måndag 27 juli 2009

Ilsken som ett bi

Jag är en ganska temperamentsfull dam.
Speciellt om det är saker som går mig emot.
Som idag...
Då hade jag för första gången på länge plockat fram symaskinen.
Tänkte sy mig lite saker.
Men den nedrans maskinen ville inte alls vara med på noterna utan krånglade av bara den.
Jag tror det slank ut både ett och två fula ord ur min mun när jag satt där.
Hade god lust att "spöa upp" symaskinen.
Men vad hjälper väl det?!!
Som tur är finns det ju saker som gör en glad oxå.
Som att få piffa och puffa till exempel.
Det är skojsigt!
Så idag, för att göra mig själv lite glad igen efter att ha bråkat med den dumma, dumma symaskinen, tog jag och travade runt med mina dalahästar och provade att ställa dem lite här och där i filmrummet/allrummet på övervåningen.

Jag ställde dem i olika konstellationer men till slut blev det så att alla de orangea hamnade på ett och samma ställe, i trappen.
Det tyckte jag blev bra!

De lite mer pastelliga hamnade på den vita skolbänken där de gör sig bra:)

I Dalarna sprang jag på en sak som jag bara inte kunde motstå att köpra, vilket jag ju inte berättat för er...
Ett par turkosa bagheeraskor:)
(de ser lite blå ut på bilden men i verkligheten är de härligt turkosa)


Så till dagens arbete.
Idag har tillverkats små söta påsar som kan användas som doftpåsar och ljuspåsar.
De senare går även att använda som vas med en glasburk inuti (ja det har man ju till ljusen oxå förstås för annars tar tyget eld*skratt*
Och så har jag massproducerat hjärtan och det var när jag sydde dem som den f-de symaskinen bråkade och bråkade.
Dem ska jag använda till dekoration av lite annt som jag pysslat med:)
Just ju, måste ju visa min lilla dekoration...
Fick ju några nycklar med i Traderavinsten som jag kunde använda till detta ändamål:)
Söt va?!!
Denna ska jag ge till maken:)

Ha en härlig kväll och morgondag
Kram Annica

15 kommentarer:

annette sa...

Aj, aj inte bra för blodtrycket, fick Du ordning på den j.... maksinen sen?
Du måste ha satt fart när Du väl kom igång idag;)
Imponerad är ju jag som inte fattade ett dugg vad Du pratade om att Du skulle göra med det där bandet eller vad nu heter. Pysslissar och icke pysslissar har nog olika delar i hjärnan som jobbar tror jag.
Verkligen fina saker som jag förstår att Du kommer att njuta av, gillar Dina bilder mkt, tycker Dina dalahästar blev så fina på bilderna i sepia, konstigt att man tycker så egentligen för dom är ju så starkt förknippade med färger.
Sov nu gott och njut av allt Du gjort idag!
Ps. Dom skorna är jag lite avis på!

Kramen //annette

Ullis/Leva på landet sa...

Jag tog inte ens fram symaskinen idag.Ska sy tre hjärtan som jag tryckt på men nu är i alla fall trycket på plats så får vi se när jag kommer upp i morgon bitti om jag får till det. Vet att jag svor ve och förbannelse förra gången. Ett måste dessutom bli perfekt då jag fått en beställning av grannen på det

Kramar Ullis

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Måste ju kika in här med ju;)
vad du har pysslat o fixat!! Så söta ljuspåsar sååå! Med så sugen på att sy...vi (mamma) ade med en bråkig symaskin,,.men nu strejkar den totalt!! Trist!!

kram o nattis Millan ♥

Katta sa...

Ja du Annica, som sömmerska kan jag inte annat än trösta dig med att det är sant. Symaskiner är dumma! Du skulle bara höra mig när det krånglar, det finns nog inget som kan reta upp mej så mycket som en krånglande maskin oftast krånglar de när man har brottom med och är trött förståss. Tycker i allafall att du sytt fint på din antagonist.Ha det bra, kram Katta

Anonym sa...

Åh! Vad jobbigt när man ska sy och sen bara krånglar det. :C Jag brukar ge upp när den krånglar. :-)

Krams!

patrick sa...

hi hi låter ju bekant de där med symaskinen.

Vero sa...

Vet du, när jag skulle länka på FB till min blogg kom DINA bilder på dalahästarna upp som alternativa bilder... Mysko va? Jag tyckte det var helkonstigt iallafall. Jag valde ingen av dem som miniatyrbild, även om de var så fina.

Hoppas allt är bra med dig och att du har lugnat ner dig lite. *flin*

Anonym sa...

Hej!
Oj, så mycket du har gjort bara på några dagar när jag inte tittat in utan latat mig!
Och det ska jag säga dig att här osar det svavel också, när saker krånglar. Jag kan tända snabbt men blir lugn snabbt också.
Dina dalahästar är toppen, jag gillar de också och har några själv. Och nu står dina fint på rad. Läckert med de i pastell också, har inte sett såna tidigare.
Furu, furu, furu, så var vårt hus också och mycket färg, olika i varje rum och dessutom bårder halvvägs på väggen med olika färg på tapeterna upp och nere. Det var så man blev lite sjuk av detta!
Men nu är väggarna vita och ljsugrå. Golven ljusgrå och trappen vit och grå. Lugnt och fint! Så jag förstår vilket jobb du har, med fyra barna dessutom! Men du gör så snyggt! Men låt det ta tid.
Hulda

Stämningsfullt sa...

Hej!
haha ja det är inte så lätt alla gånger :)
Tur att du blev på bättre humör sen :)
Kram!

Cc sa...

Vad pysslig du har varit. Kram

Levindas Värld sa...

Ååh vad det är irriterande när symaskinen bråkar, då kokar man!!!

Men du fick ju till en hel del sött ändå, ljuspåsarna var ju verkligen charmiga :)

Ha det gott!!

Åsa sa...

Vilka fina påsar du sytt! Lite avis, måste nog snart prova jag mé. Men symaskinen å jag brukar sällan hålla sams. Annars är det mest bakom ratten mitt humör kommer fram ;)// Kram Åsa

Hanna sa...

Ser ut som du hunnit massor trots symaskinskrångel.
Hanna

Cc sa...

Haha , ja visst går det bra att smaka. Hra ju skurit upp om någon ville ha. KRam

Södralycke sa...

Dessa symaskiner!! Jag och min nya symaskin blev osams och jag vägrade använda den på 3år....i somras slöt vi dock fred så sedan dess har det faktiskt blivit lite sytt. Krånglar det för mycket så tappar man ju liksom sugen. Vilka fina saker du fick till trots allt!

Kram Johanna