söndag 5 juli 2009

Lite trötter

Visst är det roligt att ha semester.
Men det där med att vila...nja, det går det sisådär med!
Två veckor av kringflackande gör att man till sist blir lite trött trots att allt är roligt.
Först Gotland, sedan Trosa, därpå var det Italien och nu i helgen var det Stockholm.
Jag kan lova att det ska bli skönt att få sova i MIN säng i natt!


Tänkte att jag ska visa några bilder till från Gotlandsveckan.
Idag blir det dag fyra som får åtnjutas i bilder:)
Jag har precis som tidigare gjort små vykort som är klickbara att se i lite större format.


Visby är en riktig favorit.
Här har jag tillbringat många dagar i mitt liv.
Min gammelfarmor ochgammelfarfar samt mormor Karin (min farmors mamma) bodde här. Så det har ju blivit så att många i släkten bor i krokarna.
När jag blev tillräckligt gammal att åka till ön själv bodde jag alltid i Visby.
Hemma hos en släkting eller hos en kompis innanför murarna.
Så jag känner att jag hittar ganska bra.
Visby är så vackert och annorlunda med ringmuren och ruinen i fokus.



I Visby finns så mycket att titta på.
Almedalen är väl allmänt känt och jag tycker parken är riktigt vacker sommartid.
Man kan ju ta en titt i Botaniska trädgården om man vill njuta riktigt av vackra växter.
Eller så kan man bara strosa runt och titta på de många vackra husen som sommartid bekläs av prunkande rosenbuskar.
Är man ute efter vatten finns det även det att njuta av både i form av hamnen och flera badplatser.

Innanför murarna finns en byggnad som betyder lite extra för mig.
I Visby Domkyrka gifte sig nämligen mina farföräldrar och jag tycker att den är alldeles alldeles extra fin bara för det:)



Shopping i Visby?
Ja det finns ju en hel del roliga butiker att titta in i om man vill handla.
Jag hittade bland annat en liten inredningsbutik där jag kunnat handla upp hela sortimentet.
En massa fina shabbysaker...
Lantligt romantiskt...
Ja, preciiiis i min smak.
Men det var ingen shoppingresa i den bemärkelsen så jag kom bara hem med tre påsar te från Kränku.
Vad sägs om Kärlekste?
Det är väl passande för ett par som planerar att gifta sig?*ler*


Och så blev det faktiskt en liten kasse oxå.
Med lamm på.
Tycker den är supersöt i precis rätt färgskala och allt:)

Nej nu ska jag gå och vara lite social ett tag.
Dottern ska åka bort i en vecka och jag kommer sakna henne så!
Kram Annica

8 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Så skönt att du har fått komma hem igen. Njuter idag igen utav dina härliga vykort från Gotland. Det är mycket som jag ser som mina killar skulle gilla. En inredningsbutik är ju helt i min smak. Du krama dottern ordentligt om hon ska vara borta så länge.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

karofina sa...

hej på er och oj vilken lyx att fara till gotland och italien!! gotland är ju som ett helt annat land, dit vill jag ocå fara snart igen. minns att vi var där mycket som barn, vilka minnen....
men sen vill jag ju gratulera er stort till äktenskapet!!!! åh va kul!! vilken härlig överraskning för barnen!

fortsatt skön sommar, kram karro!

annette sa...

Vore underligt om inte en viss trötthet skulle infinna sig efter denna rivstart med en massa stora händelser.
Här idag bilder från ett Gotland jag känner igen, det regnade när jag var där men ändå känns mkt välbekant.
Men nu har "svenska" sommaren kommmit så Du kan slappa i sängen på mornarna och ta det lungt;)

Hälsa J att hon skall ha det så bra på sin semester!!

Kramar!

annette

Hanna sa...

Så mycket fina Gotlandsbilder.
Hanna

Ofelias Hus sa...

Men vad ni har rest runt...förstår att det känns skönt att sova i din egen säng nu...

Så vackra bilder från Visby...roligt att du har släkt där som du samtidigt kan passa på att träffa...

Kram,
Anette

Ullis/Leva på landet sa...

Hur ska ni klara att bara ha två barn?! Ni har ju de två små vildarna kvar hemma så då är det väl fullt upp ändå kan jag tänka *s*. Är J i Falun? Du kommer säkert att hinna måla i massor. Ta det lugnt ett tag först du och vila upp dig.
Kram Ullis

Fröken Tindra sa...

Vilka vackra foton från Visby du visar! Jag var där lite snabbt förra sommaren men då regnade det. Inte fullt så roligt...
Kram!

Sorkfröknarna sa...

Jag har också fastnat för Gotland, var där på semester i fjor. Min systerdotter hade sitt bröllop där i år. Kommer att åka ditt flera gånger.
Hälsningar Christina
www.grandmother.blogg.se