.
Sitter du vid köksbordet nu och myser?
Här brinner det några ljus och det börjar dagas ute.

Så den oäkte var den skyldige....
Tur du fick den innan han for iväg till Brittiska öarna hehe.
Hoppas nu att lillkillen får en fin dag med sina kompisar. Fast med syrran som lekledare går det nog knirkefritt.
Syrror är bra på sånt :D
Hjärtan är fina. Doftar de gott med är det ett extra plus.

Ha det så gott nu idag.
Själv ska jag snart fixa mig. Vi ska till stan senare. Maken ska på jobbmöte först, sen blir det julbord med posten.
Det ser jag fram emot.
Jag ska på julmarknad i Övrebyen medans maken är på möte.
Lovar ta bilder.

Ha det nu så bra.
Så hörs vi.
Kramen Synne.

annette sa...

Men Annica det kan ju vara trevligt för barnen senare i livet med kort på Dej! Fast jag känner igen det Du beskriver, tycker inte om att fastna på linsen men knäpper gärna andra.
Och idag knäpper Du nog hej vilt när kalaset går av stapeln och Du har fått tillbaka laddaren, man känner sig ju nästan halvnaken utan kamera numer;)
Så bra att Du ser till att affärerna hålls igång och köper en massa mysiga saker,läste någonstans igår att man räknar med sämre ruljans i år pga finanskrisen.
Tror Dina farföräldrar blir lyckliga över den julklapp Du planerar, men Du kan väl smyga med ett kort på Dej själv också:)

Jobba inte för lännge nu inatt med att göra 1:a advent;)

Stora Kraaaaaaaaaaaaaaamen //annette

Malin sa...

Vilka fina saker du hittat!!!!!Ska ut på stan i morgon och shoppa...=)

Ha en fin lördag!

Sara sa...

Hejsan
Ior strumpan var underbar. Ha det så kul på kalaset.
Kram Sara

Vero sa...

Du har något som tillhör dig i min blogg. =) Trevlig kväll och första advent!

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Det va' ju ett riktigt "hjärtligt" inlägg!! Skämt åsido, det va' fina hjärtan du visade upp. Alla de former! Kul med kalas! //Linda

Susanne Lindén sa...

Tack för titten hos mig! Fina hjärtan du fått tag på...gillar hjärtan skarpt. Hustomten var också jättefin.
Há en trevlig 1:a Advent

Ullis/Leva på landet sa...

Det var ju jättebra att laddaren kom till rätta. Gillar dina nyinköp. Man kan väl aldrig tro att du gillar hjärtan. *s*? Hatade allt vad Nalle Puh hette när jag var yngre nu tycker jag att de figurerna är så söta.

Många kramar Ullis

Lallis - liv och leverne sa...

Hoppas att det gick bra idag.)
Och ha en fin advent.
KRam Lallis

Line sa...

Tjingeling! Mycket fin hängare du fyndat...konstigt det där att det är så lätt att shoppa vissa saker. Jag har en fallenhet för prydnadskuddar, vilket gör att vi snart inte får plats varken i soffan eller sängen! Hoppas ni får en mysig första advent.
KRAM

Levindas Värld sa...

Hej!

Vilken söt Ior-julstrumpa, sonen din ser överlycklig ut :)

Och vilket sött tröstpris du har vunnit!!

Ja imorgon är det första advent, jag har pyntat en del idag, fått upp några ljusstakar och julstjärnor, det blir ju så mysigt *ler*

Ha nu en riktigt mysig advent!

Katta sa...

Vi är nog lika på minst ett par saker, jag gillar inte heller att bli fotad och står alltid bakom kameran.Och hjälp vad svårt det är att göra sig av med gosedjur här har vi med för många.Vilken fin hängare du köpt, det fixar du väl upp i ett nafs. Hoppas att allt gick bra med kalaset och grattis till lillskrot.Kram Katta

Ellas Inspiration sa...

Men så mysigt med lite pyssel. Jag och dottern har också grejat lite. Du får kika i veckan...

Får kika runt och se vad som har hänt sen sist. Veckorna räcker ju aldrig till att hälsa på...

Ha det så gott!

Kram Karin

Viola sa...

Hej Annica, så många fina fynd du gjort, vilka rara krokar och hjärtan, vill önska dig en fin advent med de dina, titta in så du blir med i butikens utlottning, kram