söndag 23 november 2008

Men oj vad jag blir glad!

Just nu är det som om de ramlar över mig.
Ja, jag menar de härliga uppmuntringar jag får från er goa bloggare i form av härliga kommentar och utmärkelser.
Ni skulle bara vete HUR mycket de betyder!!!
I mitt förra inlägg skrev jag att jag fått en award av härliga Annelie.
Gissa om jag blev förvånad när jag i en kommentar till det inlägget hittade en ledtråd till att jag fått ännu en award!
Denna gång kom den från Line med härligt inspirerande bloggen
Lines lycka .
Det som är extra roligt är att hon faktiskt gjort awarden alldeles själv!

Jag tycker den är fantastiskt vacker med bilden och de tre orden som står runt om:)

Jag gillar ju både Katter Kramar och Kärlek

Så tack snälla rara Line, du gjorde mig fantastiskt glad när du gav mig denna!

Line skriver att vi som fått den får behålla den alldeles för oss själva eller om vi vill, skicka den vidare till några utvalda härliga bloggare.
Jag väljer att skicka den vidare och denna gång ger jag den vidare till tre personer i bloggvärlden som jag verkligen uppskattar och som jag vet gillar både katter, kramar och kärlek;)
Katta - Rost och rosor
Ullis - Leva på landet
Lilla Flisan

Över till andra trevligheter, för det har helgen varit full av!

Igår firade vi, tillsammans med nära och kära, att vår minsting fyller fyra. Ja, han fyller ju inte förrän i veckan men släkten bor ju en bit bort så det blir till att kalasa på helgerna!

Tårtan är utformad efter födelsedagsbarnets önskningar med både bananer, mandariner och GODISBILAR ovanpå. Älsklingen älskar bilar i alla former.

Gissa om han blev glad när nästan alla paket innehöll både leksaksbilar och kläder med bilar på:)!

Själv blev jag oxå glad.
Främst över att mina farföräldrar orkade åka med hit för att fira sonen men oxå för den fina presenten jag fick.
Jag är nämligen mycket förtjust i amaryllis och det var en sådan jag fick:)

Lillsorken var mycket nöjd med sin dag och somnade helt utslagen i min famn...:)

I morse fanns det inget bröd hemma då vi klantade oss igår och glömde köpa hem...
Men det problemet löste dottern och den snart fyraårige sonen genom att baka scones:)
Härligt gott tillsammans med en kopp te!
Full av energi gav jag mig sedan ut på shopping.

ToysR`US var målet för dagen.
Julen står ju snart för dörren och lillsorken måste ju få present även på sin "riktiga dag".
Men visst hann jag med en sväng in på några intilliggande butiker medan jag väntade på maken som suttit i möte några timmar.
Vad jag köpte för ni se vid senare tillfälle för jag har ingen kamera att fota med just nu.
Batteriladdaren är fortfarande försvunnen...

Jag kan iallafall bjuda er på en bild från en av butikerna jag besökte idag.
De hade så otroligt ljuvliga möbler i vitt som jag kärade ner mig i.
Golvspegeln skulle t.ex passa perfekt i mitt sovrum:)

Till en annan dag...
Kram och ha det så bra
Annica

PS. Jag har inte hunnit in till er i helgen och det känns lite tomt! Ska försöka titta in under morgondagen. Jag har saknat er!


29 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Haha nej jag har inte hunnit runt till dig förrän nu. Precis när jag satt och läste ditt inlägg så kom din kommentar. Då får du dubbelt upp av den då. Men det är du så väl värd som du kämpar på. Har du inte fått den på din andra blogg så kan du ta den där. Så kul med allt kalasande. Så söt son som ligger helt utslagen.

Nu ska jag besöka din andra blogg.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

På min gatan i stan sa...

Vilken fin award, grattis! :-)

Kram!

Unknown sa...

Oh så sööt lillplutten är!
Trött efter allt firande.

Har inte heller hunnit runt i helgen, men det är desto roligare och skönare nu när man sitter här och njuter och skrattar och bara känner gemenskap med så många underbara människor.

Ha en superskön måndag!
Kramar Malin :)

Anonym sa...

halloj :) vilken dag lilleman hade, vad roligt att han blev nöjd och att du också fick en present :) grattis till awarden föresten :)


åh vad gott med scones, det levde jag nästan på när jag pluggade.. lika gott än idag, rykande färska med te till... mmmm!!

stor kram sara

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Grattis till award!! Flitens lampa lyser ju hos dej, så KLART att du ska ha uppmuntran! Vilket härligt "BilTema" sonen fick! Scones, mmm.. ser supergott ut!!! //Linda

Synnøve. sa...

Grattis till den otroligt fina utmärkelsen. Den var vacker.
Såg den smarriga tårtan och blev sugen. Men inte på banan. Då får jag kolik....
Klart han blev nöjd när det var bilar på den. De är goda ju....
Att hela släkten kan samlas är bara så underbart.
Saknar de sammlingarna. Blir liksom inte samma sak när man bor långt bort.
Ska till stan i morgon. Ska se om jag finner mig en amaryllis eller två då.
De är vackra.
Nu fick jag lust på scones här. Farligt att frestas så där ju hehe...
Ha nu en bra måndag, akta dig på hala vägar och glöm inte leva lite trots mörker och kyla.
Kramen från nabolandet.
Synne.

annashusidingtuna sa...

Grattis till din award, den är verkligen jättefin.
Tänk att ubgar bara kan slockna så där, men det brukar ju vara så efter kalas...
Kram Anna

Helena Sjögren sa...

Så då har vi firat både du och jag i helgen. Tack så mycket för din hälsning hos mig .
Ha det bra ! Kram

Elzie sa...

Grattis till utmärkelsen. Den var verkligen fin. Gillar också katter även om jag inte har någon just nu. Men det har ju sina rutiga och randiga skäl.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Vero sa...

Den där spegeln skulle jag med vilja ha... Finns mycket fint och man skulle behöva ha ett så stort hus som möjligt för att få plats med allting som man vill ha.

Ha det gott!

Vecka - Vecka sa...

Grattis till awardsen!

Roligt med kalas, förstår att man blir trött..

Ha det så bra!

Kram,Lotta

annette sa...

STORT GRATTIS till Awarden Du är värd den och alla fina ord, både från mej och andra bloggare.
Har ju kommenterat helgens kalas på andra bloggen, men oj så söt och nöjd lille J ser ut efter sin stora dag.

Ha det nu så bra i vintervädret som kom till oss idag!

Stora Kraaaaaaaaaaaaaamen //annette

Vero sa...

Här är allt toppen. Har semester i ytterligare en dag till, så det känns väldans bra. =)

♥ Fyra årstider sa...

hej
Jag har varit dålig på att kommentera sista tiden..har tyvärr inte den tiden...men idag är jag sjuk. Vad gullig han var lillkillen med att somna och vara så trött på kalasdagen...
Kram Lotta

Gårdsromantik sa...

Vilken liten raring - han verkar vara fullständigt nöjd över dagen!Så vackra möbler du visar - spegeln var så fin!

Kram Maud

Stina sa...

Åh lille gossen. Snacka om helt slut.:-) Kramis gumman

LillaFlisan sa...

Men du är väl ändå en liten ljusspridare!!!!!!

Tack, sälla söta!!!!
Jag är sååå hedrad!!

Måste bara skriva att bilden på "lillsorken" är helt fantastiskt underbar!!! Han är verkligen HELT utslagen :-)

Så gulligt!
Vi har också ett födelsedagsbarn i veckan, rättare sagt imorgon fyller dottern 14år!
Tänk det var ju nyss jag höll henne i min famn som ett litet knyte......

Ja, tiden går...


Kram

Flisan

Sara sa...

Hejsan
Grattis till den fina awarden. Härligt med lite kalas.
Kram Sara

Anonym sa...

Grattis till din fina utmärkelse.
Mmm, klart man blir helt slut efter kalas.
Hihi, alltid roligt när man kan glädja någon med en överraskning..
Ska skicka saken till dig imorgon:-)
Kram

Katta sa...

Ja men visst gillar jag katter, kramar och kärlek :) tusen tack för den Annica.Och grattis till dej själv med förståss.Vilken smarrig tårta lillsorken bjöd på och scones åt vi i lördax då vi glömt att köpa bröd får nog lära barnen att göra det på helgerna såg även på en annan blogg idag att barnet i huset bakat scones.Den spegeln är jättefin, kram Katta

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hallå, hallå! Ja visst, ett badrum kan du ju göra hur dyrt som helst. Men man får ju rätta mun efter matsäcken. Är ju fler rum som ska inredas :) Ja det ska bli roligt att visa er alla hur det blev. Dröjer iofs ett tag men det kommer :) Hur är det med dig då? Hoppas allt är bra?! kram Maria

Anonym sa...

hej gumman ;) jag hade också önskat mig huset i all evighet men jag fick det inte heller (önskat mig det i ett år minst), så jag ledsnade att vänta och köpte det till mig själv. la in en ljusslinga i den igår istället för värmeljusen och nu funkar den som mysbelysning och man slipper passa ljusen, blev toppen :)

hoppas allt är bra med dig..

kram sara

Stina sa...

Du har ett gott hjärta du.:-) Puss

Living by Milla sa...

Hej vännen!
Först vill jag tacka dig för alla goa och peppande kommentarer- det betyder mycket för mig.Jag har varit jättedålig med att kommentera själv men tiden och orken har inte räckt till.

Grattis i efterskott till din söta fyra åring!

STOR kram
Camilla

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Grattis till din utmärkelse! Och Grattis också till din fyraåring!
Scones var längesen jag åt... nu blev jag sugen på det!
Kram
marie

Anneli sa...

Stort Grattis till Awarden...
Vad roligt att hon gjort den själv...
Kul med firande.
Kramis/Annelie

Ofelias Hus sa...

Grattis till awarden !
Vilken god tårta, smaskens...så söt födelsedagsbarnet är, helt utslagen av allt firande...

Hoppas du hittar laddaren, jag lider med dig...

Kram
Anette

Viola sa...

Grattis Annica, visst är den fin, vad söt han är den lillkillen när han däckat ihop efter det födelsedagsfirandet, hoppas allt är bra i kylan, men imorgon vänder det ju tydligen igen, synd på allt det vackra vita, kram

Hagbacken sa...

Stoort grattis till den fina utmärkelsen, samt den goa sonen..han såg så söt ut där han låg!

Härligt med amaryllisar, men som vanligt har jag allergisk son då tyvärr...så jag får njuta av att titta på era vackra bilder ist...;)

Kram Linda