torsdag 9 juli 2009

Dagen med stort D

Då har vi nu kommit till den sista dagen på vår Gotlandssemester.
Den viktigaste dagen för mig...
Efter att ha packat ner tältet och checkat ut från campingen fick bilen ta oss till Kyllaj där vi varit tidigare i veckan.



Det var en fantastisk dag.
Solig och varm men blåsig.


Nere vid hamnen väntade tre personer på oss.


Det var nämligen på denna sjunde semesterdag som vi två blev en.
Efter 17 och ett halvt år tillsammans valde vi att gifta oss.
Efter en riktig kris som lärde oss mycket.
Att kärleken är störst och att den kan överleva det mesta.

Jag behöver nog inte skriva hur stor denna händelse är för mig.
Känslorna liksom svallar över när jag tänker på det.
Att T som aldrig skulle gifta sig faktiskt ville att jag skulle bli hans fru...

Så där vid hamnen lovade vi varann att älska varandra och att finnas för varandra.
Alltid
Amor Vincit Omnia som det står i våra ringar...
På kvällen tog vi färjan hem som nygifta och redan nästa dag var vi ute och flängde igen.
Då var det Trosa som hägrade.
Alla barnen skulle springa Trosas stadslopp.
Och sedan blev det Italien och bröllopsresa.
Och sedan Stockholm

Nu har vi varit hemma i flera dagar och bara varit medan regnet formligen dränkt allt omkring oss.
Min ena Mårbackapellis var så dränkt att jag var tvungen att ta in den i badrummet och dra på golvvärmen.

De andra pellisarna står nu under tak på farstukvisten och jag håller en tumme för att regnet inte faller horisontellt!



Alla pelargoner har inte börjat blomma än, men är fyllda med knopp.

Det kalla vädret som varit fram till midsommar är nog en bidragande orsak så jag hoppas verkligen att sommarvädret kommer tillbaka med sol och värme!



Det är ju liksom inget kul när blommorna helt plöstligt ger upp!



Ja, ni ser ju hur illa det gick för min Petunia...
Det positiva med det hela är att min "Welcome"-skylt börjar få rätt rostiga look!

Med en bild på regnvåta pelargon-knoppar avslutar jag dagens inlägg.


Ta hand om er!
Kram Annica

14 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Gotlandsbilderna är ju helt underbara. Förstår att de betyder väldigt mycket för dig. Verkligen så kul att det blev bröllop efter er vinter och vår. Kul att du hann in en sväng i pausen. Är ju den enda fördelen med reklam, *s*. Mina pellisar har inte heller mer än knoppar. Som tur är står de lite skyddat men få nog kolla dem ordentligt i morgon.
Kram Ullis

Katta sa...

Tycker det är jätteroligt att ni gift er efter så många år. På sätt och vis tycker jag att det är väl då man borde göra det då man verkligen lärt känna varandra och vet vad man ger sig in i. kanske finns det hopp för mej och min oäkta med efter tolv år nu, vem vet en dag så kanske.Säger åter grattis till er.Kram Katta

lottens vita och gröna sa...

ohhh annica så nu blev det av då, största grattiskramen från mig!
vad härligt att få vigas på gotland! ha det gott, varmkram lotten

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Så fint du skrier!!Sommen romantisk film...får nästan tårar i ögonen ju!
Känner sååå igen mig...i gifte oss efter15 år..hemligt...efter en kris..redamn sama dag ar det iväg till Egypten! Bara barnen ar med...men de visste inget förrän det ar dax...fast jag satt med brudbukett i knät!!!
Nu har vi vart gifta 5 år om ett halår!!;))
Kärleken besegrar allt!!!

kram!!

mysiga heestrand sa...

Grattis till bröllopet. Mysigt att gifta sig på Gotland, där det är så fint.Lycka till i fortsättningen.
Kram Marita i Heestrand

Susihus sa...

Va härlgit med bröllop på Gotland. Jag blir helt sjuk nu när jag ser dina bilder därifrån. Längtar redan dit, hoppas att det blir en sväng till denna härliga ö under semestern. Må gott
Kram

LillaFlisan sa...

GRATTIS!!!!!!

Gud vad häftigt. Ja, kärleken övervinner......


Kram

Flisan

Mjuka sa...

Grattis så mycktet vännen!! Så roligt med bröllop! Önskar dig/er lycka till! Vi firar 5 årig bröllopsdag den 17 juli.
kramkram Malin

Elzie sa...

Åh vad kul att ni gått sta och gift er. Skönt när svårigheter drar ihop folk istället för tvärtom. Stort grattis till er.
Och visst är det tråkigt med blommorna. När äntligen mina pioner slår ut, ja då kommer regnet och slår sönder dom! Men, det är ju så naturen är. Och några av mina pellisar skulle nog må bra av lite fotvärme också.
Hoppas ni får en skön helg.
Kram Elzie

Cc sa...

Man får grattulera. Tack snälla för komenataren, jo nu skall hon inte ringa och ha hjälp här med, Man vänder inte kappan efter vinden eller biter den hand som föder. Karm

Vita hjärtan sa...

Ett jätte-jätte stort Grattis och Lycka Till till er två som blivit ett......! Underbara bilder.....!

Kraaaaam Annemari

paxbonum sa...

Pelargoner är en favoritblomma för mig också! Hade jättetur igår och de sålde ut de lite dyrare varianterna som mårbacka, äppleblomspelargon mm. för bara 20 kr st, på m-blommor ett riktigt fynd. Det blev hela sex stycken som jag släpade med mig hem på bussen!

Jag har inte varit på Gotland sen 1999. Men har man en gång varit där längtar man alltid tillbaka dit igen tycker jag. Det är ett riktigt sommarställe, inte minst för bröllop! Grattis!

MVH R-M

Anonym sa...

Grattis till ert äktenskap! ♥

Angående utbildningen så förstår jag att lärarutbildningen är något speciellt. Jag har alltid drömt om att bli lärare men det är en lång väg dit och jag är rädd att jag ångrar valet under den tiden. Så då jag läser jag hellre ekonomi som kan ge mig mer jobb.

Kram!

Dorthe sa...

Hejsa.....
Grattis till bröllopet:-)
Rigtige fine/romantiske billeder fra Gotland.
Ser ud til at i rigtig har nydt turen:-)
Jeg har ferie nu, og kunne godt tænke mig lidt bedre vejr...
DET REGNER OG REGNER øøøøv.
Men så får jeg også lavet lidt indenfor...
Har lige malet vores seng:-)
Ønsker dig en rigtig god Weekend:-)
Kram Dorthe