tisdag 7 juli 2009

Lite baklänges

Hej på er i regn och sol:)
Idag blir det ett inlägg som liksom blivit baklänges...
Här är en bild från vårt köksbord.
Den uppmärksamme kan se att det står en liten påse till vänster på bordet, längst ner i kanten.
Ser ni?

Min äkta make skulle shoppa lite kläder på Vingåkers Factory Outlet och ni som känner mig vet väl vad som hägrar för mig där?!
Iittala Outlet...
Jag fick såklart med mig en påse hem!
Och nog kan ni som känner mig gissa vad som fanns i påsen?!!
Ja, smågyttret var kanske inte så lätt att lista ut men det jag syftar på ser ni nog?!!
En Marimekkoskål!
Hurra sa maken;) och undrade sedan vilken färg det blev denna gång.


En liten glasfärgad tingest blev det så nu har mina stora mörkblå, turkosblå och den gröna fått en liten liten kompis:)
Och den är sååå söt så den får nog sällskap av fler i framtiden.
*ler*

Hur hamnade vi egentligen i Vingåker en solig dag som denna?
Ja, det kan man ju fråga sig... för att gå i affärer när solen gassar brukar inte vara någon höjdare.
Speciellt inte tillsammans med fyra barn!
Vi hade helt enkelt varit och badat i Södermanland.
I timmar hade det plaskats och solats men så kom regnet helt plötsligt...
Regn hade vi ju ont av på Gotland...
(snygg övergång va*fniss*)
Och nu har vi kommit till dag fem på vår semester på den fantastiska ön.
Vi hade planerat att komma till ett visst ställe.
Varför vi skulle dit visste ju ingen mer än jag och den då oäkta maken.
Men vi var helt enkelt där och rekade.
Hittade den perfekta platsen för oss att vigas.
Under denna dag stannade vi till på en hel del vackra platser ur mina barndomsminnen.
Slite med sin camping, semesterby och underbara sandstrand har jag många minnen ifrån.
Ja, jag har aldrig campat här men många dopp har det blivit genom åren.
Mina farföräldrar har bott här nästan varje sommar under de senare åren och vi har släkt på orten.
Hos dessa släktningar bodde vi när jag var barn.
Det var underbart!
Stranden är lång och härlig.
Och så låg här en liten kiosk där vi köpte glass och Bugg (tuggummi).
Cementfabriken är ett säkert kännetecken för att man hamnat rätt om man inte är säker på att man hamnat i Slite.
I Hide tillbringade jag tre veckor en sommar.
Jag var här med en kompis och vi hade superkul och gjorde en massa ofog hela tiden.
Ett riktigt stort minne från dessa veckor var att vi åkte till Kneippbyn och såg vår första riktiga konsert.
Pernilla Wahlgren och Bröderna Ingrosso stod på scen...
Jag kan nästa höra hur alla ylar till de höga tonerna av Picadilly Circus... jag var elva år:)
Och så till sist: målet för dagens resa.
Kyllaj








Ha en härlig dag, var du än befinner dig!
Kram Annica
som befinner sig i ett regnigt Östergötland

9 kommentarer:

Åsa sa...

Nu har vi bestämt oss, sticker till gotland i slutet på nästa vecka!! Vad får vi INTE missa??
Sist var vi bara i Visby och lummelundagrottorna. Åker utan barn... Och bil ;) (vi ska hyra en där) //Kramar Åsa

Vicki sa...

Inne och kikar i din blogg. Sätter ett litet avtryck efter mig.

Hur gamla är dina barn?

Vicki

Katta sa...

Hallå där! Jättefin skål du fått och så fina resebilde du visar. Undrar bara om du bytt förnamn också sen bröllopet ;) Du undertecknade din förra kommentar hos mej med Abbuca :D Fast du var väl bara lite för snabb i fingrarna skulle jag tro. Kram Kattaruscka

Anonym sa...

Vilka fina bilder du visar. Hoppas allt är fint med dig.

Kram Benita

Viola sa...

Ojoj oj...dina bilder från Gotland är helt underbara..har sagt förut vad du skulle kunna extraknäcka som:)..

Här visar sig en blå himmel just nu men igår var de ett otroligt väder mad alla möjliga vädrlekar, ha en fortsat skönt lov! KRAM

Susihus sa...

Härligt med lite shopping. Ha en fortsatt skön sommar=)

annette sa...

Ja, lite baklänges kanske det var, men även så att vi är i ofas med varandra, Du bloggar som sjutton just och jag vill njuta av bilder och texter, men jag jobbar som sjutton och hinner inte med i Din takt just nu, så jag snabbtittar och snabbläser så går jag jag tillbaka och njuter ordentligt när Du inget vet;)

Kramen på Dej!

annette

Ullis/Leva på landet sa...

Här duggar inläggen tätt just nu. Fast jag också är ledig hinner jag inte alls med i ditt tempo *s*. Blir ett inlägg i morgon i alla fall, tror jag. Så ni har sol. Undrade just var den håller till just nu. Vi har haft regn och åska hela eftermiddagen, och nu regnar det bara. Katten är supersur för att hon inte kan vara ute. Håller på att river huset och jagar allt.

Kram Ullis

Vecka - Vecka sa...

Vilken fin skål! Har en grön och en rosa men en genomskinlig skulle nog också sitta bra!

Fina semesterbilder!

Kram,Lotta