torsdag 16 juli 2009

Semesterlunk eller bara allmän trötthet?

Hej på er!
Hoppas allt är bra med er!
Själv har jag haft en sådan där dag när jag varit långt ifrån på topp.
Känt mig lite hängig och orkeslös.
Jag gick till och med och la mig och sov mitt på dagen.
I flera timmar låg jag där och snarkade.
Vågar inte påstå att jag blev så mycket mer allert efter det.
Men skönt att sova var det!
Skönt var det oxå att efter favoritprogrammet som går vid åtta...(hmmm undrar vilket det kan vara?) ta och kasta in barnen i bilen och åka iväg och ta ett kvällsdopp.
Jag, den äkta maken och de fyra barnen fick husera helt ensamma på badplatsen.
Ingen trängsel med andra ord...
En hel timme plaskade vi runt innan bilen åkte hemåt igen.
Det är sådana tillfällen som man minns med glädje när höst och vinter smyger sig på igen!
Jag hade inte kameran med men mobilen funkar ju lika bra...
Här ser ni en bild på hur ljuvligt vackert det är!
För några dagar sedan hjälptes jag och maken åt att röja ur garaget.
Helt tomt kommer det aldrig bli.
Jag är en för stor samlare för det...
Här huserar både kartonger med kläder från när barnen var små och loppisfynd och möbler.
80 kvadrat där man skulle kunna ha fyra bilar.
Ibland får vi inte ens plats med en...
Men maken uppskattar att jag iallafall försöker röja ur...även om vi blir osams om sakernas vara eller icke vara.
Men nu så blev det faktiskt ganska tomt och två släpkärror gick till tippen.
En del saker blev det kvar förstås...
Som jag tänker sälja på min egen lilla loppis.
Som jag såklart ska ha i garaget*ler*
Igår fylldes dock garaget på med mer saker igen.
(Nej jag har inte varit på loppis*flinar*)
Jag har städat klädkammaren...
Den är nu helt tom!
Och sakerna står nu i... garaget...
Det var Makens förslag att vi skulle bära ut allt dit för att kunna sortera (i hans ögon) bråten...

Själv vill jag inte skiljas från nästan något av det som stod här...
Vi får väl se vem som vinner den kampen!
Klart är iallafall att sakerna inte ska tillbaka in i klädkammaren.
Här ska nämligen byggas om.
Framåt september/oktober kommer ni få se vad som hänt med kammaren.
Då beräknas det nämligen vara klart!

Nu går vi in på de sista dagarna av makens semester.
Själv är jag ledig ett par veckor till.
Kram Annica

7 kommentarer:

marita blücher sa...

Hej Annica,
Tusen tack för din rara kommentar - blir lika glad varje gång jag får sådant beröm ! Visst är det härligt att få rensa ut ibland - vi har en jättevind som snart är proppfull med grejor (och skall vi vara helt ärliga är mer än hälften skräp). Till hösten har vi bestämt oss för att göra en seriös städning och utrensning. Det skall bli spännande att se vad som skall hända med klädkammaren.
Önskar dig en underbar helg.
Kram/Marita

S o F sa...

En fantastiskt vacker kvällsdoppsbild Annica! Så fint, så fint...

Det kan man inte tro att det är taget med en mobilkamera, i alla fall inte min. ;)

Ha det gott!

Elzie sa...

Jo, nog kan man samla på sig alltid, men här samlas det i källaren istället! Nu har vi röjt ur lite i alla fall och det är skönt. Jag hade gärna slängt ändå mer, men det kan ju vara bra att ha (enligt maken då!).
Här börjas semestern på måndag och det är underbart skönt att ha 5 veckor framför sig. De 4 första är maken ledig så då ska vi slå oss lösa med ledighet, sen ska jag göra något åt skåpen i köket. Det ska åtminstone BÖRJAS där, haha.
Ha en skön helg.
Kram Elzie

Tankar tar tid sa...

Jag ber om ursäkt att jag inte svarat dig tidigare men jag har inte varit inne på min blogg på ett tag.
Nu bär det av på semester i övermorgon men jag kommer förhoppningsvis med några inlägg när jag kommer hem igen.

Ha en fin sommar
Christina

Märta sa...

Visst är det bra att rensa ur ibland. Men här vänder jag och vrider på grejerna och sen åker det tillbaka in i förråden igen. Beundrar er som kan slänga.
Vad det såg fint ut på bryggan där ni tog kvällsdoppet. Det blir något för er att minnas i vinter och jag tror barnen tar sådant med sig i livet som härliga stunder med familjen.
Ha det så gott! Märta

A home far away sa...

Vilket underbart sommarfot,spara det förstora och titta o dröm dig bort mörka vinterkvällar!!

Kram Gunilla från Singapore

Cc sa...

Man borde ta till vara på det naturen bjuder (mer). Det blir billigare och mycket godare. Du skulle se skörden av svamp jag har idag. Kram